Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Sprzęgło
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mam problem z E-514.Nie wchodzą mi biegi, jest tylko zgrzyt, jak zgaszę
kombajn i włączę bieg, to po odpaleniu jedzie od razu.Więc jest to wina
sprzęgła.Wymieniłem tarcze (bo były zużyte) i jest to samo.Co mogłem
zrobić źle?Gdzie może tkwić problem. Zaznaczę tylko, że jak dokręcałem
docisk (słoneczko) to łapki z wypukłych przeszły w wklęsłe. Co może być nie
tak??Czy w e-514 są dwie takie same tarcze, czy o różnych grubościach?
proszę o pomoc. Pozdrawiam
Prubowałeś podregulować cięgiełkami , robiłem sprzęgło w sieczkarni jest takie samo jak w kombajnie , jak docisk nie popękany i łożysko ok to musi chodzić . Nie da się żle złorzyć .
Regulacja nic nie daje.Nie wiem czy nie są za grube tarcze. Mają 9mm. Słyszałem, że są dwa rodzaje sprzęgieł, nie wiem czy to prawda.
Nic nie wiem o dwóch rodzajach tarcz , u siebie nie wymieniałem tarcz tylko łożysko i tuleikę pod łożyskiemn , także więcej Ci nic nie powiem bo sam niewiem .
pozdrawiam
Jeszcze jedno te tarcze to pewniaki ?
Kiedyś w Bizonie zmieniałem tarcz sprzegła i nie można było wbić biegu na pełnych obrotach,na wolnych wchodziły ze zgrzytem.Okazało się że tarcz sprzęgła była krzywa wymiana na dobrą załatwiła sprawe.
A widełki od wysprzęglania masz całe?
Sprawdź czy one działają może zabezpieczenie się zerwało.
Okazało się że faktycznie są dwa rodzaje skrzyń w e514 i różne grubości tarcz.Stoczyłem tarcze metalową rozdzielającą tarcze sprzęgłowe i wszytko ok. Dzięki
Czegoś nie rozumiem w E 514 są dwie tarcze sprzegłowe ?
:crez:
Witam u mnie w 514 tez nie chcą mi wchodzic biegi po uruchomieniu silnika.
Moze ktos mi opisac jak dostac sie do sprzegła?
po kolei co trzeba wykrecic a czego nie.
Pierwszy raz to robie
Na początek radze odkręcić koło następnie będziesz musiał odkręcić trzy śruby które dociskają sprężynę wiec uważaj żebyś nią nie dostał później będziesz musiał zdjąć seger z wału i wykręcić dwie śrubki ampulowe wtedy zdejmiesz pierwszą pierwszą połowę koła następnie będzie drugi seger i dwie śrubki ampulowe i powinieneś zdjąć drugą połowę koła dostaniesz sie wtedy do sprzęgła . Jeśli koła nie będą chciały ci zejść z koła to znaczy ze masz zapliszony wałek .
Witam
Z tm sprzegłem to dziwna sprawa, przed sezonem było wszystko ok, biegi wchodziły.
Fakt ze czasem na wysokich obrotach cos zgrzytneło ale chodziło do konca sezonu.
Wczoraj uruchomiłem kombajn i chciałem podjechac zapiąc heder a tu lipa nie da sie wlaczyc biegu na uruchomionym silniku.
Słyszałem ze w forszajtach zdarza sie cos takiego jak sklejenie sprzegła , własnie po sezonie.
Słyszał ktos o tym cos moze???
Miałem tak kilka razy ,ale teraz w czasie zimy włączam bieg naciskam sprzęgło i poruszam pasem od jazdy aby sprzęgło się poruszyło.
Potwierdzam, mi się też kiedyś skleiło kombinowałem nic ni pomagało trzeba było rozebrać.
Sprzęgło nie lubi wilgoci i brudu.
wymiana tarcz to przekichana robota żeby zdjąć koło pasowe trzeba odkręcać bęben hamulcowy,koło i wspornik i masz wszystko jak na dłoni . dużo roboty nie ma ale duzo rozkręcania
Podtrzymam temat sprzęgła . Kilka dni temu myłem 514 a dziś nie mogę wrzucić biegów . Prawdopodobnie jak koledzy wcześniej pisali skleiło się sprzęgło . Żeby się dostać do niego zrobiłem wszystko jak w postach wcześniej pisaliście do momentu zdjęcia bębna hamulcowego. I tu jest problem .Nie chce za groma ruszyć. Czy zastosować prawo łoma? Półośka z piastą od strony bębna przy zwolnicy zdemontowana, śruba z ośki wykręcona bęben ani drgnie . Czy o czymś zapomniałem? W 524 jest prościej .514 mam od tego roku nie rozbierałem tego wehikułu . Spytam jak towarzysz Gierek kiedyś pomożecie?
poczekaj jeszcze troszkę, pojawią się zaraz fachmani to Ci pomogą.
Sory Winnetou.
Kolega pewnie jak pisze polskie litery to wciska SHIFT, ALT i jeszcze literkę np. c żeby zrobić ć a wychodzi Ć. Więc tak aby zrobić polskie małe literki trzeba wcisnąć tylko ALT z prawej strony spacji, plus literkę która odpowiada za polską np. c i wyjdzie ć czyli: ALT+c=ć, a kolega robi ALT+SHIFT+c=Ć. Przynajmniej ja tak to widzę. Faktycznie ciężko się to czyta tak samo jak posty napisane tylko WIELKIMI LITERAMI.
Już nieważne poprawione.
w 512 żeby dostać się do sprzęgła nie trzeba demontować bębnów hamulcowych a wydaje mi się że w 514 skrzynie są takie same poza dodatkowymi bębnami na zwolnicach a nie zapomniałeś o pierścieniu segera.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Sprzęgło
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo