Temat: hydrauliczny napęd kół przy E516
I znowu potrebuję pomocy. Jaka może być przyczyna małej mocy hydraulicznego napędu kół przy 516? Po pewnym czaie pracy zapala się kontrolka od ciśnienia oleju, a stan jest prawidłowy. Z góry dzięki:beer:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » hydrauliczny napęd kół przy E516
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
I znowu potrebuję pomocy. Jaka może być przyczyna małej mocy hydraulicznego napędu kół przy 516? Po pewnym czaie pracy zapala się kontrolka od ciśnienia oleju, a stan jest prawidłowy. Z góry dzięki:beer:
Mnie to wygląda na słabą pompę , puki olej zimny daje odpowiednie ciśnienie jak się rozgrzeje i zżednie olej to lipa , stawiam na pompę .
pompa niestety pewnie nie nalezy do tanich a zamiennika raczej nie znajdziesz
pompa jak nic a nie miałeś tak że rozwijał mniejszą prędkość na drodze
Dzięki Na drodze faktycznie troche sie ślimaczył:uuuu:
Panowie przecież w E 516 B nie ma kontrolki ciśnienia układu hydraulicznego! No przynajmniej ja nie mam i w schemacie też takiej nie ma! Która kontrolka zaczyna ci się świecić? Kontrolki na blacie tam gdzie zegar to po kolei od lewej:
1. Kontrolka ciśnienia oleju w silniku gdy ciśnienie spadnie poniżej 170 kPa
2. Kontrolka ciśnienia oleju w silniku gdy ciśnienie spadnie poniżej 70 kPa
3. Kontrolka zapchania filtra powietrza
4. Kontrolka małej ilości oleju hydraulicznego
następne:
5. Czujnik awarii elewatora ziarnowego
6. Czujnik awarii elewatora kłosowego
7. Czujnik awarii wytrząsaczy
8. Czujnik awarii sieczkarni (ja nie miałem sieczkarni i musiałem ją sobie założyć)
9. Kogut
10. Kontrolka ładowania
A więc nie ma takiej kontrolki jak kontrolka ciśnienia od układu hydro, z kontrolką nr 1 i 2 to u mnie jest tak że po zgaszeniu kombajnu kontrolka nr. 2 zapala się szybciej od 1 (raczej powinno być odwrotnie ale tak się już przyzwyczaiłem). To może ci się zapala 1 albo 2 to by znaczyło że masz za słabe ciśnienie w silniku a nie w układzie hydro. Przyczyną że kombajn słabo jeździ może być to że zastały się cięgła co idą z kabiny do silników przy kołach tam musi wszystko chodzić pewnie u ciebie się zastało. Nasz w tamtym roku jeździł do 14 km/h maks. Teraz koledzy z forum podpowiedzieli co i jak i się okazało nie chodziły u mnie takie dźwigienki w napędach jak będzie szybko jeździł to się niedługo okaże. Twój wolno jeździ ale siły to pewnie mu nie brakuje, nawet jak się rozgrzeje co nie? Także raczej o napęd to ty się nie martw tylko o silnik.
Andrew, dzięki za konkretną i pomocną odpowiedź. Ta kontrolka to faktycznie od poziomu oleju. A z cięgiełkami tez miałem ten sam problem, ale już z głowy.:beer:
No to faktycznie jak tylko się zapala ta od poziomu oleju to nie ma co się stresować Ja wydedukowałem z wcześniejszych postów że może być jakiś problem z ciśnieniem oleju w silniku, bo napisałeś że stan oleju jest prawidłowy, a tym bardziej że dzieje się to po rozgrzaniu tzn. zapala się kontrolka. I jeszcze jedno, oglądałem kilka kombajnów E 516 i w żadnym z nich nie była wymieniona pompa od napędu, więc wnioskuje że tak szybko to one nie padają.
Panowie może wiecie jakie jest ciśnienie w tych grubych wężach które idą od pompy jezdnej do hydromotorów? Jeden wąż zaczął mi trochę puszczać i chciałbym wiedzieć jak pojadę dorabiać żeby odpowiednio wytrzymały zastosować. Z góry dzięki. Ale u mnie coś jest chyba z jednym hydromotorem bo cały czas tylko jeden ciągnie, dziś trochę się kopałem w polu to cały czas tylko jeden ciągnął
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » hydrauliczny napęd kół przy E516
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo