1

Temat: Problem w E 514

Hej. Mam problem z pewnym kołem. Nie wiem jak to się nazywa (tu jest filmik http://w738.wrzuta.pl/film/4Q0KM5Gplv8/ … itt_e_514) Na początku sezonu jak kupiłem ten kombajn był niewielki luz, a teraz po sezonie zrobił się bardzo duży i tu moje pytanie czy całość trzeba wymieniać?? Ile to może mniej więcej wynieść? I gdzie dostane te części. Jestem z Mazowieckiego (k. Mławy) czekam na odpowiedzi !!

                    :beer: Pozdrawiam !!!!!!!!

2

Odp: Problem w E 514

kolego odezwij się na pw bo ja też jestem z okolic Mławy. Mój nr gg masz podany

GG 7727942 Pisać nawet jak niedostępny

3 Ostatnio edytowany przez MAREKPE (2009-11-22 21:59:17)

Odp: Problem w E 514

Bez paniki to standartowy lifting wariatora młocarni.
Ja w tej sytuacji wymieniłbym tak:
Tuleję 514 031  19,
kieł 514 031 30,
tulejkę 514 031 22,
łożyska 514 031 43 dwie sztuki, 6010 2RS
tulejki wariatora 514 031 20 trzy sztuki,
sforznie wariatora 514 031 21
No i jak będziesz miał zdjęty wariator to warto przy okazji nasmarować lub wymienić łożysko 514031 13 - 6309 2RS
Jak to zrobisz to na kilka lat będziesz miał spokój
!!! Ważne jak zdejmuje się sprężynę to trzeba mieć ściągacz ale bardzo łatwo się go robi (zrobię foty i wrzucę w następnym poście, są na forum foty ściągacza ale jest on zrobiony dość nieudolnie i korzystanie z niego może źle się skończyć)
!!!Ważne sforznie wariatora zakupione w Pankowie miał nieco za krótką część gwintowaną zakręcaną do talerza i trzeba było 3-4 mm stoczyć kołnierz.
!!! Ważne Kieł miał nieco za długie wypusty i zwalał pierścień osadczy Segera i trzeba było szlifierką trochę oszlifować oraz nie był nagwintowany otwór na śrubę zabezpieczającą.

Ps 1 Numeracja oznacza 514 model kombajnu, 031 nr tablicy katalogu, 19 nr częśći
Ps 2 Części możesz zamówić kurierem całość ok 1000 zł z przesyłką no i pół dnia dłubania
Ps 3 Strona katalogu żeby było lżej
http://img21.imageshack.us/img21/7669/wariator1.jpg

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

4

Odp: Problem w E 514

Wielkie dzięki i czekam na te foty !

5

Odp: Problem w E 514

Proszę bardzo:
http://img43.imageshack.us/img43/9003/img0051w.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/1034/img0053hvh.jpg
Myślę, że nie wymaga instrukcji obsługi ale w razie czego służę.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

6

Odp: Problem w E 514

Witam. Mam to samo i fajnie że udało mi się trafić na to forum. Mam pytanie u mnie ten wał jest wytarty pod tuleja 22 a pytanie to może ktoś wie jak go zregenerować i może ktoś to naspawywał bo ja myślę o tym. A drugie pytanie gdzie mogę kupić taki wał i w ogóle części do modelu E514

7

Odp: Problem w E 514

plus dla Ciebie Marku :beer:

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

8

Odp: Problem w E 514

wojtek509 napisał/a:

Witam. Mam to samo i fajnie że udało mi się trafić na to forum. Mam pytanie u mnie ten wał jest wytarty pod tuleja 22 a pytanie to może ktoś wie jak go zregenerować i może ktoś to naspawywał bo ja myślę o tym. A drugie pytanie gdzie mogę kupić taki wał i w ogóle części do modelu E514

Na 100% dostaniesz w Pankowie, a kontakt znajdziesz pod zakładką SKLEP.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

9

Odp: Problem w E 514

Kupiłem dwa lata zewnętrzne koło w te zniwa sie rozsypało poszło 1200 zł. a wymiemiałem zaraz wszystkie tulejki łozyska i te bolce prowadzące jak w trakcie zniw padło pojechałem do Żukowa i kupiłem całe koło w badrzo dobrym stanie za 600 zl. zobaczymy ile to potrzyma myslę że co fabryka to fabryka a nie rzemieślnicza robota.

pozdrawiam

10

Odp: Problem w E 514

Pietia to dostales bardzo tanio mi tez w te zniwa padlo kupilem u goscia w Popeszycach kolo Nowej Soli delem 1200 zl

11

Odp: Problem w E 514

Żuków jest 3 km. od Nowego Miasteczka jest tam w lesie takie małem cmentarzysko Fortschrittów a ceny w miare przystępne w zeszłym roku miał kilka 516 i kilka 512 na częsci i cała mase części pochowanych w róznego rodzaju starych kontenerach i autobusach ma części do ciągników np. kom. zwolnica do wyboru kilkanaście szt. cena 300 zł. myslę ze przystępna. silniki całe traktory 303.  Ma też niektóre części nowe do kombajnów jak przywozi je z Czech to bierze wszystko co maja na placu + części z magazynu

12

Odp: Problem w E 514

pietia a masz namiaryn na tego gościa jak masz do daj co?

13

Odp: Problem w E 514

Oczywiście z Rawicz do niego jest około 65 km. Tu macie namiary

606 95 66 25 Żuków k/Nowego Miasteczka

14

Odp: Problem w E 514

zarobiłeś na plusa

15

Odp: Problem w E 514

Dziękuje za odpowiedzi. A co do tego wałka to co myślicie naspawać czy moze dać tulejke na to?? A może wie ktoś czy jest jakiś cmentarzysko Fortschrittów gdzieś na wschodzie Polski?? bo troche daleko do Zukowa niestety.
Mam pytanie z innej beczki chodzi mi o schemat elektryki do Fortschrita E514.
Prosze o odpowiedzi.
pozdrawiam i dziekuje

16

Odp: Problem w E 514

Wojtek w katalogu znajdziesz takie rzeczy, kup katalog przyda Ci się

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

17

Odp: Problem w E 514

Prosze moze mi ktoś bardziej dosłownie odpisiać na moje pytania?

18

Odp: Problem w E 514

Zadzwoń pierw do pankowa   zapytaj sie ile  kosztuje taki nowy wał może nie jest tragicznie drogi to lepiej kupic nowe   bo jak źle naspawasz to narobisz se bigosu    czasami gra nie jest warta świeczki ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

19

Odp: Problem w E 514

Wojtas słusznie prawi,zadzwoń do Pankowa bo jak pospawasz i rozhartujesz to może się okazać ,że w sezonie się urwie, a zapowiedzą w prognozie pogody dłuższe opady to dopiero będziesz miał zagadkę.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

20

Odp: Problem w E 514

Wiesz co opowiem ci historie  kolegi  który uważał że lepiej naspawać oś niż kupić nową przypadek wydarzył się w ubiegłoroczne żniwa ...  pojechał kosić   miał 60ha do wycharatania tym kombajnem  wycharatał po naspawaniu  25ha  bez żadnych   objawów skrzywienia lub coś oś chodziła (oś naspawana to  ta na odrzutniku  przez którą jest napędzana cała młocarnia z tym dużym kołem obok wariatora )   całe szczęście że urwała się  na wolnych obrotach podczas sypania bo  narobiło by dopiero ambarasu a tak to  skończyło się tylko mało ciekawie   czyli stuknęło  odpadło urwało koło pasowe od dzwonu  te od sprzęgła  rozwaliło oponę przednią i skrzywiło felgę  to teraz se pomyśl co by się stało na maksymalnych obrotach podczas koszenia ??   tak wiec nie jestem  zwolennikiem naspawywania jakiej kolwiek osi od kombajnu za drogi gips że tak powiem tongue

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile