Odp: Sprzegło 323A
już sie dowiedziałem tak już jest:)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzegło 323A
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
już sie dowiedziałem tak już jest:)
Michaś, nie bierz tego do siebie. Ja jestem lekko pogibany. Mam swoje dobre i złe dni. Zależy na jakie trafisz. A że jestem moderatorem, to czysty przypadek.
Mam problem ze sprzęgłem i doczepie się tutaj
Więc dziś orałem no i dojechałem do końca pola (było z górki) włączyłem wsteczny pług do góry puszczam sprzęgło i huk! aż ciągnik zgasł bo miał małe obroty, ale trochę już przemielił kołami. No ale biegi były tak zakleszczone że jak wcisnąłem sprzęgło to nie moglem wyrzucić biegu na luz. Poszedłem po drugi ciągnik szarpnął mnie i jest luz, no to ciach na kluczyk motor chodzi ja na wajchę od biegów a tam zgrzyt ......Jak go zholowałem i się pod niego położyłem to całe sprzęgło przesuwa się w przód dopiero po chwili łapki zaczynają działać. Myślę że obcięły się nity od sprzęgła, ale nie jestem pewien. Ale mimo wszystko muszę wyciągać silnik?
Jutro włączę bieg i spróbuje obrócić kołem i wtedy się okaże co jest...
No i może wiecie jaki koszt tarczy sprzęgłowych?
Proszę o pomoc
Jak by ścięły się nity na tarczy, to by się całe sprzęgło nie przesuwało. Musisz obadać co jest a w tym celu musisz raczej wyjąć sprzęgło, a bez wyjęcia silnika tego nie zrobisz.
Koszt tarczy sprzęgłowej, nie sprzęgłowych - ok 300 zł.
A nie miałeś przypadkiem kolego wiśniak włączonej blokady mostów? cofałeś skręcając kołami i się wszystko zblokowało, że aż sprzęgło ci *** :hmmm:
Wszystko wiem
Dziś po widnemu na spokojnie przekręciłem kołem gumowym i się okazało że jest pęknięta śruba od łapki. Już ją wyjąłem przez takki gumowy korek w deklu od sprzęgła.
Tylko ciekawe czemu pękła? Zmęczenie materiału? Ale dobrze że to a nie sprzęgło bo ile roboty by było......
Mi też tak sie stało i niewiem czemu ale jeżdze już puł roku i wszystko jest ok ale teraz łożysko oporowe mam do wymiany
już pół
No to masz trochę zajęcia, współczuje. U mnie też już je trochę słychać ale jadę ostro smarem i musi chodzić
Witam mam kilka pytań odnośnie sprzęgła bo mam trochę pokombinowane a chciał bym wrócić do oryginału więc może ktoś pomoże a mianowicie jak wymontuje pompę sprzęgłową są tam takie 2 grubsze węże czy będę mógł normalnie bez tego jeździć czy zacznie mi wywalać jakiś olej zaznaczam że mam cały oryginalny układ ominięty i druga sprawa brakuje mi tej części co jest za tłokiem wysprzęglika na zdjęciu jest tu taka prostokątna za butlą podejrzewam że jest to jakieś połączenie z łapą od docisku ale nie wiem bo nie mam może ktoś wyjaśni mi wszystko z góry dzięki
Zadzwoń do Żukowa któryś z chłopaków kiedyś pisał żę rozbierali tam 323 na części może ma jeszcze pompę sprzęgłową i wszystko inne
Zadzwoń do Żukowa któryś z chłopaków kiedyś pisał żę rozbierali tam 323 na części może ma jeszcze pompę sprzęgłową i wszystko inne
dzięki mam pompę i wysprzęglik brakuje mi tylko tego między wysprzęglikiem a łapą od łożyska oporowego nie wiem co to jest i czy można to pominąć
Witam.
Może to było już opisane ale nie mogę znaleźć - jeśli było to proszę o link jeśli nie to o pomoc.
Mam taki problem - urwałem łapy od wysprzęglika - wymieniłem na nowe - wszystko mi działa ale nie rozłącza mi 2 stopień - czyli mogę jeździć przód tył, zmieniać biegi - ale jak próbuję włączyć WOM - nie mogę - zgrzyta skrzynia - muszę wyłączyć silnik - skrzynia staje i załączam bez problemu - następnie odpalam i heja.
Po wciśnięciu sprzęgła do końca zapala mi się kontrolka 2 stopnie a po puszczeniu gaśnie i słychać syk siłownika czy czegoś.
Reasumując - wygląda na to, że brak mi jakiejś regulacji - trzeba podciągnąć 2 stopień by lepiej rozpinał - i tu pytanie ze wstępu - gdzie i co mam regulować - jeśli było opisane - dajcie link - jeśli nie to poproszę o pomoc - opis ale koniecznie ze zdjęciami - gdzie co i w którą stronę kręcić.
Podrawiam.
Marek
ostatnio wymieniłem wszystkie uszczelniacze na pompkach wspomagających sprzęgła i hamulcy
oraz w pompce hamulcowej i sprzęgłowej oraz na wysprzegliku
dlaczego ciężko działa sprzęgło.
gdy wcisnę hamulec to sprzęgło idzie lekko wcisnąć
wyczyściłem siteczko w regulatorze ciśnienia
czy należy odpowietrzyć pompki wspomagające??
Aby załączyć wom to jeszcze musi być odpowiednie ciśnienie powietrza na butli np. u mnie za zielonym czyli jakieś 5-6 mpa.Trochę mnie to denerwuje bo śmigam z prasą i często go używam i jak coś się dzieje z sprężarką albo z zaworami i nie trzyma ciśnienia to nie można włączyć prasy więc w tym sezonie coś muszę zrobić i mam dwie opcje albo założę większy siłownik albo dołożę drugi taki sam aby przy niższym ciśnieniu miały większą moc.
U mnie też zauważyłem, że pneumatyka poprawnie działa jak ciśnienie jest maksymalne. Bez tego to ani żółwik się nie załącza, ani sprzęgło, ale mam nadzieję, że się rozhula.
WOM załączany jest mechanicznie - dźwignią w kabinie. Sprzęgło w 323 (325) jest mechaniczne ze wspomaganiem hydraulicznym i proszę się nie sugerować tym, że na cięgle jest siłownik pneumatyczny. Jest on potrzebny do półbiegów (żółwik) i tylko do nich, w tym przypadku pneumatyka jest konieczna. Moim zdaniem do wysprzęglania i WOMu, pneumatyka jest zbędna. Jak się mylę, proszę mnie oświecić.
Sławek mylisz się i to tylko dla tego że nigdy wom nie używałeś.Bo gdybyś używał to byś wiedział że niema takiej siły żeby włączyć wom bez sprawnej pneumatyki.
Tomek, jak się mylę, to proszę powiedz w którym miejscu.
i proszę się nie sugerować tym, że na cięgle jest siłownik pneumatyczny. Jest on potrzebny do półbiegów (żółwik) i tylko do nich, w tym przypadku pneumatyka jest konieczna.
Przy prawidłowo ustawionym drugim stopniu, wysprzęgla bez pomocy siłownika pneumatycznego. Przed chwilą sprawdzałem. Obie szybkości załączają się lekko przed zadziałaniem siłownika pneumatycznego. Siłownik ten jest potrzebny, żeby noga nie spuchła przy jeździe półbiegiem.
Tomek, jak się mylę, to proszę powiedz w którym miejscu.
Drugi stopień sprzęgła wyciska siłownik pneumatyczny na skutek załączenia elektrozaworu przez stycznik umieszczony na ściance przed pedałem sprzęgła pod bezpiecznikami. Jeśli chodzi o pracę to wygląda to tak, że po nabiciu powietrza do układu naciska się pedał do dechy, zapala się kontrolka pierwsza od prawej i można włączyć wom, puszcza się sprzęgło kontrolka gaśnie słychać charakterystyczne psyknięcie z elektrozaworu i wałek zaczyna się kręcić. Po naciśnięciu pedału sprzęgła do dechy siłownik rozłącza sprzęgło, wałek po krótkiej chwili zatrzymuje się.
Przynajmniej u mnie tak jest i z tego co wyczytałem na forum to nie jestem sam.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzegło 323A
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo