Temat: Alternator
Mam do was ogromną prośbę.
Jakby ktoś mógł zrobić zdjęcie alternatora( tam gdzie są podpięte kable) i napisać gdzie który idzie, bardzo by mi to pomogło.:) Z góry dziękuję
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Elektryka » Alternator
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mam do was ogromną prośbę.
Jakby ktoś mógł zrobić zdjęcie alternatora( tam gdzie są podpięte kable) i napisać gdzie który idzie, bardzo by mi to pomogło.:) Z góry dziękuję
Jeśli masz oryginalny alternator, to przewód przykręcany na śrubce szóstce idzie bezpośrednio do plusa w aku, podpiąć sie można przy rozruszniku do grubego przewodu, a drugi przewód na fastonie idzie do kontrolki ładowania w desce rozdzielczej, bynajmniej ja mam tak podłączone w ciągniku 323, a w kombajnie mam alternator od jelcza, więc tam jest kilka przewodów podłaczonych i to już jest wyższa szkoła jazdy :stu:
1.Tu mam podpięty kabel do rozrusznika i z rozrusznika do akumulatora jak na schemacie i teraz nie wiem gdzie podłączyć 2,3,4
Kabel 2 jest podłączony do tej śrubki i mi się zdaje ze to nie jest potrzebne
A gdzie regulator się podpina na schemacie są 3 podłączenia:
38-to jest regulator i moje kolejne pytanie: gdzie w 512 on się znajduje :stu:
Jeśli masz stary typ to możesz tego nie mieć
Jeśli masz stary typ to możesz tego nie mieć
Stary typ to się znaczy.
Rocznik kombajnu to 84
Ale jak nie ma regulatora to co z ładowaniem
Przecież regulator masz przy alternatorze :stu: (ta kostka na której pisze DLR na zdjęciu to jest regulator )
No to git a do czego jest 2 3 i 4
DOBRE, przypomniała mi się czytanka: jak to pan Hilary zgubił okulary
Nie wiem czy ten typ tak ma, ale 3 takie regulatory załatwiłem nie odłączając prądu po zgaszeniu silnika
No znalazłem ten regulator taki płaski jest ale muszę sprawdzić czy jest sprawny.
Czyli 2,3i 4 do regulatora podłączyć bo nie wydaje mi się ze jest wbudowany w alternator
bo nie wydaje mi się ze jest wbudowany w alternator
Regulator masz przecież wbudowany, na tym zdjęciu jest ta kostka z napisem DLR :stu:
może jest niesprawny, ale jest
4 to jest właśnie przewód z regulatora, jeśli dobrze widzę
2 to chyba masa, nie wiem po co ten drut
skizo napisał/a:bo nie wydaje mi się ze jest wbudowany w alternator
Regulator masz przecież wbudowany, na tym zdjęciu jest ta kostka z napisem DLR :stu:
może jest niesprawny, ale jest
4 to jest właśnie przewód z regulatora, jeśli dobrze widzę
2 to chyba masa, nie wiem po co ten drut
To nie jest drut, tylko brązowy kabel i on ma być podpięty pod D-
Kolejne pytanie.
Przy gałce podnoszenia hedera pod deską rozdzielczą jest taka prostokątna puszka z takim przyciskiem , że jak się tą gałką porusza to rozłącza dwa kable, niestety mam ucięte te kable i nie wiem do czego one mają być podpięte, a robię nową instalację i chcę, żeby wszystko działało.
Jest to część instalacji elektrohydraulicznej służącej do oryginalnego hydraulicznego napędu bocznych kos od stołu do strączkowych, pod podłogą, pod kabiną z lewej strony patrząc od przodu, powinieneś mieć rozdzielacz elektrohydrauliczny, do którego powinny dochodzić kabelki od tych włączników pod wajchą od podnoszenia motowidła, oraz rozdzielacz ten ma 4 śrubunki do przykręcenia węży z olejem, różnie można wykorzystywać ten wynalazek, np do napędu podbieracza, do hydraulicznego otwierania rury wysypowej, do napędzania hydraulicznego rewersu przenośnika pochyłego, itp, kwestia wyobraźni i zapotrzebowania
No i teraz masz wyłożone czarno na białym chociaż można się trochę pogubić:):D:lol:
No zamęczę was chyba.:crez:
Jezeli nie podepnę regulatora do alternatora, to i tak powinien ładować akumulator
Bo mam kolejny problem:stu::stu::stu: bo regulator ma 6 końcówek do podpięcia i mam mały problem z podpięciem tego. Jak się wnerwię to chyba kupię sobie jakiś inny regulator
Trudno zrozumieć o co chodzi z tym alternatorem prostszego podpięcia jak tego alternatora to chyba już być nie może tak jak pisali ci wcześniej jeżeli to jest zdjęcie twojego alternatora to nie kombinuj z regulatorem bo go masz wbudowany nie wiem po co chcesz podpinać jakiś inny na 6 końcówek, 1 plus na aku bądż rozruszniku 2 jest niepotrzebne to ktoś chyba podpiął do czegoś mase 3 też niepotrzebne nie wiem po co chcesz tam coś podpiąć na siłe 4 tu powinna być podpięta kontrolka ładowania to tyle a bez regulatora jak byś go wypiął z alternatora to aku długo nie wytrzymają bo alternator będzie ładował ( jak dobrze pamiętam to chyba około 70 V ) ale może być wielki huk jak tak troszke pojeżdzisz:o
No właśnie . Tłumaczymy ci jak forman kozie a ty swoje . Jeśli ci nie ładuje to po prostu wymontuj ten alternator , podjedż do pierwszego lepszego zakładu elektromechanicznego i poproś o sprawdzenie alternatora (biorą ok. 10 zł ) ale jeśli masz coś walnięte od razu ci wymienią (mi wstawili regulator od mercedesa ale wstawili w alternator )nie kombinuj z podpinaniem osobnego regulatora bo dopuki masz założony na alternatorze stary (a masz na pewno ) nic ci z tego nie wyjdzie . No niestety wszystkiego się samemu nie naprawi (a czasem takie majstrowanie po swojemu jeszcze zwiększy koszty )
Jeżeli alternator ma wbudowany regulator to wychodzą z niego tylko 2 przewody - gruby czerwony do rozrusznika a drugi cienki do kontrolki ładowania, niektóre alternatory mają jeszcze wyjście do kondensatora antyzakłoceniowego (zostaje wolne)
witam.
doklejesie do tematu. Padł mialternator w 512 (poszło uzwojeniewirnika)
Moje pytanie?
Gdzie można kupić taki alternator?
Jaki to model?
Ile mniejwiecej kosztuje?
Jaki można dać zamiennik?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Elektryka » Alternator
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo