Temat: regulacja zapłonu

Niedawno wyciągałem pompę i dawałem do sprawdzenia . Odczepiłem ją na sprzęgiełłku żeby nie przestawić zapłonu , ale przy montarzu okazało się że w miejscu gzdie jest ona przykręcona jest taki luz ,  że przesuwając ją do siebie albo od siebie można przestawić zapłon o kilka stopni. No i chyba tak się u mnie stało . Gorzej pali i nie wkręca się tak jakkiedyś na obroty. W związku z tym mam pytanie , czy są jakieś znaki na kole zamachowym lub w innym miejscu aby poprawnie ustawic zapłon?:stu:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

2

Odp: regulacja zapłonu

No właśnie, ustawienie kąta początku wtrysku przy Forszaju to nie lada sztuka, nie to co przy 360, silnik pracuje i wystarczy obserwować dymek z komina oraz słuchać pracy i można pompe ustawić.
Przy moim Forszaju jest na kole zamachowym znak, oraz na tej blaszanej obudowie koła jest takie okrągłe okienko, ze strzałką, przez które widać ten znak na kole i trzeba poprostu zgrać ze sobą znak na kole ze strzałką w okienku i w tym momencie powinien nastąpić wytrysk....:red:oooo, przepraszam, wtrysk. Nie miałemprzyjemności nigdy ustawiać zapłonu w Forszaju, ale to nie jest wielki problem, myśle, że sobie Piotrzefire poradzisz:beer:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

3

Odp: regulacja zapłonu

mam znaki na kole zamachowym ale nie mam punktu odniesienia na obudowie ani w żadnym innym miejscu , no chyba ,że  nie wiem , pozatym jest jeszcze regulacjana sprzęgiełku

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

4

Odp: regulacja zapłonu

Tatamarty a mógłbyś wrzucić fotę tak bym mógł mniejwięcej zobaczyć gdzie jest to okienko.
No i pozostaje jeszcze jedna sprawa , ile stopni ma mieć wyprzedzenie przed punktem ZZ

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

5

Odp: regulacja zapłonu

Jutro wrzuce foty, mam jeszcze zaległe, które obiecałem do wrzucenia, a jeśli chodzi o stopnie przy wyprzedzeniu wtrysku, to nie mam pojęcia, ale wiem, że 3 mm, przed GZP tłoka.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

6 Ostatnio edytowany przez Figaro (2006-12-10 23:23:17)

Odp: regulacja zapłonu

Skoro juz mowa o pompie , kto wie do czego jest taka niedokonczona rureczka po lewej stronie pompy ?
http://img465.imageshack.us/img465/7317/pompayc1.jpg

7

Odp: regulacja zapłonu

Jesli chodzi o ten zawiniety kawałek rurki przy pompce paliwa to jest to najprawdopodobniej pozostałość po rurce od centralnego smarowania(smarowania obiegiem oleju z silnika) pompy wtryskowej paliwa!

8

Odp: regulacja zapłonu

A jeśli pompa nie jest smarowana z układu smarowania silnika, to ta rurka służy jako tzw przelew dla nadmiaru oleju w korpusie pompy, lub jeśli zacznie zbierać sie paliwo w korpusie pompy poprzez nieszczelne sekcje, lub uszkodzoną pompe zasilającą, to przez tą rurke zacznie ten nadmiar wylatywać, u mnie jest coś walnięte, bo sobie z tej rurki zaczęło kapać paliwko, więc założyłem na nią wężyk którym ropa spływa sobie do zbiorniczka, który zrobiłem z butelki jednolitrowej od oleju, butelke wsadziłem pod pompe między rame a silnik i co jakis czas nazbiera sie tam troche ropy, wylewam co 2-3 tygodnie.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

9

Odp: regulacja zapłonu

Nawet jesli pompa wtryskowa jest smarowana centralnie to ta rurka jest tak jak napisał tatamarty.323a od przelewu nadmiaru oleju (zasilanie takiego smarowania powinno znajdować  sie z drugiej strony zasilajacej pompki paliwowej na korpusie pompy wtryskowej) natomiast jesli nie jest smarowana olejem z silnika to takze tak jak mapisał tatamarty.323a przy nieszczelnych sekcjach lub uszkodzonej pompie zasilajacej bedzie tedy leciec paliwo zazwyczaj zmieszane troche z olejem!

10

Odp: regulacja zapłonu

Dzieki za info. Znaczy ten kawalek zostawic w swietym, ze tak powiem, spokoju i nie dotykac. Chociaz jedna rzecz, ktora nie wymaga naprawy.;)

11

Odp: regulacja zapłonu

Centralne smarowanie pompy przykręcone jest do otworu , który na foto jest zaślepiony a znajduje się po prawej stronie pompki zasilającej na wysokości tłoczka do ręcznego pompowania paliwa.

kto wie do czego jest taka niedokonczona rureczka po lewej stronie pompy ?

Patrze i patrzę ale nie wiem o którą rureczkę Ci chodzi:stu:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

12

Odp: regulacja zapłonu

Na LCD widzac wyrazniej, bo sie rozjasnia. Zle zrobilem korekte zdjecia, przepraszam. Na lewo od pomki zasilania w obudowie jest do takiej koncowki jak przewod paliwowy dokrecony kawalek miedzianej rurki srednicy przewodu hamulcowego ok 10 cm zakrzywiony jak haczyk. I do niczego nie prowadzilo, stad moje wczesniejsze pytanie. Ale bede mial prosbe o dokladne wyjasnienie centralnego smarowania. Bo chyba niemozliwe, zeby moja pompa nie miala go w ogóle i wszystko dzialalo? Albo kiedy sie zatrze, bo narazie duzo nie przejechalem?

13

Odp: regulacja zapłonu

Normalnie zmusiłeś mnie do wyjścia z domu ale już wiem u mnie w tym miejscu wkręcona jest śrubka bez żadnej rurki (czyli iiny sposób na zaślepienie)  gdybyś miał tak jak ja nawet nie zwróciłbyś uwagi) Jeśli chodzi o centralne smarowanie pompy to nie wszystkie forszaje tak mają jeśli u Cioebie nie jest ono podłączone to wystarczy zalać pompę olejem i też normalnie będzie chodzić.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

14

Odp: regulacja zapłonu

Hehe , spacer dla zdrowia, ale wielkie dzieki . Powiedz mi , a gdzie jest ten cholerny czujnik oleju. Kontrolka nie dziala i nie moge go zlokalizowac. Matol ze mnie, wiem, albo slepy, albo jedno i drugie. Ale nie znalazlem go:stu:

15

Odp: regulacja zapłonu

W moim 303 nie ma kontrolki od oleju jest tylko zegar pokazujący ciśnienie a podłączony jest przewodem do filtrów oleju.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

16

Odp: regulacja zapłonu

Zegar tez mam i nawet dziala, ale mam rowniez kontrolke i jak wynika z instrukcji (link na forum) jest to kontrolka od oleju. A dodatkowo tata wyjasnil mi problem ucietych kabli kolo alternatora (zdjecie w dziala instalacje el) i stad moje pytanie. Byc moze tez nie mam takiej kontrolki, bo przy zegarze nie jest konieczna. Moze tylko szybciej zwraca uwage jak sie zaswieci. Ale dzieki

17

Odp: regulacja zapłonu

A ty masz 303 czy 323 bo w 303 na pewno kontrolki nie ma

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

18

Odp: regulacja zapłonu

Mam 300 sad I zgodnie z instrukcja powinna byc kontrolka. W tym miejscu mam wsadzone jakies badziewie, ale nie swieci. Nie dziwi zreszta, bo helmut z instalacji elektrycznej robil chyba spagetti:D

19

Odp: regulacja zapłonu

Jeśli chodzi o ten czujnik oleju, to jest on umieszczony zaraz obok króćca, z którego  wychodzi wężyk do wskaźnika ciśnienia oleju, w korpusie filtra oczywiście, a ten czujnik nie jest od wskazywania ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika, tylko on wskazuje (kontrolka) że filyr jest zanieczyszczony i pora go wymienić.Bardzo proste jest jego podłączenie, kabelek łączący czujnik z kontrolką jest przewodem minusowym i w kontrolce podłączamy go do jednego fastonu, a do drugiego fastonu podpinamy kabelek z napięciem, czyli plus.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

20

Odp: regulacja zapłonu

Dzieki tata. Powoli rozpracowuje (z Wasza oczywiscie pomoca) instalacje. Kurcze chyba stworze schemat - bedzie zajecie na zimowe wieczory