Odp: Skrzynia Biegów
nic ci nie wypadnie to bedziesz musiał odkręcac ten cały łącznik jak biegi zakleszczysz:PP tak wiec do dzieła:D:P
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
nic ci nie wypadnie to bedziesz musiał odkręcac ten cały łącznik jak biegi zakleszczysz:PP tak wiec do dzieła:D:P
Bardzo podziekował.A znasz może wymiary skrzynek przykrywających akumulatory do 323?
Ogólnie w tym zagłębieniu po prawej gdzie chodzą wodziki zalecam zalać olej PL albo Hipol 15F
Tak też się domyślałem,że powinno to być zalane olejem.U mnie suchoty.
mam takowe skrzynki to wezme zrobie fotke i pokaze jakie wymiary
ale w innym dziale by nie zasmiecac forum
Możesz odkręcić ,jeżeli wszystko jest w porządku nic nie wpadnie .
witam przy okazji kiedy wyciągnołem silnik żeby zmienić gumowe sprzegło otworzyłem górny dekiel skrzyni biegów spodziewałęm się że bedzie troche zmasakrowana trypy powyłupywane a tu nic.No i teraz mam problem ponieważ na drugiej grupie skrzynia tak jakby szumiała czy coś takiego nie było słychać metalicznego dżwieku ale ten dźwiek jest denerwujący i bardzo przeszkadza podczas pracy dlatego nawet nie używałem drugiej grupy. co moge sprawdzić żeby było dobrze???
Widzisz w skrzyni najważniejsze jest pochowane - o nie C330 żeby zęby w trybach wyrobione były.
Najczęstszym elementem (z tego co mi kiedyś PiotrK mówił) który ulega zużyciu są takie koszyczki w trybach z wałeczkiami. Jak przybraknie oleju to ten plastik się moment wyjezdzi i te trybiki się wszystki na dół tej wnęki trybu opadną i zaczyna głośno wyć.
Z zewnątrz nic nie wypatrzysz jedynie w skrzyni (po spuszczeniu oleju) na dnie będzie dużo opiłków ...
Zamknołem dekiel od góry skrzynie zalałem olejem. Zaopatrzyłem się już w drugą skrzynie i tą bede remontować wymienie łożyska wszystko poskładam i bedzie czekała a na tej w ciągniku bede jeżdził dopuki bedzie szedł
Tylko żeby dobrze wymienić skrzynię biegów trzeba ze starej wyciągnąć wałek atakujący tylnego mostu i wstawić w nową plus dosyć pokopana regulacja. Nie ma sensu super remontować skrzyni a później na skróty ją wsadzić, bo może być głośniej niż ze starą.
Przez 4 lata zrobiłem ZT 303 około 700 mth.Zacząłem od remontu kapitalnego skrzyni-kupiłem go z uszkodzoną skrzynią.Remont wykonał dobry mechanik.Było łanie i miło.No, ale ostatno zaczęło coś rytmicznie stukać na polowych biegach.Na III reduktora nie stuka.To stukanie nie jest bardzo głośne,ale słychać jak się siedzi w kabinie. Z poza traktora podobno nie słychać. Z załączonym napędem czy bez jest tak samo. Może ktoś miał podobną sytuację i zechciałby podzielić się opiniami .Chciałbym zapytać czy jazda z taką skrzynią jest w miarę bezpieczna dla .skrzyni .Mój mechanik mówi żeby jeźdźić aż samo wyjdzie. Jakie mieliście przyczyny takiego stukania? Proszę o komentarze.
Zapomniałem napisać, że stuka pod obciążeniem np. w orce.
Jak ci stuka na polowych, a na szosowych nie, to możliwe że rozpada się ostatnia zębatka na górnym wałku. Jak ściągniesz górny dekiel skrzyni biegów to jest ona ostatnią na górze z tyłu. Może być ta większa pod spodem z którą współpracuje. Nie zajrzysz to nie będziesz wiedzieć.
Stuka na I-I,I-II, I-III, II-I, II-II, II-III Nie stuka na III-I, III-II, III-III oraz na wstecznych.Pierwszy podawany bieg włącza się dżwignią od wstecznych.
Myśle że Dario ma racjie,wszystko wskazuje że ten tryb się sypie 21 zębów pierwszy od podnośnika na górnym wałku.
panowie właśnie wruciłem z orki i coś mnie zaniepokoiło skrzynia tak jakby zaczeła głośniej pracowac na II-4 a na reszczie biegów jest spokuj czym to może byc spowodowane ?? i czy juz zaczac sie mam bac ??
Dziwny objaw, bo powinno głośniej też chodzić na II-1, II-2 i II-3 lub I-4 i III-4.
Dziękuję za pomoc. Jak skończę (mam nadzieję) jesienne prace to odkręcę górny dekiel i zobaczę.Chciałbym zapytać czy aby uzyskać dostęp do tego górnego wałka wystarczy uzyskać go od strony silnika, czy trzeba rozłączać tylny most? Z tym mostem jest trochę nieciekawie no i kupa roboty.
Górny wałek składa się z 3 czy nawet 4 części. Wyciąga się go po kawałku od góry, ale żeby go porozsuwać to trzeba odkręcić obudowę sprzęgła od obudowy skrzyni. Roboty tylko trochę mniej niż przy wyciąganiu skrzyni.
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo