Odp: koła
lesław takie koła były w rużnych maszynach bizonach,claasach, itp i pasuje z wszystkiego do wszystkiego bo takie same rozstawy i otwory centrujące
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » koła
Strony Poprzednia 1 … 12 13 14 15 16 … 25 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
lesław takie koła były w rużnych maszynach bizonach,claasach, itp i pasuje z wszystkiego do wszystkiego bo takie same rozstawy i otwory centrujące
a czy te koła 23,1-26 nie będą za szerokie do pługa?
no ja mam b200
i klops.jestem zmuszony jednak przerabiać felgi od tych kół 23,1-26 by dopasować do 323
a to czemu? co nie pasuje
muszę odciąć gwiazdę koła i przyspawać w innym miejscu.przynajmniej jedno z tych kół bo obie felgi się różnią i jedną jakoś tam założę i będzie w miarę normalnie ale tę drugą muszę przerobić
znaczy się głębokość od rantu do gwiazdy jest inna?
U mnie w 323 lewa jest inna i prawa chyba z 7 cm różnicy ale ślady są ok nie mam trójślada
przymierz dobrze
dzisiaj wreszcie założyłem te koła(23,1-26)do 323.jedną oponę musiałem przełożyć na feldze by podeszła -to koło wygląda super,drugie idzie bardziej z boku(lewe)o jakieś 11 cm ale sprawdziłem dziś z agregatem uprawowo siewnym 3m i jest ok-prawie na wymiar.jestem ciekaw jak teraz pług będzie teraz za nim latał.jutro sprawdzę bo dziś zaraz trzeba krówki wydoić.
czytam ten wątek i mi się wszystko pierd.....
Wiemy że napęd się włącza po 6% poślizgu - to z instrukcji
i to chyba jedyna rzecz jakiej mozna być pewnym jak się czyta ......
Pytanie:
skąd wiadomo że przód w oryginale nie nadbiega bo z tego co przeczytałem to ma 6% spóźnienia. nie chce mi się się w to wierzyć ale nie żebym mówił że ktoś ty piep....
Pytanie
Jakie opony są oryginalnie założone z przodu kiedy z tyłu są 18,4 /34?
W katalogu jest napisane 16-20 ktoś podaje że to to samo co 16/70/20 a to poważny błąd
bo 16-20 to 16/80/20 przynajmniej z mojej wiedzy tak wynika.
W tym miejscu postanowiłem odgrzać ten wątek
Przeanalizowałem go kikakrotnie i nasuwa mi się kilka tematów dotyczących kól w ZT 323.
1. Z doświadczenia jako sprzedawcy opon wiem, że opony rolnicze o oznaczeniu 16-20 czy 18,4-34 mają profil o wysokości 85 czyli faktycznie rozmiar wygląda tak 16/85-20 i 18,4/85-34. W związku z tym opona przednia o rozmiarze 16/70-20 ma obwód toczenia o 11% mniejszy niż oryginał co sprawia, że przedni napęd załącza się po 17% uślizgu (ewentualnie niech ktoś sprostuje moje obliczenia)
2. Założenie przednich opon większych od oryginału (ok 1196 mm średnicy) o więcej niż 6% obwodu toczenia sprawi, że przedni napęd ciągnie bez przerwy i zachodzi potrzeba rozmontowania wolnego koła i przejścia na sterowanie ręczne. :play: W związku z tym koła przednie po włączeniu napędu kręcą się z większą prędkością liniową niż koła tylne.
3. Najbliższa oryginału moim zdaniem jest opona: http://www.oponyhurtdetal.pl/opony-rozm … 80-21.html Jeszcze tylko kwestia felg z Kamaza w wersji terenowej. No i cena.
4. Według danych producentów i różnych obliczeń oryginalna średnica kół przednich to ok. 1196 mm a oryginalna średnica kół tylnych to ok 1650 mm (Może ktoś posiada ścisłe dane producenta Ciągników ZT 323 na ten emat aby te dane ewentualnie sprostować?)
5. Czy są gdziekolwiek produkowane opony napędowe rolnicze o rozmiarze 16-20 czytaj 16/85-20? :nie_wiem:
Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam!
Z tego co się orientuje to nie ma trochę większych od 16/20 tylko dożo większe czyli balonówki.Mi chodzi po głowie inny pomysł a mianowicie na tył 20/34 albo 18/38 a na przód 16/24.Tylko jest jeden problem kasa.
Do rozmiaru 20,8-38 odpowiednikiem na przód w zt 323 jest w przybliżeniu 14,9-24 z tym, że najtrudniejsza jest przeróbka lub dopasowanie felg Zakup najtańszych opon to wydatek min 6820 + dętki + wymiana :stu: Jeśli chodzi o rozmiar 20,8-34 to nikt nie ma w ofercie takiej opony
O wiele lepszym pomysłem są 23,1-26 a na przód 480/70-24
A ja wam powiem że 18 /20 takie jak przy pokosówkach lub sieczkarniach będą dobre na przód właśnie takich szukam najlepiej na zamianę.Kuzyn już drugi rok na takich śmiga i jest git napęd włącza i wyłącza bez problemu a nie jak ja żeby wyłączyć muszę cofnąć do tyłu,przesrane.Ciekawe ile nowe by kosztowały takie.
Czy ktoś się orientuje w tych rozmiarach. http://www.opony-felgi.pl/opony/rolnicze
Rozmiary - pierwsze cyfry to szerokość opony, następnie może być profil, czyli wysokość, a na końcu zawsze jest średnica osadzenia na felge, np patrząc na pierwszą oponę z tej strony z ofertą to:
16 - szerokość
6,5 - profil, czyli wysokość
8 - średnica osadzenia, czyli w miejscu styku z felgą
dalsze oznaczenia to pewnie index nośności i typ, rodzaj bieżnika
Jeśli przed liczbą oznaczającą średnicę opony jest litera "R" oznacza to że jest to opona radialna np: 18.4/R34
Jeśli oznaczenia szerokości podawane są w mm, to najczęściej oznacza to że jest to opona o innym profilu niż standardowa np: 480/70/R34 - jest to odpowiednik typowej ciągnikowej tylnej opony, ale o szerszym bieżniku i niższej wysokości.
Opona Kleber MA 4 5.00/ -15 81A6
Producent Kleber, typ bieżnika opony MA 4, szerokość opony 5 cali, felga 15, 81- indeks nośności, A6 - indeks prędkości
Opona Kleber Trailer 16x6.50/ -8 71A6 Podobnie
Tu jest podobnie Producent Kleber, typ bieżnika opony 16x, szerokość opony 6,50 cali, felga 8 cali, 71- indeks nośności, A6 - indeks prędkości To jest opona do przewracarki do siana
A ja osobiście nie jestem za oponami z Sieczkarni czy pokosówek bo ten oryginalny bieżnik łatwo się zalepia błotem itp... Ja mam założone inne oponki 425/75/20 są wyższe i szersze oryginału można je porównać do opon 24 calowych ....
Proszę Markus to link dla ciebie są tu do sprzedania oponki takie jak moje tylko z mniejszym bieżnikiem .
http://allegro.pl/item826839554_opony_k … _2szt.html
Mam prośbę do kamila czy mógłbyś zmierzyć średnice tej oponki tylko w poziome bo ciekawi mnie ile jest większa.Ja upatrzyłem sobie oponki na tył 710/75-34 ciekawe czy się zmieści.
Oponka ma 127,5 cm średnicy w poziomie zmierzyłem tak jak kazałeś tomek1974 a jej szerokość od kanta do kanta bieżnika wynosi 47 cm. A te Oponki które sobie upatrzyłeś bardzo mi się podobają Tylko żeby kupić taką nową parę bucików to trzeba Wydać Ładne 8 tyś zł
Bieżnik do zniesienia ,ale do tego Rychtalu mam z 250 km.Co Kamil na tych 425 to inna jazda jest nie?
Strony Poprzednia 1 … 12 13 14 15 16 … 25 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » koła
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo