Temat: Skrzynia Biegów
Co to za przypadłośc w 303 - biegi bez zgrzytu mozna włączać
jedynie wtedy gdy włączony jest WOM ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Co to za przypadłośc w 303 - biegi bez zgrzytu mozna włączać
jedynie wtedy gdy włączony jest WOM ?
Myślę że to kwestia wprawy , ale oczywiscie nie da się calkowicie wyeliminować zgrzytu to jest chyba skrzynia nie symchronizowana - powtarzam chyba bo nie wiem na pewno
Myślę że to kwestia wprawy , ale oczywiscie nie da się calkowicie wyeliminować zgrzytu to jest chyba skrzynia nie symchronizowana - powtarzam chyba bo nie wiem na pewno
Na pewno
Co to za przypadłośc w 303 - biegi bez zgrzytu mozna włączać
jedynie wtedy gdy włączony jest WOM ?
Bo gdy włączony jest WOM, to kręci sie wałek odbiorczy, w którym idzie wałek napędzający WOM i tryby umieszczone na tym wale siłą rzeczy równierz bezwładnie sie obracają, przez co włączanie biegów jest ułatwione i odbywa sie bezzgrzytowo, taki jakby prymitywny udawacz synchronizatora , bo skrzynie forszajów niestety nie są synchronizowane.
Panowie, mam problem z moim Forszajem, chodzi o skrzynie biegów. Dziwnie się zachowuje:
1.Włączam bieg, włączam reduktor a ciągnik stoi.
2. Jak już uda mi się ruszyć.. jadę, jadę, jadę na dużych obrotach, zmniejszam, a gdy dodam gazu Forszaj staje.
3. Bywa też tak, ze po wlaczeniu biegu poooooooooowoooooooooliiiiii zaczyna jechać, ale tak ledwie się toczy, jakby chciał a nie mógł..
ta sytuacja dotyczy wszystkich biegów i położeń dźwigni reduktora.. a z każdym dniem jest coraz gorzej, tzn częściej nie jedzie niż jedzie:(
Czy ktoś wie co mu dolega? czy trzeba dobierać się do skrzyni?
Jesteś pewien, że to wina skrzyni biegów, a nie sprzęgła, to są objawy mocno ślizgającego sie sprzęgła (zapowietrzony układ). Czy na wszystkich grupach biegów tak sie dzieje, bo opisujesz tylko że na polowych, ale czy na drogowych też tak jest? I co to za ciągnik, 303, czy 323?
Ja też stawiam na sprzęgło w żadnym wypadku nie skrzynia
Jeśli to 323 może mieć jakąś zware i stale włączonego (i żle działającego ) żółwia lub to sprzęgło (a charakterystyczny zapaszek się nie rozchodzi ? )
Właśnie rozmawiałem z poprzednim właścicielem, mówi ze jemu tez tak się kiedyś zrobiło. Twierdzi ze to widełki od dźwigni reduktora "wyskoczyły".. czy jakoś tak.. podpowiedział co zrobić. Teraz brykam sprawdzić na ile jego rady się zdadzą. Jak się nie uda to opisze problem ze szczegółami..
u mnie dzieje sie cos podobnego na drugim stopniu stawiam na sprzeglo
Forszaj 323
Pisząc "ta sytuacja dotyczy wszystkich biegów i położeń dźwigni reduktora" mialem na mysli i drogowe i polowe..
Zrobilem co mi poprzedni wlasciciel powiedzial, ale chyba nie pomoglo.. chyba bo to cięzko okreslć, taka loteria: pojedzie - nie pojedzie.. nie jestem zadowolony z rezultatów grzebania, bo niby czesciej rusza niz stoi, ale czasem zdaza mu sie z duuuuzym opoznieniem ruszyć. Co ciekawe do tyły jeżdzi jakby chętniej.
Bywa tak: wlączam dajmy na to 2, polowe wolne, stoi. przerzucam na 1 - rusza. heh
Miras, zapachu nie czuje, ale odnośnie żółwia:
Czytalem instrukcję odnośnie regulacji sprzęgła i natknąłem sie na takie cos, ze pod pedalem sprzegla jest przycisk wlaczajacy elektromagnes blokujacy cylinder [sprzegla], ale tylko w sytuacji gdy ULS jest wlaczony bez preselekcji (a wtedy ciagnik stoi)..
W innym temacie pisalem ze moj zolw dziwnie dziala: wlaczam preselekcję (kontrolka sie nie zapala), potem żółwia a ciagnik staje. ostatnio zauważylem ze wtedy sprzeglo staje staje sie twarde, nie daje sie wcisnać. czyli mam cos nie tak z preselekcja żółwia..
Masz coś nie tak ze sprzęgłem, poprostu drugi stopień ci chyba trzyma cały czas, więc sprawdź siłownik pneumatyczny ten pod butlą lub też siłownik hydrauliczny od pierwszego stopnia sprzęgła jest walnięty lub poprostu zapowietrzony jest układ, to nie jest wina żółwia, on ciągnie tylko na drugim stopniu sprzęgła, ani też nie jest to wina skrzyni biegów. A może rozsypało ci sie to gumowe sprzęgło które łączy silnik ze sprzęgłem właściwym???
Zastanawia mnie to twarde sprzęgło . Kiedyś w moim poszły uszczelki na wspomaganiu sprzęgła i olej dostał się pomiędzy wspomaganie i pompkę sprzęglową wtedy tez działy sie cuda . Proponuję skombinować jakiegoś pomagiera położyć się pod włączonym traktorem i poobserwować zachowanie się sprzęgla w czasie kiedy on będzie wciskał pedał . Oczywiście nie próbowac ruszać i uwazac żeby zycia nie stracić , jeśli są opóżnienia w reakcjach sprzęgła zacząć od pompek.
odeszliśmy deczko od tematyki wątku, skoro to nie wina skrzyni to przeskakuję z problemem do tematu 'sprzęgło', tym bardziej ze mam kolejne pytania..
jeszcze tylko dodam ze gumowe sprzęgło jest ok
Panowie jak rozebrać skrzynię biegów chodzi mi o dojście do dolnego wałka z trybami. Muszę odjechać tylnym mostem, odkręcić wałek atakujący i wyciągnąć ośkę do tyłu ciagnika czy jest inny sposób. Górny wałek zdjołem wyjmując silnik i odsuwając sprzęgło z tą przystawkę, wtedy wszystkie górne trybiki wyszły, a do dołu nie wim jak się dobrać. Bedę musiał spróbować tak jak pisałem. Pytam bo poszło mi to łożysko igiełkowe na 4 biegu. Myslałem że wyjmę łożysko co trzyma wałek wsunę to igiełkowe i gra a tu niespodzianka.
No niestety, musisz odłączyć skrzynię od tylnego mostu, najlepiej podstawić pod skrzynię jakieś rusztowanie, odkręcić i odjechać całym ciągnikiem do tyłu, bo nie będziesz przecierz odkręcał ramy od tylnego mostu, bo musiałbyś dodatkowo ściągać kabine, a tak skrzynię będziesz miał w miejscu silnika i super dojście.
No i w skrzyni zostaje jeszcze WOM. Ja podwiesiłem na łańcuchach skrzynie do rur opatrych na ramie kabiny a z przodu władowałem rurę na ośkę sprzęgłową i oporłem ją na innej rurce opartej na ramie ciągnika. Wywaliłem zbiornik i opszło jak po masle.
koledzy dawno mnie nie było ale to historia. mam pytanko odnośnie przełożeń skrzyni biegów. Otóż niedawno zakupiłem agregat pościerniskowy; 15 zębów i wałek wszystko o szerokości 3metry.
okazuje sie ze fortschritt ma małe opory z tą maszyną ale jakoś idzie. ja ciągam go na 1 szosowej ale to zbyt wolno. na 2 szosowej nie pójdzie bo szkoda sprzęgła. powiedzcie który bieg pozwala na dość szybką jazde ale tak zeby nie spadały obroty silnika.
A może 3 metry to za dużo ? pozdrawiam
Ja swoim 303 jadę na 1 szosowej to jest 11,5 km/h ale w 323 są trochę inne przełożenia dlatego podałem prędkość
koledzy dawno mnie nie było ale to historia. mam pytanko odnośnie przełożeń skrzyni biegów. Otóż niedawno zakupiłem agregat pościerniskowy; 15 zębów i wałek wszystko o szerokości 3metry.
okazuje sie ze fortschritt ma małe opory z tą maszyną ale jakoś idzie. ja ciągam go na 1 szosowej ale to zbyt wolno. na 2 szosowej nie pójdzie bo szkoda sprzęgła. powiedzcie który bieg pozwala na dość szybką jazde ale tak zeby nie spadały obroty silnika.A może 3 metry to za dużo ? pozdrawiam
myśle ,że na trójce na drugim reduktorze powinno być dobrze :walka: ,możesz spróbować na czwórce terenowej,jest szybsza od 3 II ale ciagnik jest nieco słabszy. :nooo:
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo