Odp: Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Ale za to za praktykę nie musiałeś płacić.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ale za to za praktykę nie musiałeś płacić.
Gratuluję.Czy mógłbyś umieścić jakieś fotki z naprawy.Bardzo by się przydały, ponieważ czeka mnie to samo.
Tak jak obiecałem w "zrób to sam" zamieszczę kompletny opis wraz ze zdjęciami całość na bierząco fotografowałem. Ale dajcie mi chwilę jak wy sialiście zboże ja naprawiałem forszaja , dlatego w pierwszej kolejności zasiewy.
te łożyska to chyba taka wada 303. Ja rok temu też wymieniałem, całą skrzynie rozebralismy w mak, wymiana wszystkich łozysk, złożenie do kupy i potem podobne problemy z biegami jak u Adminka. Pomoc PiotraK i wszystko działa. Teraz jestem po wymianie sprzegła (znów wyciągane silnika ) a miesiac wczesniej kapitalny remont.
Dzięki za opis i fotki. Napewno się przyda. Duży plus.
Do Piotrfire.Piotrze chciałbym Cię zapytać, czy aby wymienić to koło zębate na górnym wałku-pierwsze od plecaka to musowo rozłączać skrzynię od tylnego mostu zakładając, że rozłączę skrzynię od strony sprzęgła.Pytam dlatego,że jeden mechanik zaręcza, że inaczej się nie da.
A tak w ogóle to przygotowuję się do tej naprawy.Rozgryzłem, przynajmniej teoretycznie jak działa skrzynia.I wychodzi,że tu odpowiedzialne za stukanie jest to koło. Bo na III i wstecznym biegu nie stuka, a napęd I i II biegu przechodzi tylko przez to koło i na tych biegach stuka.
Jesienne prace traktor jakoś wytrzymał.Myślę jeszcze , że wiosną posieję i jak będzie trochę cieplej to wezmę się za naprawę . Zimą taka robota z naprawą jest nie za bardzo.
Tak przy okazji mam pytanie bo w moim 323a na tych średnich biegach jest stukanie w skrzyni, i jak jade na 4 to nachrznia że łeb pęka!!!!!! i strach jeździć tak jak w pługu gdzie mocna ziemia to tylko na tych średnich pójdzie, no i pytam sie co to może być ????? jaki koszt naprawy i czy przy naprawie trzeba zdjać kabinę???????
Jeśłi stuka i stukanie nasila się w miarę zwiększania obciążenia, to jest wyłupany ząbek w trybie, trzeba tylko znaleź uszkodzony tryb, a co do kosztów naprawy, to nikt ci wiśniak nie odpowie, bo trybów nowych w sklepach raczej nie znajdziesz, widziałem na allegro do sprzedania całą kompletną skrzynię do 323 za chyba 4 tys zł. Kabiny nie trzeba demontować, widziałeś fotki Piotrafire? robił dopiero skrzynię, miał zdjętą kabinę??? :stu:
Mam dla Ciebie radę, nie wiem czy dobrą. Jak masz naprawiać skrzynię w podobny sposób jak silnik - nie naprawiaj wcale. Wspomniałeś, że chcesz go sprzedać. Świetny pomysł ! Lepiej pozbyć się problemu niż starać się nauczyć i sobie z nim poradzić. Kapitalne podejście do tematu, jestem pod wrażeniem.
sławek ale jak skrzynia stuka to za forsza góra 8tysia dostanie.
Spokojnie, to tylko awaria. To ja może od początku.
Fortschritt wyprodukował ciągniki nie dla nas. Indywidualnych. To sprzęt dla kombinatów, PGR, RSP - w każdym razie wielkoobszarowych. Na ranną zmianę przychodziło codziennie do roboty na warsztacie od kilku do ??? mechaników. Naprawiali sprzęt. Sprzęt który nawet na wygląd straszy.
Dla nas rolników indywidualnych w polsze, robione były C - 330 i C - 360, z Wladymircem na dokładkę. Kupując Fortschritta, mając na uwadze cenę, trzeba wiedzieć w co się wchodzi. I albo jest się samemu dobrym w te klocki, albo ma się świetnego mechanika rodzinnego, albo PiotrK.
Na zegarkach znam się w stopniu wystarczającym, czyli wiem która jest godzina. Co z tego że go mam ? Co z tego że go popsułem ? Czy to równoznaczne że mam go sam naprawić ? Wychowani na typowych popularnych markach ciągników, przy produkcie z DDR szczęka lekko opada. Trochę inne gabaryty i rozwiązania techniczne. Nie każdy musi być dobry we wszystkim co robi. Byłoby dziwne gdyby był ! Czasy Leonarda Da Vinci dawno i bezpowrotnie się skończyły.
Moja propozycja jest następująca, robić to co się umie. Jak się nie umie a koniecznie chce się zrobić - czytać, pytać, myśleć. Po stwierdzeniu, że materia przerasta - odpuścić, nie kaleczyć. To żaden wstyd, raczej oznaka logicznego myślenia.
no nie wiem czy to tylko ten wadliwy tryb. mi się zdaje że to jakieś łożysko na wałku.
co do tej kabiny to jak nie muszę jej zdejmować to muszę wyrzucić cała podłogę.
no ale jak bym robił ja z dobrym mechanikiem to da się ją zrobić?????
a jest ktoś chętny na ciągnik??????hehehee
Znalazłem pomocnika, który ma ZT 303 , dobierał się do skrzyni w swoim i nie boi się zimna.Zaczynamy pojutrze.
no czyli zrobić skrzynie to nic strasznego
tylko ciekawe co jest walnięte i jakie koszty, bo bylem u jednego kolesia i pokazywał mi taki mały tryb który kosztował 700zl
Dopóki wiśniak nie zdejmiesz pokrywy skrzyni i sam nie zobaczysz co jest walnięte, to nikt ci na twoje pytania nie odpowie, a co do kosztów części, to zależy tylko od ciebie, na jakie "okazje" trafisz. Czy ten tryb który pokazywał ci ten kolega był nowy?
zenku cały górny wałek wyjmujesz bez odkręcania skrzyni od tylnego mostu
no był nowy ten tryb. no tak tylko żeby zdjąć pokrywę to cała podłoga precz z ciągnika. no ale jak już odkręcę tą pokrywę to będę widział awarie??? i takie pytanie olej od wspomagania kierownicy jest ten sam co w skrzyni???? i jak się dolewa oleju do skrzyni bo ja mam taki zbiornik pod prawym akumulatorem(tak jak wszyscy:) ) i taki mniejszy zbiorniczek i tam odkręcam dekielek i dolewam.dobrze?????
taki zbiorniczek z pokrywą na chyba 6 śrubek fi6 to nie zbiorniczek tylko filtr i tam właśnie możesz wlewać olej
@wiśniak - wymontowanie podłogi kabiny to kwestia kilku minut roboty z odkręceniem kilku śrubek M6, gorsza męczarnia czeka cię z demontażem pokrywy skrzyni, bo ona jest przykręcona chyba na 24 śrubki M8 i módl się, żeby nie była zmontowana na silikon, bo odklejenie jej od korpusu skrzyni w takim przypadku to istny sajgon :gun:
niom tylko jak tam odkręcę ten filtr to później muszę odpowietrzać kierowanie
no ten dekiel od skrzyni to tak samo jak misa od silnika....
no to nie jest tak strasznie do skrzyni lepsze dojście,, no i wtedy jak zdejmę ten dekiel to mam awarie na wierzchu?????
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Wymontowanie I Naprawa Skrzyni
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo