Odp: 303, 300
Zanim kupie to chcę wiedzieć gdzie części dostanę więc ponawiam moje pytanie gdzie na północy Podkarpacia lub na południu lubelskiego dostanę części do forszaja?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zakup Fortschritta » 303, 300
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Zanim kupie to chcę wiedzieć gdzie części dostanę więc ponawiam moje pytanie gdzie na północy Podkarpacia lub na południu lubelskiego dostanę części do forszaja?
Pajej ja jestem z pomorskiego musisz poczekać aż odezwie się ktoś z twoich stron.pozdr
Miałem go dzisiaj próbować ale ma usterkę handlarz obiecał ją usunąć za darmo, ale nie wie jak się do tego zabrać i tu moja prośba do was. W rozdzielaczu oleju pod wajchą do podnośnika urwały się śruby i wypadł dekielek. Ten dekielek trzymał takie jakby dwa tłoczki z ringami. Te tłoczki trochę wyszły na zewnątrz i teraz nie chcą iść ani w jedna ani w drugą stronę. Myśleliśmy że jak odkręcimy śruby po drugiej stronie rozdzielacza to wyjdą ale nic z tego. I teraz pytanie co z tym zrobić?
Te tłoczki to zawory, które regulują podnośnikiem, że to się samo urwało to jakoś ciężko uwierzyć ale wyjść nie chcą bo o-ringi je trzymają. Na każdym są po 4 o-ringi, teraz jak już trochę wyszły to delikatnie po przez otwory z drugiej strony, które odkorkowałeś musisz to wybić, zmienić o-ringi i w miarę delikatnie z powrotem wsadził na miejsce. To ciężko wchodzi bo przez te o-ringi się blokuje, ale da się włożyć.
e: na forum jest katalog zt303 do ściągnięcia, a w nim rozdzielacz i nie tylko rozłożone na części w obrazkach.
Podobno jedna śruba się wykręciła a druga urwała się podczas kiprowania przyczepy. Trochę kiepskie jest tam dojście ale zobaczymy co da się zrobić. Więc wybić je w kierunku błotnika?
Podaj mi ten link do katalogu, będzie szybciej.
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=620 tutaj masz katalog, wybić w stronę błotnika czyli tej zaślepki z której śruby odpadły, tylko wybijać z wyczuciem, to wychodzi skokowo przez te gumowe o-ringi, które się blokują przy przechodzeniu przez poszczególne komory.
Chyba te linki są już nie aktualne :-( A tak swoją drogą to jesteś prze gigant znać cały ciągnik na pamięć, wielki szacun
Dziś była próba ale chyba coś jest nie tak z rozdzielaczem. bo podobno sterować TUZem powinno się dźwignią przód tył, ale ona nie działa działa tylko ta trzecia od hydrauliki (trzecia licząc od przodu) co to może być? Jeszcze jedno z tej dźwigni przód tył wychodzi jeszcze jedna dźwigienka która nie jest do niczego podłączona może to jest przyczyną. Proszę o wyjaśnienie obsługi TUZa gdyby ktoś wstawił zdjęcia byłoby łatwiej
Znalazłem zdjęcie i tak:
Dźwignią 3 podnosi się i opuszcza, w zależności od ustawienia dźwigni 3a ciągnik się dociąża lub nie. Podobno powinno się dźwignia 4 a czegoś takiego co jest pod nr 5 to nie ma.
Albo takie:
29 nie jest do niczego podłączone
28 podobno podnoszenie opuszczanie (nie działa)
26 podnoszenie i opuszczanie które działa w zależności od położenia 27 z dociążaniem lub bez
23, 24 dźwignie do sterowania hydrauliką zewnętrzną
25 30 31 nie mam pojęcia
Czy tak to powinno działać?
Może ten link będzie działać post do linka
Co do pamiętania jak to wyjąć to pod koniec marca musiałem wyciągnąć te zaworki, bo jeden się zapchał i sterowanie podnośnika działało "prawie".
Co do sterowania podnośnikiem to używasz dźwigni "3 od przodu", nr.26 na 2 fotce. Ciągnąc ją w stronę fotela podnosisz, pchając ją w stronę błotnika opuszczasz. Krótka dźwignia nr.27 jak jest w pionie to opuszczanie jest tylko wymuszone, czyli podnośnik idzie w dół dopóki popychasz dźwignię nr.26 w stronę błotnika. Jeśli położysz małą dźwignię nr.27 (kładzie się ją w stronę błotnika) to możesz uruchomić samoczynne opuszczanie, popychając kawałek dźwignię nr.26 w stronę błotnika. Wystarczy kawałek ją ruszyć, usłyszysz jak zawór stuknie i podnośnik samoczynnie będzie się opuszczać pod obciążeniem narzędzia jakie masz zaczepione do niego.
Co do dźwigni "4 przód/tył" nr.28 na 2 fotce to w pozycji max. do przodu jest ustawienie antypoślizgowe, a kawałek dalej i max do tyłu jest regulacja wysokości narzędzia zaczepionego do podnośnika. Działa to tylko wtedy gdy masz z tyłu dodatkowe "sanki" które ślizgając się po ziemi "mówią" podnośnikowi jaka jest wysokość. Do tych sanek po przez linkę jest podłączona dźwignia, która jest od strony fotela, po przeciwnej stronie dźwigni do regulacji wysokości czyli nr.28. Oprócz tego trzeba jeszcze pokrętłem nr.30 przekręcić w prawo i je wcisnąć i jeszcze raz przekręcić żeby zablokować w tej pozycji.
Do pracy podnośnika w trybie antypoślizgu, to pokrętło też ma być przestawione w dół, a do tego trzeba pokrętłem obok nr.31 ustawić "masę" narzędzia. Normalnie jest ono zakręcone max. w prawo, przy ustawianiu "wagi" odkręca się je, aż narzędzie przyczepione do podnośnika przestanie się samoczynnie podnosić i powinno się zakontrować taką aluminiową ząbkowaną nakrętką pod spodem tej pokrętki plastikowej.
Co do tego pudełka z 1 fotki zaznaczonej jako nr.5, to jest to regulator do silników hydraulicznych podpinanych pod hydraulikę ciągnika. Najczęściej tego patentu nie ma w traktorze, to jest takie specjalne wyposażenie.
To coś nr.29 to jest jakiś patent chyba poprzedniego właściciela, a może i jeszcze poprzedniego.
Dźwignia nr.25 to rozdzielacz hamulca, służy do ciaśniejszego zawracania. Przestawiając w lewo i wciskając hamulec, hamuje tylko lewe koło, na środku hamulce działają obydwa, normalnie, a po przestawieniu w prawo, działa tylko hamulec na prawym kole. Normalnie za skomplikowane żeby tego na co dzień używać, nie mówiąc, że zwrotność poprawia się niezauważalnie i tak wjedziesz na pole sąsiada
A jakimi dźwigniami i jak regulujesz podczas orki?
Panowie odbiegliście od tematu obsługa jest gdzie indziej
Odbiegliśmy jak zwykle
@Pajej, regulacja w czasie orki zależy od pługa, jak ma kółko do regulacji głębokości to powinien sam się regulować, tylko małą dźwignię wystarczy położyć, żeby ustawić regulację pływającą.
Ok dzięki zobaczymy jutro
PS przepraszamy za zamęt
Po orce próbnej chyba się zdecyduje na zakup. Mam jeszcze pytańko, ale to już w innym temacie (Żeby administrator nas nie op*****ł) to jest link http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 382#p32382
W ilu wątkach jeszcze zadasz to pytanie za zaśmiecanie forum ostrzeżenie. A tak na marginesie skąd się wziałeś skoro nie wiesz do czego służą zegary? Kontrolki też są w miarę prosto oznaczone włącz napędy blokady i zobaczysz co będzie świecić. Temat zamknięty wszelkie opisy w tym wątku będą usuwane.
A tak na marginesie skąd się wziałeś skoro nie wiesz do czego służą zegary?
Dopiero wczoraj kupiłem forszaja i dlatego wypytuje
Witam. Koledzy jestem tu nowy. Przymierzam się do kupna Fortschritta 303d. Sporo czytam o tym ciągniku i spodobał mi się. Znalazłem właśnie 303 za 6500zł wizualnie kiepsko ale reszta podobno działa. Czy warto???
wizualnie kiepsko
Ja jak kupiłem swojego to do domu wjechałem tyłem żeby ludzie nie widzieli , po dwóch tygodniach zmienił się nie do poznania. Czy warto kupić tego nie wiem myslę że można kupić taniej , zawsze jek kupisz to jest coś do zrobienia. Jeśli silnik jest dobry i wszystko działa (skrzynia , napędy, wom , żółw) pamiętaj że niektóre rzeczy przestają działać po rozgrzaniu (np. hydraulika , ciśnienie oleju )
Bardzo niedawno temu 303 była do kupienia za 4500 zł wyglądała lepiej i " ponoć" wszystko działało.
Znalazłem link
http://allegro.pl/fortschritt-zt-303-ni … 76851.html
Ten link nie działa i nie ma na Allegro żadnego Fortschritta za 4,5 tyś zł
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zakup Fortschritta » 303, 300
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo