Odp: Generalny remont
mam problem cieknie mi olej w f323a z wału korbowego od strony rozrządu pomóżcie
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 14 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
mam problem cieknie mi olej w f323a z wału korbowego od strony rozrządu pomóżcie
No to pewnie pomoże wymiana simmeringu na wale (100x120x10) przy kole pasowym. Trzeba zdjąć pokrywę rozrządu i go wymienić.
Witam!
W związku ze zbiegiem okoliczności pewnych postanowiłem oddać w ręce PiotraK swój silnik. Główną przyczyną było wciągnięcie wkładu filtra oleju u poprzedniego właściciela. Przy okazji były już mocno dojechane tuleje (brał coraz więcej oleju) i wałek rozrządu. A przy okazji przypływu gotówki postanowiłem naprawić go raz a dobrze.
Przez dwa lata jak go mam różnie się on zachowywał ale ostatnio zaczęło mocno skakać ciśnienie oleju, mimo regenerowanej pompy oleju i całkiem dobrych panewek na wale. Po rozmowie z ojcem Piotra i obejrzeniu zaworu ciśnieniowego wyszło na jaw że przyczyną mogą być kawałki tej plastikowej rurki na którą nakłada się wkład filtra.. część tych kawałków udało mi się wydłubać... ale na pewno nie wszystkie.
W związku tym doszedłem do wniosku że co ma zrobić właściciel nowo wyremontowanego silnika który założy polski wkład filtrona i mu go zgniecie (razem z rurką) ????
W sumie głównym winowajcą nie jest filtr (bo po zgnieceniu jeszcze górny zaworek częściowo przepuści) a ta nieszczęsna rurka. Wystarczyłoby by była metalowa i problemu by nie było! Ba! Taka rurka gdyby miała małe otworki nie pozwoliłaby na zgniecenie filtra i częściowo przepuszczałaby olej nie pozwalając zatrzeć się silnikowi.
... gdyby był to MTZ to na pewno nie byłaby plastikowa a pewnie byłaby z blachy 5mm perforowanej ....
To w sumie takie moje przemyślenia przy okazji remontu. Czekam na wasze opinie z tym związane.
Jak ktoś koniecznie, ale to bardzo koniecznie chce założyć wkład filtrona, proponuję we wkład wpasować dwie sprężyny zaworowe zewnętrzne od poloneza. Nie zapobiegnie to złożeniu piór we wkładzie, ale przy sprawnym zaworku - jakieś smarowanie będzie.
http://img99.imageshack.us/i/dsc00334ng7.jpg/
maxi900, problemem nie jest plastikowa rurka, tylko głupota. Filtry Filtrona nadają się może do palenia w piecu ale nie nadają się do tego i nie tylko tego silnika, jak ktoś sobie to badziewie wkłada, to robi to z pełną świadomością.
Pamiętam u mnie też ojciec PiotraK o tym opowiadał że to jest częsta przyczyna niedomagania silnika z powodu błędnego filtra i tej rurki. Jak ktos zaintersowany posiadm silnik do remontu cena powiedzmy 1000 zł.
Dokładnie, dlatego zawsze dobrze jest sprawdzić całą magistralę olejową, nawet jak ta tulejka jest cała, bo nieraz są w niej pozostałości po tulejkach z przeszłości. Pół biedy jak odłamek wpada na jakiś koniec magistrali głównej. Najgorzej jak blokuje przepływ oleju w mniejsze kanały, zwłaszcza gdy przyblokuje przepływ na panewkę główną. Wtedy, i tłok, i jego sworzeń, i korba, i w końcu panewka główna tracą smarowanie...
Panowie mam problem, mechanik , który wcześniej robił Fortschritty zrobił mi kapitalny remont silnika, nie oszczędzałem na niczym np. nowy wał korbowy, robione korbowody, planowane głowice itp.Po skręceniu /złożeniu/ palił dobrze, dzwięk silnika poprawny ,po 35 mth pracy silnika przy lekkich pracach zaczął głośniej pracować wrażenie było takie jakby poszła uszczelka pod głowicą, hałas było wyraźnie słychać przy filtrze powietrza, pchneło też lekko kompresję do chłodnicy.Po zdjęciu głowic uszczelki były jak nowe żadnych śladów, na jednym z tłoków był leciutki ślad zawora.Glowica poszła do szlifierni tam frezowanie gniazd zaworowych, docieranie zaworów .Składanie głowic dałem grubsze uszczelki pod głowice.Uruchamiamy silnik, odgłos pracy lepszy słychać klekotanie zaworów /0.25 i 0.35/.Na drugi dzień wyjechalem z przyczepą , linką przeciągałem drzewa obciążenie w/g mnie nie za duże, praca na wolnych obrotach i po pewnym czasie 1 godz. silnik znowu ma inny odgłos, taka trochę sieczkarnia, wyrażniej słychać go przy filtrze powietrza, nie daje jak narazie kompresji do wody.CO TO MOŻE BYĆ?
Jakie uszczelki dałeś pod półbloki chodzi mi o jakiej grubości bo u mnie mają 0,6 albo 0,7 już nie pamiętam ,ważny jest też luz między tuleją a półblokiem czyli ile wystaje ponad półblok u mnie było 0.15- 0,20 Te wymiary są bardzo ważne.
Powiem tak kupiłem zestaw podkladek, uszczelek w Postolicach, nie wiem jakiej grubości były te podkładki /pod półbloki/, ale mam wrażenie, że tuleja nie wystaje ponad półblok, zwróciłem uwagę na to mechanikowi /ponieważ wcześniej czytałem różne posty/ odniósł się do tego ambiwalętnie:-(
tuleja MUSI wystawać ponad półblok ok 0,1 mm (paznokciem wyczuwalny rant). Jeśli nie wystaje bądź nie daj boże jest poniżej to klapa. Jest o tym sporo na forum. Będzie wywalać uszczelkę i dawać kompresję na układ chłodzenia. Jest to nieuniknione.
Gorsze natomiast jest to że tak zmontowane tuleje mogą zacząć pracować razem z tłokiem (ten minimalny ruch ok 0.2 mm) i jeśli nie są najwyższej jakości to zdarza się że zrywa je przy kołnierzu u góry i nieszczęście gotowe.
Dzwoń do Grudziądza i pytaj, może jeszcze uda się go uratować...
czyli należy podłożyć więcej podkładek pod kołnierz tuleji / tych cieniutkich/
Jeżeli są rzeczywiście za nisko. Do tego dobrze mieć suwmiarkę z cyfrowym wyświetlaczem.
Odpowiednie ustawienie tulei to jest jedna z najważniejszych czynności w tym silniku. Skoro mechanik odniósł Ci się do tego ambiwalentnie, to ciekawe czy do innych "haczyków" w tym silniku odniósł się równie ambiwalentnie? Spytaj się go np. co dokładnie robił z korbowodami? Nie wiem co dokładnie oznacza ta "sieczkarnia" ale nie wróży to nic dobrego. Kiedyś tu Miras miał grzechotanie i okazało się, że była to krzywa laska popychacza. Może jego grzechotanie, to dla Ciebie siekanie? Czasem siekają tak luźne gniazda zaworowe, ale to raczej odpada, bo przy ich frezowaniu wyszłoby to na jaw. Może pierścienie pękły przy wkładaniu bo często się to zdarza, może coś jest nie tak właśnie z korbowodami, może w sprężarce coś jest nie tak? Ona zasysa powietrze z kolektora ssącego i ją również będzie słychać przy filtrze. Tak czy inaczej, trzeba silnik powoli rozbierać i szukać przyczyny.
tomek 1974 cool, dzięki za opis montażu tulei w bloczku cylindrowm
Czy to znaczy, że jednak źle były one ustawione?
PiotrK, coraz większy szacun dla Ciebie, nie dość, że wiedza w temacie silniki IFA bardzo duża to pewnie i doświadczenie nie mniejsze a jeszcze ta poprawność pisowni jestem pod wrażeniem tylko naśladować :-].Wracając do meritum sprawy, zamawiam podkładki, uszczelki odpowiednich rozmiarów /grubości/ i do pracy.Dodam jeszcze, że do wczoraj miałem ciśnienie oleju na poziomie ok.7.5 atm tak przepracował silnik ok.35 mth, włożyłem starą sprężyne i ciśnienie wynosi teraz 5.0 atm.Ten hałas silnika to tak jakby puściła lekko uszczelka pod głowicą, tym nie mniej to raczej na pewno nie ona, to coś innego, myślę, że nie laska popychacza i nie sprężarka to sprawdzałem
mam problem z silnikiem a dokładnie chodzi o to ze niedawno był robiony remont kapitalny a teraz po zrobieniu 70mth cisnienie spada o jedna trzecia po lekkim rozgrzaniu,za chiny nie wejdzie na wyzsze obroty niz 1850 pompa jest wtryskowa jest dobra bo dawałem do sprawdzenia co moze byc zle ustawiony zapłon czy cono i mocy to on terz jakos nie ma
Co do ciśnienia wymień tulejki na pompie olejowej a co do pompy paliwa to przyspiesz zapłon na 3 kreskę.
Sam robieś ten remont, czy jakiś mechanik/firma?
Ciśnienie spada o 1/3 ale od jakiego poziomu? Co podczas tego remontu było robione właśnie z pompą olejową, z filtrem oleju i jego wirówką? Jaki wkład masz włożony do filtra oleju i jakim olejem masz zalany silnik? Najpierw musisz sprawdzić te rzeczy i powinieneś się tego dowiedzieć. Jak tu będzie wszystko O.K. to pozostaje Ci reklamacja, bo sprawa może być bardziej poważna.
Co co obrotów to raczej będzie albo wina pompy wtryskowej albo masz źle wyregulowane cięgła i dźwignie od pedału do pompy i nie możesz maksymalnie dodać gazu. Sprawdź czy przy wciśniętym do końca pedale gazu, dźwignia gazu na pompie również wychyla się do końca.
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 14 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo