Odp: Kombajny
a ten z aukcji to nie jest taki jak od stara 28 lub Vistuli (mają te same silniki)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Oryginały i zamienniki » Kombajny
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
a ten z aukcji to nie jest taki jak od stara 28 lub Vistuli (mają te same silniki)
Ten z Allegro to wygląda w 90% tak samo jak nowy typ z Fortschritta. W czym on jest lepszy ?
Chłopaki to jest cos takiego tylko, że tamten miał jeszcze obcięte uszy i przetoczona głowiczkę, ale cena do przyjęcia.
http://moto.allegro.pl/item807112911_je … sznik.htmlPS.
Jak dostane juz mojego to wstawie foty i spytam ie elektryka co tam zmieniał
Cłopaki to nie to. To już nowszy typ, a ten co wziąłem od kumpla jest tak samo na obejmy jak w ifie i zębatki nie wymieniałem ani nic nie robilem tylko przykręciłem podłączyłem i w step :walka:
Pozatym nie wiem czy jest lepszy czy gorszy ale jest w odróżnieniu od sytuacji kiedy nie ma.
Ja na przyklad przez pół dnia nie miałem.
Ładny obrus.
Ja ostatnio kupiłem nowy typ za 200 zł, więc drogi to on nie jest. Kręci jak głupi, teraz mam wrażenie, że silnik nie ma za bardzo kompresji. W tej cenie ten zamiennik też pewnie będzie, więc nie rozumiem po co kombinować ? Inna sprawa że, dobrze wiedzieć jeśli jest jakiś zamiennik, który w razie kłopotu można zastosować bez żadnych przeróbek
Nie chodzi mi o to żeby na siłę coś kombinować i "wyważać otwarte drzwi", bo wiadomo że można oryginał kupić, ale chodzi o to, że aby trafić taki dobry oryginał za małą kase, jak np Ty dałeś 200 zł, to nie często się zdarza, ja też kupiłem prawie nówkę za 200 zł, ale to też była okazja, a taki jelczowski, to chyba można bez żadnej okazji tanio kupić i na pewno na szrotach jest ich więcej niż ifoskich, a z reguły jest tak, że jak rozrusznik padnie to akurat nie ma takiej okazji, żeby od ręki gdzieś kupić oryginał, więc jeśli jelczowski pasuje, to dlaczego nie wykorzystać takiej możliwości.
Panowie tak jak obiecałem jak dostane swojego wypytam się elektryka o wszystko i zrobię zdjęcia. Z tego, co pamiętam maja one dwa a nie jak ifoskie jeden elektromagnes słuchajcie 200 czy 250 zł to nie duża kwota tylko nie zawsze można cos takiego znaleźć w takiej kwocie a na półce zawsze może czekać na swoja kolej tym bardziej ja ma się dwa lub więcej pojazdów tej marki.
1 elektromagnes ?? Jaki elektromagnes ??
Jelczowski rozrusznik pasujący do IFY był montowany we wszystkich silnikach leżących stosowanych na pewno w autobusach. Wystarczy popytać elektryków z PKS-u i za 100-200 złotych opylają rozrusznik po regeneracji.
A oto mój wczorajszy nabytek. Ja postawiłem 0,7 :beer: gość postawił 0,7 i rozrusznik mój tylko zębatkę na 9 zębów muszę jeszcze zaimportować i będzie ok.
http://img706.imageshack.us/img706/8302/img0002tk.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/5241/img0001gm.jpg
W zeszłym sezonie zastapiłem stara chłodnice która była dziurawa jak sito i łatana na nową ze sklepu tyle ze z Bizona (koszt to był 950zł a za uzywane do fortschrita chcą około 500zł a nową nawet i 2000tys zł), po małych przeróbkach da sie założyć jest około 10 cm węższa ale za to wyzsza o 10 cm.Ja zrobiłem tak przedłuzyłem sobie tą rame o te pare cm dałem dłuzsze sruby a po bokach dałem paski steropianu o piankowałem jakas pianka co wody nie pije pomalowałem na czarno, od góry wyciołem otwór na wlew bo jest w bizonie z boku i nadole chłodnicy otwór na kranik,miałem tylko problem z górnym przewodem bo przy kolektorze dużo mniejsza srednica niż przy chłodnicy a druga sprawa ze musi byc odpowiedni kąt i długosc i z niczego nie podchodzi ale odwiedziłem sklep z czesciami do Tirów i kupiłem przewód sylikonowy jest bardzo elastyczny, ma też taka spreżyne w srodku dzieki czemu może sie wyłamac pod róznym kontem(jedyny ból to cena kosztował 70zł .Jak to sie mowi głupi to sie nawet nie połapie z czego to jest a tego steropianu to prawie nie widac jedynie to troche wystaje ta chłodnica temp podczas pracy wpozadku 75-80 stopni przy czystych sitach jak juz sie zabrudza nie miałem wiecej niz 90 stopni nawet przy właczonej sieczkarni,przepraszma ze fotek nie mam wrzuce kiedyś
Da sie również załozyć alternator z jelcza pod warunkiem ze ma sie koło pasowe na waski pasek ja takie miałem bodajze to z żuka lub fiata wszystko pasuje łacznie z wentylatorem.W jelczu naped przekazywany jest przez taki wałek a nie przez koło pasowe jak by ktos sie nie orientował.Rostaw srub pasuje nawet napinacz ten sam trzeba go tylko przegiąc, a nadole tulejke dorobic i poskrecać.Mi sie spalił i zmuszony byłem ten wrzucic
Jelczowski rozrusznik pasujący do IFY był montowany we wszystkich silnikach leżących stosowanych na pewno w autobusach. Wystarczy popytać elektryków z PKS-u i za 100-200 złotych opylają rozrusznik po regeneracji.
A oto mój wczorajszy nabytek. Ja postawiłem 0,7 :beer: gość postawił 0,7 i rozrusznik mój tylko zębatkę na 9 zębów muszę jeszcze zaimportować i będzie ok.
Z tego co sobie patrzyłem to z jelcza 315 rozrusznik do kombajnu nie wejdzie poniewaz mimo podobnej budowy może nawet i marki bo sa one wegierskie nie da sie go założyc bo są za długie zebatke maja na 9 zebów i łeb za szeroki.A te z autobusów to moze i pasują bo tam były silniki manowskie albo moze z berlieta pasują gdzies widziałem podobne.Ze stara 200 tez nie pasuje ani z małego leylanda bo sprawdzałem(oba sa podobne tyle ze głowiczka troszke inna i jeden ma zebatke na 9 a drugi na 11 zebów).Trzeba by było próbować przetoczyć łeb jakieś 7 mm to moze by sie tam zmiescił podobne sa z wygladu i zbudowy do tego starego typu ify ale trzeba odciać mocowanie na srube.Dodam że ta są moje spostrzezenia i przemyslenia bo zastanawiałem sie nad tym
czyli pasuje z jelczowskiego autobusu z silnikiem MANa tak?
Tutaj w poście nr 117 znajdziesz zdjęcie mojego.
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=309&p=6
Dziekuję Marku
Mam dokładnie taki sam tylko jest chyba dłuższy dostałem przy zakupie Forsza jako dodatek.
Tak wyglądają obok siebie
W związku z tym proszę nikogo nie wprowadzać w błąd, bo jest to normalny rozrusznik z autobusu i normalnie pracuje w E-512. Bez żadnego toczenia i przerabiania. Zakładałem go też do ZT-323 i normalnie pasuje tyle, że sięga prawie aż do filtra. Ten drugi krótki to jest oryginał IFA tylko ma 11 zębów bo miał iść do traktora ale nie udało się go pod-pasować.
mam pytanie czy ma ktoś ten typ z tej firmy u siebie proszę o opinie http://moto.allegro.pl/listing.php/sear … nge_view=1
Tak wyglądają obok siebie
http://img687.imageshack.us/img687/1462/img0006qx.jpg
Dokładnie Marku wygląda tak samo jak ten dłuższy nawet go nie sprawdzałem czy działa ale pewnie tak bo mi wygląda na bardzo mało używany,a nie wiem czy ten większy nie był montowany w IFIE tej L60 bo coś mi się tak kojarzy jak ostatnio zaglądałem takiej pod maskę.
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Oryginały i zamienniki » Kombajny
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo