Odp: Generalny remont
To chyba zasilanie wału w olej... czy się mylę?
http://www.youtube.com/watch?v=oFEkZx2UT2s
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1072
http://www.klasyczny.com/forum/viewtopi … 6128#p6128
+103 / -1
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 31 32 33 34 35 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
To chyba zasilanie wału w olej... czy się mylę?
Nie wału a chłodzenie pulsacyjne cylindrów, czy ewentualnie smarowanie cylindrów. Korbowody mają kanały olejowe i te z rowkiem pewnie muszą być na korbowodzie.
Ostatni na głównej nie podaje dalej i dlatego nie ma rowka.
Szkoda że nikt nie odpisał wtedy jak zadałem pytanie... teraz to już sam nie pamiętam jak to złożyłem
Jakbyś źle złożył, to silnik sam już by Ci dawno o tym "powiedział"
Hej, silnik w moim zt303 nie jest jest już pierwszej młodości na wiosnę po obrobieniu się pewnie będzie remont generalny. Takie mam pytanko czy duże drgania przenoszone na kabinę to może być zasługa wybitnie silnika czy może coś innego mieć na to wpływ. Oglądałem filmiki na yt Marka19610 i tam nie obserwuje żadnego buczenia telepotania itp. ¬le wyregulowana pompa pewnie też ma wpływ na drgania (nie zsynchronizowane dawki)?
Lejące wtryski mogą powodować trzęsienie silnika ale na wolnych obrotach.
Dotykając palcami kolejne rurki do wtryskiwaczy możemy ocenić stan końcówek.
ok dzięki sprawdzę, właśnie na wolnych się trzęsie
A to nie czasami łożysko na sprzęgle ?? na wolnych wpada w rezonans a przy obrotach już tego nie czuć
to oporowe czy które?
a odnośnie sprzęgła to jeszcze mi się tłucze ten wałek wieloklin, czytałem że ktoś go na klej złożył i pomogło
Wytelepany 323 i tak będzie mniej trząsł niż idealny 303.
Wytelepany 323 i tak będzie mniej trząsł niż idealny 303.
hmm pytanie czemu :hmmm:
androl napisał/a:Wytelepany 323 i tak będzie mniej trząsł niż idealny 303.
hmm pytanie czemu :hmmm:
Patrząc z zewnątrz silnik i sprzęgło drży tak samo. Siedząc w kabinach różnica kolosalna. Kabina robi różnicę. W 303 wszytko przykręcone do podzespołów,w 323 do kabiny na poduchach. Miałem okazję pojeździć c-362 podobne odczucia względem c-360
tutaj pełna racja
Mam podobny problem z dużym hałasem około sprzęgła. A wszystko od tego jak wymieniłem łożyska na wałku sprzęgłowym sprzęgło 1 poduszkę silnika. Na wolnych obrotach duży hałas jak wzrosną trochę to cisza. Zastanawiam się czy to nie sztywna poducha lub nie osiowo ustawiony silnik.
Na bank wyrobiony wieloklin na zębatce sprzęgła gumowego
gdzieś wyczytałem na tym forum że najlepsze wolne obroty dla ify to 1000 a że się tłucze to nie tylko wina wieloklinów, w 323 mam leylanda na poduszkach od 303 i tłucze o połowę ciszej.
Jakie kupować tłoki do 303 bo jest tego w ciul, krótkie, długie, na różne wymiary pierścieni co mam wybrać?
Gdzieś w internecie widziałem oryginały, a jak rozmawiałem z PiotremK to mówił że Mahle są OK i takie stosuje.
Strony Poprzednia 1 … 31 32 33 34 35 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo