Temat: E524 woda w oleju i olej w wodzie

Witam,

dzisiaj zauważyłem, że w wodzie chłodzącej silnik pojawił się olej. Natomiast podczas wypuszczania oleju z silnika pierwszy litr to była woda. W zeszłym roku przy spuszczaniu wody na zimę wszystko było w porządku. I teraz moje pytanie, jaka może być przyczyna:

1. Nieszczelna chłodnica oleju? Jeśli tak, to jak się do niej dostać? Czy da się to zrobić bez demontażu silnika?

2. Uszczelka pod głowicą?

3. Coś innego?

Silnik to IFA 6 cyl. typ 6VD 13,5/12 SRF

Z góry dzięki za pomoc.

2

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

nie znam tego silnika ale żeby z diagnozować chłodnice oleju to wystarczy odłączyć ją od wody i obserwować co się dzieje ,uszczelka to zawsze na początku daje spaliny do chłodnicy i rośnie ciśnienie w chłodnicy ,często też rdzewieją tuleje i trudno to z diagnozować ale jak odkręci się głowice i naleje wody równa z blokiem to zawsze bedzie kapać.

3

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

Maciek najczęściej wadą jest wymiennik ciepła, te silniki mają to do siebie. Sam osobiście przerabiałem ten temat.

4

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

kamil3993 napisał/a:

Maciek najczęściej wadą jest wymiennik ciepła, te silniki mają to do siebie. Sam osobiście przerabiałem ten temat.

Właśnie od wymiennika chciałbym zacząć sprawdzanie, tylko nie wiem czy da się go wymontować bez podnoszenia silnika, bo wymiennik jest w misce olejowej.

5

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

da się , musisz wejść na wytrząsacze i tam powinienes mieć tam odwór jak nie to wyciąć , bo z wyjmowanie silnika to trzeba trochę zachodu

6

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

Potwierdziło się, że nieszczelna była chłodnica oleju. Było trochę kombinowania z wymianą, ale się udało i jak na razie jest ok.

7

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

i silnik wyjmowałeś, czy tak jak mówiłem?

8

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

Trzeba było zdemontować chłodnicę wody i dźwignąć silnik lewarkiem od tej strony. Potem jeszcze podciągnąłem go na pasie bezpieczeństwa zawieszonym na konstrukcji własnego pomysłu. Musiałem porozłączać wlot powietrza i kolektor wylotowy. Najpierw wymontowałem chłodnicę oleju, a potem miskę, a montowałem już całość złożoną do kupy. Przy okazji wymieniłem też spryskiwacze denka tłoka, bo dwa były urwane. Oczywiście blachy w zbiorniku na zboże od strony silnika również zdemontowane. Od strony wytrząsaczy nie dało się dostać do wymiennika, chyba że bym wyciął otwór.

9

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

No to sie trochę narobiłeś z tym wymiennikiem.

10

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

Witam, mam problem z wyciekającym płynem do oleju, zmieniłem uszczelką w wymienniku ciepła i problem nie znikł, czy może być pęknięcie na takim wymienniku, korki w głowicy są mosiężne to raczej żaden nie przerdzewiał, czy zdarza się w tym silniku nieszczelność na głowicy, jak ewentualnie to sprawdzić ?

11

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

wszystko sie moze zdażyć jak to z maszyną

12

Odp: E524 woda w oleju i olej w wodzie

Juz rozkrecone, okazalo sie uszczelnienie tulei, najprawdopodobniej wada fabryczna montazu bo uszczelnieniacze spoko nie sparciale lecz jeden byl zaciety.