Odp: Z cyklu znalezione na Allegro
Oo ładny ten 323, a turbo było tak oryginał??
Turbo nigdy tu nie było oryginał. A swoją drogą ten 323 ma turbo i tylko ok. 130KM? 130KM to ten silnik wyciągnie z palcem w nosie i bez turbo.... Ciekawe
Wrócę jeszcze do postu sprzed kilku stron:
Krzysiek napisał/a:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=sh … id=B160646
ktoś wie co to i do czego ???To jest jeden z silniczków IFY, taki do zadań specjalnych. Były one produkowane w wersjach 4VD i 2VD w układzie V jak i w wersji jednocylindrowej 1VD, wszystkie chłodzone powietrzem. Wszystkie one występowały zarówno z rozruchem elektrycznym jak i ręcznym. Odbiór mocy odbywał się w nich zasadniczo po stronie koła zamachowego, ale również i po drugiej stronie wału jak i nawet od strony wałka rozrządu (1VD - 100% mocy, 2VD - 50% mocy i 4VD - 25% mocy) - w zależności od potrzeb.
Generalnie silniki te w wersji 4VD stosowano głównie do napędu agregatów prądotwórczych, 2VD w mini koparkach, a 1VD do napędu wózków transportowych na kolei, takich z kierownicą w nogach.
Silnik 1VD miał pojemność 0,4dm^3 pojemności i 5,1kW (7KM), 2VD - 0,8dm^3 pojemności i 11kW (15KM), a 4VD - 1,6dm^3 pojemności i 22kW (30KM). Wszystkie palą tyle co nic
Te silniki w wersjach 2VD, w czasach jak benzynka było na kartki, zakładaliśmy do Zaporożców. Mój tata sam przerobił tak kilkanaście takich autek i sprawowało się to wyśmienicie. Najlepsze było spalanie - od 2 do 2,5 litra ON na 100km. Nie był to demon prędkości, ale na tamte czasy wystarczał w zupełności i teraz pewnie również by dał radę.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy. Piszę poprawnie po polsku.