Temat: Ursus 1634
Jak w temacie , warto się tym interesować czy raczej se odpuścić ? Bo spotkałem się z różnymi często sprzecznymi opiniami.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » Ursus 1634
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jak w temacie , warto się tym interesować czy raczej se odpuścić ? Bo spotkałem się z różnymi często sprzecznymi opiniami.
wszystko zależy do czego potrzebujesz ciągnika i jaka moc potrzebna.
Ja mam nienarzekam robotę robi jesteśmy drugimi właścicielami silnik skrzynia nominał od nowości 6400 mtg narazie nic się nie dzieję ja jestem zadowolony i drugiego tez bym kupił takiego .jedyna wada to skrzynia brak przełożeń ale da sie żyć spalanie w normie nie jest strasznie z kvernelanden ab 100 ok 16 lit/ha plus dojazdy na pole agregat sn 300 Agro masz 9 na ha tak wiec nie jest zle tak mi sie wydaje mogę polecać nie wiem jak to jest w zagranicznych nigdy nie mialem
Narazie to takie plany na przyszłość , czytałem ostatnio artykuł o tych ciągnikach w topagrar i mnie trochę zaciekawiły.
zależy na jaki egzemplarz trafisz, ale koło 5 dych za coś dobrego trzeba dać,
to ja sie dolanczam do tematu jak z ursusem 1634 czu
y to dobra maszyna a moze lepiejferguson 8130
Dobra to zależy jaki stan ja na swojego złego słowa nie powiem jest on głównym ciągnikiem w gospodarstwie awarie się zdążają ale nie groźne do przeżycia . Mamy go od 2013zrobilismy 1700 mtg wymienione zostało w nim , opony x 4 , alternator ,tarcza sprzęgła , akumulatory, chłodnica moja wina , a tak to śmiga ostatni rok jakoś dużo moto godzin zrobiliśmy coś ok 470 mtg , trochę nie pozozumienie to skrzynia biegów mam 3 i nie wiem jak jest z 4 biegową ale ogólnie polecam jestem drugim właścicielem teraz jak bym szukał to 4 biegówki to jest tylko Ursus nie mam porównania do zachodu bo nigdy nie jeździłem ale dziś jechałem 1224 i powiem szczerze moją 1634 to niebo a ziemia, ale jak się niema co co się lubi to się lubi co się ma. Dobranoc
Ja mogę powiedzieć coś o 1614. Komfort nie ten ale mimo wszystko mechanika to to samo. Mam ją 8 lat prawie . Zrobione tylko 1700mtg. Z napraw uszczelka pod głowicą. Ale to dlatego, ze glowica luzna byla a uazczelka zamiast od turbo to od zwykłego. Do tego uszczelnienie przedniego napędu . olej i filtry co roku..przykładowe spalanie orka 12.5 litra w PHX 6. Siew agregat 3m na gęsiostopie i Croscillu plus siewnik 8 litrów. Talerzówka 5-6 litrów. Komfortu brak. Sprzeglo nie ruszane. Silnik nie ruszany. Wymieniona jedna opona-moja wina. Ekonomia jest. Myślę nad zmianą ale tylko ze względu na komfort bo przypuszczam że bezawaryjnośćią to mu żaden do pięt nie sięgnie. Mam.gruby dach,ogrzewanie, radio którego nie używam w zasadzie... skrzynia 4 biegi . Jak dla mnie brak biegu miedzy 2 a 3. 2 to.8km/h a 3 prawie 16km/h. Żółw /zając zaspawany od 6000mtg. Jest to czołg który nigdzie nigdy nie utknął
A nie lepiej pomęczyć się jeszcze jakiś czas tą 16 bez komfortu skoro mechanicznie jest ok i jak już zmieniać to na nowego ? no chyba ,że teraz już myślisz o nowym to nie było pytania.
Piotrek a co ty masz za skrzynie biegów że rozkład prędkości masz inny niż w moim ursusie?
I inaczej niż tabela podaje. Szybką chyba bo dla niej prędkości by się nawet prawie pokrywały ale taki przeskok jest z II-1 na II-2
(dla tych co nie mają ursusa a też chcą poznać prędkości szybkiej skrzyni patrzcie na tabelę skrzyni trzybiegowej w niej biegi są rozpisane jak w szybkiej brakuje tylko prędkości dla I-4 czyli 12.4km/h i II-4 czyli 36,3km/h dla kół 18.4r34)
Jest to czołg który nigdzie nigdy nie utknął
No proszę nie żartuj Ursus potrafi się zawiesić w 10 sek. na torfach szczególnie na tylnym zaczepie który wisi z 30cm nad ziemią.
Jak ktoś kupuje Ursusa Seri ciężkiej w tych czasach to tylko jeśli będzie pracował w nim tylko pracownik. Jak kupuje dla siebie to współczuje takiej decyzji. Komfort wygoda i własne zdrowie jest ważniejsze od prostoty i tanich części.
Czym różni sie uszczelka głowicy z turbem i bez?
Ilością otwartych kanałów wodnych
to ja sie dolanczam do tematu jak z ursusem 1634 czu
y to dobra maszyna a moze lepiejferguson 8130
Taki massey to bardzo fajny traktor. Przejedz się jednym i drugim 😁 zobaczysz różnicę. Marcin 1700 mth od 2013 roku? Tosz to wakacje a nie robota
Czym różni sie uszczelka głowicy z turbem i bez?
Ilością otworów na kanały. Turbo ma 2 otwory więcej.
Piotrek1990 napisał/a:Jest to czołg który nigdzie nigdy nie utknął
No proszę nie żartuj Ursus potrafi się zawiesić w 10 sek. na torfach szczególnie na tylnym zaczepie który wisi z 30cm nad ziemią.
Jak ktoś kupuje Ursusa Seri ciężkiej w tych czasach to tylko jeśli będzie pracował w nim tylko pracownik. Jak kupuje dla siebie to współczuje takiej decyzji. Komfort wygoda i własne zdrowie jest ważniejsze od prostoty i tanich części.
To nie wiem co za operator w nim siedzi. Mój zawsze się wygrzebał. Nawet jak z torfowiska zalanego wodą wyrywałem krzaki. Trochę wprawy i nikt mi nie powie ze ten ciągnik łatwo zakopać . Z resztą się zgadzam. Ja swojego trochę wyciszylem. Dach i tłumik robią swoje. Nad tylnym mostem tez wygłuszyłem żeby było w miarę.
I już nie przesadzajmy bo nic nie przebije c360 w komforcie. Przy niej to 1614 jest mega komfortowy
Piotrek a co ty masz za skrzynie biegów że rozkład prędkości masz inny niż w moim ursusie?
I inaczej niż tabela podaje. Szybką chyba bo dla niej prędkości by się nawet prawie pokrywały ale taki przeskok jest z II-1 na II-2
(dla tych co nie mają ursusa a też chcą poznać prędkości szybkiej skrzyni patrzcie na tabelę skrzyni trzybiegowej w niej biegi są rozpisane jak w szybkiej brakuje tylko prędkości dla I-4 czyli 12.4km/h i II-4 czyli 36,3km/h dla kół 18.4r34)
Nie patrzę na tabele tylko podaje odczyty z GPSa i tak to wygląda niestety. Poza tym nawet na obrotomierzu masz prawie identycznie a
podane. Czesto mierze prędkość GPS. Skrzynie mam wolną.
To chyba w 6 bardziej przekombinowali skrzynie albo rzeźbił już ktoś. Ja jak miałem to się ładnie pokrywało z tabelą.
A do komfortu serii ciężkie to tak mocno w tyle za konkurencja nie został. Teraz bielarus obecnie oferuje to samo co ursus na początku lat 90. Skrzynie są ciche głównie hałas pochodzi z silnika. Tłumik jak sprawdzałem to był przelotowy a w tej rozszerzonej części było trochę waty szklanej więc co on tam tłumi. Tapicerka na błotnikach i guma na podłodze sprawia że w środku jest znośne. Nawet przez telefon da się rozmawiać bez problemu.
Z tego co widziałem szukając nowego to nikt nie zwraca uwagi na stan poduszek kabiny prawie w każdym talerzyk dotyka poduszki a to oznacza konieczność jej wymiany. Jak tylko jedna jest niesprawna to już to się czuję na plecach ( no może jak by było "krzesło" pneumatyczne to by wytłumiło) .
Szczerze to nie wiem. Na silniku skrzyni i moście mam nabite zetor zts. Wiec może jest coś pokombinowane.
Fotel pneumatyczny wrzuciłem od razu taki z amortyzacją wzdłużną. Bo po wiośnie spędzonej na fotelu tym co był pleców nie czułem. Bo tylko podskakiwał.
Ja mam 8011 , w kabinie jest bardzo głośno ale to ze względu na krótki tłumik i zwykły niski dach. Skrzyni nie słychać praktycznie wcale.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » Ursus 1634
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo