21

Odp: regulacja zapłonu

Figaro a możesz powiedzieć gdzie w twoim ciągniku jest ta kontrolka od oleju?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

22 Ostatnio edytowany przez Figaro (2006-12-11 23:49:13)

Odp: regulacja zapłonu

w szeregu nad obrotomierzem,pierwsza od prawej. na prawo od kontrolki kierunkowskazow przyczepy. swoja droga jak wlacze awaryjne to swieca mi kontrolki kierunkowskazu (w obrotomierzu), kontrolka na wylaczniku swiatel awaryjnych i kontrolka od przyczepy - ale to zdajesie prawidlowo. Zobacze zaraz czy mam tu zdjecie kokpitu, to pozniej wrzuce.
Nie mam tu teraz zdjecia ale deska jest tutaj:
http://www.ddr-landmaschinen.de/sonders … .zt300.htm
Bedienelemente
poz. 11

23

Odp: regulacja zapłonu

tata mial racje - to od filtra oleju
Wartungsanzeige für Motorölfilter und Trockenfilteranlage

24

Odp: regulacja zapłonu

a tak samo sie ustawia kąt poczatku wtrysku 323 jak 303

http://img64.imageshack.us/img64/3324/imieniny056qc0.th.jpg

25

Odp: regulacja zapłonu

Raczej tak przeciez to te same silniki

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

26

Odp: regulacja zapłonu

a jak sprawdzić czy jest dobrze ustawiony w 323.z góry dzięki

http://img64.imageshack.us/img64/3324/imieniny056qc0.th.jpg

27

Odp: regulacja zapłonu

Jeśli dobrze odpala, ma siłe i ducha i nie kopci za mocno z rury, oraz przyjemnie przemawia do ucha, to znaczy, że jest w porządku, nie kombinuj za wiele, bo ustawienie  nie należy do łatwych i prostych czynności w przypadku Forszaja.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

28

Odp: regulacja zapłonu

pytam sie o ten kąt, ponieważ zmieniałem ten simering koło pompy no i pompe musiałem troche odsunąć póżniej wszystko poskręcałem i odpalił dobrze a po jakiś 2 tygodniach próbuje odpalić a on kkręci, dymi a nie łapie, dopiero po dłuższym kręceniu odpalił no i wydaje mi sie żę nie wkręca się na obroty.Nie wiem jaki zadanie spełnia to sprzęgiełko?

http://img64.imageshack.us/img64/3324/imieniny056qc0.th.jpg

29

Odp: regulacja zapłonu

To w takim razie za słabo skręciłeś to sprzęgiełko i z czasem sie zapłon przestawił, ale wyciągając prosty wniosek z tego co sie stało, nasuwa sie tylko jedno wytłumaczenie, zapłon sie opóźnił, a to sprzęgiełko służy właśnie do regulacji kąta początku wtrysku, więc spróbuj lekko odkręcić śrubki w tym sprzęgiełku i kółko od pompy przekręć o 2 mm w kierunku obrotów sprzęgiełka, w ten sposób przyspieszysz lekko zapłon i spróbuj odpalić, względnie obejżyj dokładnie to całe sprzęgiełko, może zauważysz zmiany w ustawieniu, bo jeśli sie przestawiło, to powinny pozostać ślady od pierwotnego ustawienia.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

30

Odp: regulacja zapłonu

Mam pytanie.. chodzi o to sprzęgiełko po lewo od pompy... cieknie mi z niego troszke olej jak silnik chodzi i mi chlapie na błotnik.. hmm mozna to jakoś uszczelinić bez zadnego odkrecania? bo Jak tutaj czytam jak odkrece to mi sie cos poprzestawia hmm a tego bym nie chcial bo on lepiej pali od osobówek neutral Czy moze to zostawić i jakąś blaszką to zakryć żeby nie chlapało?

gg 2215972

31

Odp: regulacja zapłonu

to właśnie ten uszczelniacz ci puszcza też tak miałema.znajomy nie wymieniał tylko właśnie zamontował sobie kawałek takiej ala osłony żeby mu olej nie dawałpo błotniku.a nie szkoda ci oleju

http://img64.imageshack.us/img64/3324/imieniny056qc0.th.jpg

32

Odp: regulacja zapłonu

ALe jak sie wymieni uszczelniacz na pewno trzeba zaplon ustawic potem... wiec tyle ile Ja jezdze to niech sobie chlapie smile jak tyle z tym kloptu... a moze dalo by sie gdzies silikonem przejechac ? gdzie jest ten uszczelniacz

gg 2215972

33

Odp: regulacja zapłonu

Ojciec wzial mechanika do remontu zt 323 , wymienil wnetrznosci silnika ,poskladal niby jak nalezy, a ciagnik nie chce palic, co moze byc przyczyna ??
Ja podejzewam ze pochrzanil cos z przewodami paliwowymi, jak powinny one isc do i od pompy??

34

Odp: regulacja zapłonu

Przecierz tam idzie tylko jeden przewód do pompy, powrotu do zbiornika nie ma, może coś więcej napiszesz co było rozbierane, to może będziemy mogli powiedzieć co ten niby "mechanik" spaprał, bo to widocznie jakiś patyrok musi być, że silnik po remoncie i nie chce odpalić.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

35

Odp: regulacja zapłonu

cylindry ,tloki nowe itp
koles ma problem z powrotem paliwa nie wie gdzie go dac, jeden idzie od strony 4 wtryskiwacza(od kabiny) gdzie go podlaczyc , a ten od strony przodu jak ma isc?? przez pompke od kopciucha do ???

36

Odp: regulacja zapłonu

Przelew od wtryskiwaczy idzie do zaworu przelewowego w pompie wtryskowej, a z przelewu pompy paliwo idzie spowrotem w obieg, przed pompką zasilającą łączy sie z przewodem łączącym pompe ze zbiornikiem paliwa. Tak jest bynajmniej u mnie, w kombajnie mam akurat przelew do zbiornika, ale tylko od wtryskiwaczy, ale tam jest inna bajka.
Może być kilka powodów trudności z odpaleniem, jeśli ten majster odkręcał pompe wtryskową, to na pewno teraz jest źle ustawiony kąt początku wtrysku i choćby na uszach stanął to go nie odpali, zanim nie ustawi tego jak sie należy

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

37

Odp: regulacja zapłonu

W 303 idzie przelew do zbiornika ale to 303

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

38

Odp: regulacja zapłonu

http://img473.imageshack.us/img473/392/wtryskwc1.jpg

Ten elastyczny przewód idzie do zbiornika a metalowy to rurka przelewowa od wtryskiwaczy 303

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

39

Odp: regulacja zapłonu

Wróce do początku tematu... ustawianie zapłonu wykonuje się poprzez zgranie na kole zamachowym znaku na okienku.... natomiast jak optymalnie ustawić pompę na tym sprzęgiełku??? Są jakieś proste metody czy przesuwać i patrzeć co się dzieje?? Czy może to ustawianie tego znaku na kole jest jakoś powiązane z ustawianiem tego sprzęgiełka??

40

Odp: regulacja zapłonu

Początek wtrysku paliwa w W 50 wynosi 30 stopni przed. Ustalmy to jako pewnik. Koło zamachowe wobec wału korbowego nie zmieni położenia żebyś wał szlifował 5 razy a koło wytaczał też tyle razy.
Wałek rozrządu, żeby nie wiem jak wychlastane były koła rozrządu, nie zmieni faz rozrządu na tyle, żeby konieczna była korekta na pompie paliwa. Nie każdy ma tak czujne ucho jak Ty. Nie proponowałbym każdemu forszajowcowi ustawiania początku wtrysku na ucho. Po to jest kapilara lub wprawne oko.
Ustawianie początku wtrysku, to nie jest prosta sprawa. Na to trzeba lat praktyki. Przyznam się bez bicia, że mnie to zajęło 15 lat. Mój kumpel robi to od 25 lat. Po prostu ma do tego talent ! Ile razy mnie wyśmiewał, że wołam go do prawidłowo ustawionego punktu. Nigdy nie byłem pewny ! Od jakichś 3 - 4 lat, już jestem pewien.
Podstawa - widoczny znak 30 stopni na kole, punkt zero na obudowie.
Dawka paliwa na pompie na maksa. Rurka od pierwszego wtrysku wykręcona, ktoś wolno kręci wałem w prawidłowym kierunku. Paliwo pokazuje się w otworze zaworu odcinającego (na pompie gdzie przykręca się przewód wysokiego ciśnienia), Scinasz nadmiar paliwa, tak do podstawy stożka. Gość nadal wolno kręci wałem, a Ty stoisz i patrzysz jak szpak w p...ę, aż paliwo drgnie. Stop kapela - patrzysz na znaki na kole zamachowym. Jak jest 30 stopni przed - skręcaj wszystko i odpalaj. Jak jest inaczej - koryguj pompą, w lewo lub prawo.
Mnej więcej to wszystko !
                                                          Powodzenia !