Odp: Skrzynia Biegów
no mi chodzi głównie o przyczepy, w żniwa sąsiad podjechał wykipowac przyczepę no bo mi tez było by szkoda paprać oleju, ale odpada już plug, agregat, opryskiwacz, beczkowóz niby na co mi to ale już wiadomo
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 9 10 11 12 13 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
no mi chodzi głównie o przyczepy, w żniwa sąsiad podjechał wykipowac przyczepę no bo mi tez było by szkoda paprać oleju, ale odpada już plug, agregat, opryskiwacz, beczkowóz niby na co mi to ale już wiadomo
do tych Fergusonów tanich olei się nie leje bo one mają całkiem inne skrzynie to inna technologia
no ja bym do Forsza takiego nie wlał, a tam Power Shifty, elektrozawory i inne cudeńka które mogą się zapaprać wiec wiadomo
mam pytanko co do smarowania skrzyni biegow w zt300. dlaczego w niektórych modelach tego smarowania(pomki) niema? mam obudowe od 4x4 i tam niema wejscia na te smarowanie jest pełny odlew.:nie_wiem: . jak to jest ze smarowaniem w 300 303 i 323 gdzie jest gdzie niema? no i czy moge tak sobie wszystkie zebatki ze smarowanej skrzyni przełorzyc do niesmarownej? zna sie ktos na tym?
Były wersje ze smarowaniem i bez. Dlaczego tak było - nie wiem. Co do przełożenia zębatek to wiem że w zt32x było kilka typów skrzyń z różnym typem zębów i ich kierunkiem więc bez porównania elementów nic z katalogu w ciemno się nie dobierze
Lolek rozmawiałem z Tatą PiotraK i powiedział że były 4 typy skrzyń do 323? a odbiegając trochę to te smarowanie to był system który pompował olej na łożyska? taka skrzynia musiała być niezniszczalna.
I pewnie dla tego robili skrzynie bez smarowania żeby było co naprawiać.
Ta pompka polewała tylko elementy górnego wałka.Ja leję do skrzyni troszkę więcej oleju i wydaje mi się , że smarowanie ma należyte. Ale w razie jakichś wycieków to stanu oleju trzeba bardzo pilnować- z powodu zastosowania w niej dużej ilości łożysk igiełkowych bardzo wrażliwych na brak oleju.
Panowie, oba typy skrzyń biegów, z pompką lub bez są dobre. Jeden warunek - musi w nich być olej w odpowiedniej ilości. Czego nie ma, to się nie psuje. Przy niskim stanie oleju, pompka robi dobrą robotę w skrzyni. Przy wysokim, jest zbędna.
W 323 zrobiono dwie rzeczy jednocześnie, dobrą i złą. Jak w tym dowcipie : żona informuje męża, że ma mu do zakomunikowania dwie sprawy, złą i dobrą jednocześnie. Ma największego "ptaka" wśród wszystkich swoich kumpli.
W 323 dołożono jeden bieg i połączono olej skrzyniowy z hydraulicznym. Każde rozwiązanie z osobna jest super, razem stwarza poważne problemy. Z hydrauliki zewnętrznej z czasem ubywa oleju, raz więcej, raz mniej. W przypadku 323, też ze skrzyni. Nie każdy o tym wie i nie każdy który wie, o dolewaniu pamięta. Tu jest problem, a nie w tym, czy pompka jest - czy jej nie ma.
I jest tu taki problem że jak wyleci wszystko ze skrzyni to i tak na zbiorniku wyrównawczym czyli na tym przezroczystym wężyku będzie pokazywać połowę stanu więc rada na przyszłość zawsze utrzymujcie pełen stan oleju.
zawsze utrzymuj pełen stan oleju ... dla mnie to troche nie pojęte bo raz patrze no super pełniutko nawet więcej niż max odpale podjade pod agregat podniose no super spadł roche poziom ale jest ok zajade na pole i szok pusto na wezyku i co jest grane ?? doleje 10l oleju dalej to samo normalnie jakaś fatamorgana czy co ??
Może jak odpalisz to idzie się przewietrzyc ten olej a później wraca.
witam czy w 300 jak sie właczy bieg to traktor jedzie ale ma ciezko i sie dusi co w skrzyni biegow byloby popsute reduktor?? i jakie sa jego mozliwosci naprawy doradzcie
Takie pytania to do weterynarza. Co znaczy, że ma ciężko, na jakim biegu ruszasz, hamulce nie trzymają, przedni napęd nie jest ręcznie włączony, traktor nie jest przywiązany do stodoły ? Skrzynia jak się rozpada to ją raczej najpierw słychać.
przeciez w 300 nie ma przedniego napedu a po drugie nie mam stodoly
Ale hamulce ma. Po za tym jak chcesz ruszyć z 3-3 to będzie problem
wuja za mało opisałeś problema więcej informacji, marian buduj stodołę!
Ale hamulce ma. Po za tym jak chcesz ruszyć z 3-3 to będzie problem
Na pusto nie ma żadnego problemu :walka:
zawsze utrzymuj pełen stan oleju ... dla mnie to troche nie pojęte bo raz patrze no super pełniutko nawet więcej niż max odpale podjade pod agregat podniose no super spadł roche poziom ale jest ok zajade na pole i szok pusto na wezyku i co jest grane ?? doleje 10l oleju dalej to samo normalnie jakaś fatamorgana czy co ??
buahahaha a już myślałem że to tylko ja mam zwidy
mam ten sam problem, raz zatrzymałem się na polu patrzę !@#$% pusto. z kapcia do domu po olej wracam pełna rurka :gun:
ale zawsze dolewam, nie ma co ryzykować łożyska igiełkowe są wrażliwe.
Niestety koledzy ale musicie zainwestować w poziomnice ,chyba domyślacie się o co chodzi.
Strony Poprzednia 1 … 9 10 11 12 13 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo