Temat: ZT 323-A: rozpiska dźwigni oraz ustawienie trybu pływającego
Poniżej zamieszczam zdjęcie z zaznaczonymi obszarami dla poszczególnych dźwigni oraz listę wyjaśniającą ich działanie na podstawie posiadanych materiałów oraz komentarzy innych forumowiczów.
1. Sterowanie drugą sekcją hydrauliki zewnętrznej
2. Sterowanie pierwszą sekcją hydrauliki zewnętrznej
3. Sterowanie głównym podnośnikiem (podnoszenie/opuszczanie maszyn i zaczepu typu HITCH)
4. Samoróbka (nie występuje w oryginale) najprawdopodobniej służąca do regulacji przypływu hydrauliki zewnętrznej
5. Zawór wybiorczy trybu pracy (pozycja środkowa/neutralna pozwala na podnoszenie/opuszczanie maszyn, należy ustawić w tą pozycję jeśli inne tryby nie są potrzebne w celu ograniczenia nagrzewania się oleju w układzie; pozycja prawa aktywuje tryb mieszany/przeciwpoślizgowy/pływający; pozycja lewa aktywuje tryb pracy ciśnieniowej przy przepływie oleju 10l/min, dla której ciśnienie oleju można regulować za pomocą pokrętła 6 w zakresie od 1,5 do 16 MPa, a tryby pracy przeciwpoślizgu/położenia/uciągu głównego podnośnika nie są możliwe).
6. Przestawny zawór regulacji ciśnienia układu hydraulicznego.
7. Regulacja położenia dla trybu pracy położenia (głębokości).
8. Dźwignia regulacji udziału trybu uciągu.
9. Dźwignia regulacji udziału trybu położenia (głębokości).
Uwagi:
Ustawiając dźwignie 8 i 9 maksymalnie do przodu uzyskujemy tzw. tryb mieszany. Poprzez zmianę położenia poszczególnych dźwigni możemy wpływać na udział danego trybu (uciągu lub położenia) na końcowy tryb pracy (samo położenie/głębokość pracy reguluje się za pomocą dźwigni 7).
Włączenie trybu pływającego:
1. Zawór wybiorczy trybu pracy 5 przestawić w prawo.
2. Dźwignię 7 przestawić maksymalnie do tyłu (maksymalna głębokość).
3. Dźwignię 3 krótko przesunąć w kierunku opuszczania (impuls opuszczania).
Wyłączenie trybu pływającego:
1. Zawór wybiorczy trybu pracy 5 przestawić w prawo.
2. Dźwignię 3 krótko przesunąć w kierunku podnoszenia (impuls podnoszenia).
3. Jeśli tryb pływający nie jest już potrzebny dźwignię 7 przestawić w pozycję przeciwpoślizgu (maksymalnie do przodu).