Odp: Skrzynia Biegów
Czyli naj lepiej by było swój wymierzyć ale bez rozebrania cieżko będzie .
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 50 51 52 53 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czyli naj lepiej by było swój wymierzyć ale bez rozebrania cieżko będzie .
Odpuść teraz, następną zimą rozbierz i przejrzyj całą skrzynię, wtedy posłuży Ci latami.
Tylko ten tryb co się wysyłał od szosowych to nie jest czasami całym wałkiem co pracują na nim tryby od biegów 1-4 i samej zębatki nie wymieni. A żeby ten wałek wymienić to całacala skrzynia do rozbiórki . A twierdze tak bo szosowe są załączone bezpośrednio z tego dolnego wałka na wałek atakujący.
Tak to wygląda https://www.olx.pl/oferta/dolny-walek-s … lt1Le.html
Jak zdejmiesz górny wqłek i odsuniesz lekko wałek ataku, będzie miejsce żeby zdjąć segier. Jak go zdejmiesz to wałek ataku z obudową wyjdzie do tyłu. Wysówając go p kolej musiesz "przechwycić" sgoer, kółko wieloklinowe i tą nieszczęsną zębatkę
Zębatka ma 37 zębów i tymvsie kieruj. Jak co to post 880 tego wątku jest link do instrukcji napraw.
O dzięki a tą instrukcje można kupic po polsku ? Czy one sa poprostu przetłumaczone ?
Nie ma tłumaczenia. Bynajmiej o tqkowym nie wiem
Witam. Potrzebuje pomocy panowie . Poszukuje jakiegoś mechanika z okolic Sochaczewa albo dalej Który pomoże mi z remoncie skrzyni w 323 .Teraz objawy zaczeło sie od tego ze urwałem obudowę wom i skrzywiłem wałek ale orać trzeba wiec po "radzie " jednego szpeca wyciągnołem wałek ze skrzyni zaślepiłem otwór i pojechałem orać , na początku było ok ale po pewnym czasie zaczeła strsznie wyc 4 a ze i tak ciężko szło zaczołem orać na 3 zorałem jeszcze resztę 4 ha i podkoniec zaczeło coś grzechotać w skrzyni pod obciążniem , jak ma lżej to jest cicho a jak naprawdę cięzko to ciągnik staje ( w tym momencie nic nie słychać ) jak by się sprzęgło ślizgało ale nie śmierdzi i sprzawdzałem to niby jest dobrze wyregulowane . Sam jakoś nie czuje sie na siłach żeby sie za to zabrać a do tego brak czasu . Dodam ze mam wózek widłowy i stodołe do remontu . Pomocy bo zasiać trzeba . Jak by był jakiś chetny to tu macie mój nr. 605835652
Więc.
Sprzęgło może się ślizgać nawet wyregulowane bo jest zjechana tarcza a że nie śmierdzi, może trzeba poczekać aż zacznie. Grzechotać? Wiesz jak mi się sprzęgło zaczęło w pługu ślizgać to też myśłałem że to skrzynia się sypie. A uwierz że ciągnik szedł równiutko .
Ciężko pomóc na odległość ale po moich przygodach z przed 2 lat obstawiam tylko sprzęło.
Też było tak że zaczynałem wolną czwórką a po jakimś czasie jęki stuki zapinałem II3 niby szedł ale w glinie trza było zrobić I3 i przyczyną było źle wyregulowane sprzęgło.
A jesli nie to. Wałek WOM wyjęty a ze sprężyną? Bo drugie pomysł jaki się nasuwa to że coś zostało luźne w skrzyni i zrobiło bałagan a jeśli by tak było to ciągnik nie będzie tej wiosny siał chyba że w maju. Rozebranie złożenie to raz a szukanie części to 2.....
Oby to było sprzęgło. Tarcza powinna mieć min 8mm od dołu jesteś w stanie zmierzyć +-1mm
prowadziłem teraz ciągnik z drugiego gospodarstwa jakieś 20 km jechałem na szosowych niby wszystko ok tylko z zmiany z 3 na 4 i dodaniu gazu coś jakby sie trochę slizgało dodam ze mam wyjechany ten wałek z frezami co wychodzi ze sprzegła w strone silnka i wchodzi w tą metalową gwiazde która siedzi w gumowym sprzegle , to moze byc przyczyną ???
Wydaje mi się że gdyby tam obróciło to by stanął i stał.
Tarcza sprzęgła ma 7 mm grubości mierzone od dołu na docisku ślady korozji
No cóż trochę roboty. Zwalić silnik wymienić gumę, tarczę, ( niech ktoś potwierdzi że 8mm to minimum bo nie jestem na 100% pewien) poskładać i co jak się okaże że w skrzyni jakiś zonk? Rozbierać od nowa....
Poprawka tarcza ma równe 8 mm, bo już rozebrałem to wiem heh ale za to docisk ma ok. 1 mm progu z obydwu stron, widać że nie równy bo w dwóch miejscach nie wyślizgany , a reszta też nie lepiej mikro pęknięcia, i tak jak by to zobrazować, coś jak Karpaty heh
Jak się już rozebrało i tarcza ma 8mm to i ta wymieniłbym bo kosztuje niedużo, a nowa ma 10mm.
A docisk?
docisk do toczenia jak się nadaje
a jak ma sie toczenie docisku do tarczy ?
czy sa grubsze tarcze , przeciez jak sie stoczy docisk to tarcza bedzie lużniej czy spręzyny są dłuższe?
Tarcze wysłać do Piotra nabije grubsze okładziny
sprężyny Ci ściskają ale toczysz bardzo mało, poza tym przyjrzyj się jak styka się docisk to ogarniesz gdzie toczyć. Z pamięci nie powiem, bo robiłem to ze 3 lata temu.
Ale TPS pisze że docisk ma pęknięcia. Warto go toczyć?
Strony Poprzednia 1 … 50 51 52 53 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo