Odp: Tur przy zt 303
nie wiem ale gdzieś miedzy toną a półtory to wszysko zależy od czego będą siłowniki.
Rolnik mam pytanie jak wysoko podnosi twój tur?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Tur przy zt 303
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
nie wiem ale gdzieś miedzy toną a półtory to wszysko zależy od czego będą siłowniki.
Rolnik mam pytanie jak wysoko podnosi twój tur?
Od białoruśki wystarczą w zupełności, a nawet za mocne jak na twoje profile.
Wszystkie Wasze wątpliwości rozwieje wieczorem. Wtedy również nakreśle trochę teorii na temat wytrzymałości takich konstrukcji.
siłowni są 2 takie same śr. sworzni to 25mm średnica cylindra 87mm średnica tłoczyska 40mm , jak sa złożone mają 1m a jak wysunie sie tłoczysko to od środka dolnego sworznia do środka górnego sworznia jest 172cm cena jaka mnie interesuje to 250zł za sztukę moim zdaniem nie dużo z uwagi na to że te siłowniki są prawie nowe użyte są chyba z 50 razy ( znaczy wysunięte i schowane ) Cene możemy negocjowac jak nie pasuje. oczywiście nie za dużo
a tak wogóle to od czego są one jeśli wiesz, troche za krótkie ale wziołbym je do otwierania łyżki, musze tylko pogadać ze starszym, i wogule to skąd jesteś?
yellow no po moich doswiadczeniach to rama naprawde jest za slaba i to duzo za slaba ja zalozylem do mtz tura od c 360 i przes przypadek przy odsniezaniu podworka pachaczylem w maly kamien rama pekla jak zapalka podgiela sie pod ciagnik przy rozladunku ciezkich bel 600 700 kg to rama sie chwieje troche slabo widze ta twoja przy ciezaze tony a zeby wozic takim duzym ciagnikiem balotki siana czy slomy to mija sie z celem chyba ze masz jeden traktor
To nie ma znaczenia jakiej długości są siłowniki bo przecież możesz przypawać je bliżej ramienia chodzi o ilość oleju jaki do niego wejdzie taką będzie miał siłę.
już pare razy wspominałem że rama bedzie wzmacniana i wiem że siłowniki można dać krucej ale ja chce żeby to jakoś wyglądało a nie że rama będzie duża i wogule a siłowniki od tura z 30, ta cała konstrukcja musi mieć smaczek wiecie co mam na myśli.
Wojtas a masz może dwa małe siłowniki takie na przedni tuz do ruska mam zamiar coś takiego zrobić zima bo 1025 jest trochę za leki ma przodek i potrzeba mu balastu mam zamiar zastosować przeciw wage od tur - 1 zalana betonem
mam siłownik od wspomagania ramion do C385 ... hmm jeszcze sa jakieś 2 od podnoszenia motowideł w wistulli i jeden od podnoszenia podajnika pochyłego do Bizona
fortschritt 323 a ja po raz pierwszy pytam ty masz ADHD czy jesteś aż tak roztrzepanym człowiekiem bo nie kumam ??
ADHD mam raczej :beer:
to ADHD nie przeszkadza w używania mózgu
Wojtas chuba nie wezme do ciebie tych siłowników do podnoszenia tura za krutki a do łyżki za długie
Zanim coś zaczniesz konkretnie konstruować obejrzyj i pomierz sobie kilka koparko-ładowarek i wtedy będziesz wiedział czego ci potrzeba.
A więc zaczynamy.
Ktoś mnie tu pytał ile podnosi na wysokość mój tur. Jeśli dobrze się postaram to udaje się ułożyć 4 baloty o średnicy 120 cm na sobie.
Zaczynamy konstrukcje tura. Pierwsza rzecz od której zaczynamy to rama przykręcana do ciągnika. Ponieważ jest to mocowanie z dwóch stron (oba końce) zatem jest to belka jednokrotnie statycznie niewyznaczalna. Nie będę się nad tym rozwodził bo i tak nikt tego nie będzie liczył. Powiem tylko że największe obciążenie występuje w belce poziomej w miejscu mocowania siłownika.
Następna rzecz to ramiona. Tu sprawa się komplikuje bo należy sobie założyć na jaką wysokość ma podnosić tur. Należy pamiętać, że mamy tu doczynienia ze złożonym stanem naprężeń, mówiąc wprost występują tu siły w różnych płaszczyznach powodując np. zginanie czy ściskanie. Skupmy się na najważniejszym i dominującym obciążeniu jakim jest moment gnący pochodzący od siły wywołanej przewożonym ładunkiem + siła pochodząca od masy samej np. łyzki. Moment ten jest równy iloczynowi siły i odległości (pod kątem prostym) między miejscem podparcia ramienia przez siłownik a łyżką. Moment ten swoje maksimum osiąga w miejscu podparcia ramienia przez siłownik. Dlatego to miejsce jest bardzo ważne z wytrzymałościowego punktu widzenia. Jeśli ramiona się zegną to na pewno w tym miejscu. To miejsce powinno być odpowiednio mocne. Obserwujac nawet konstrukcje ładowarek można zaobserwować, że w tym miejscu przekrój osiąga swoje maksimum.
Czas na siłowniki. Mogło by się wydawać że im większe tym lepsze. Niestety tak nie jest, bo duży siłownik jest bardzo chłonny na olej a więc nasz tur będzie podnosił tym wolniej i większa pojemność łączna obu cylindrów. Jest i plus tego bo duża powierzchnia robocza cylindra do duża siła na tłoczysku. Siłę liczymy tak: F= pxS gdzie p to ciśnienie w MPa a S pole powierzchni przekroju poprzecznego tłoczyska w mm kwadratowych. Wówczas siłę uzyskamy w niutonach które oczywiście nikomu nic nie mówią. Podzielmy otrzymany wynik przez 9,81 i otrzymamy ile nasz siłownik podniesie w kilogramach. Teraz pewnie będzie jaśniej dla każdego. Nie należy zbytnio się cieszyć że uzyskaliśmy duży udżwig z naszych siłowników, bowiem zaraz on szybciutko nam spadnie. Pamiętać należy że wyliczony udzwig naszego siłownika należy przemnożyć przez 2 bowiem do ramion są dwa siłowniki. Teraz rozjaśnie dlaczego udzwig wyliczony jest zawsze dużo mniejszy od rzeczywistego. Bowiem występują tu dwa zjawiska:
1 - prawo dzwigni jeśli które każdy zna, ogólnie im dalej od miejsca podparcia znajduje sie ładunek tym wiekszą siłą trzeba działac aby go podnieść
2 - byłoby idealnie gdyby siłowniki były usytuowane pod katem prostym do ramy. Jest to jednak nierealne. Zawsze występuje kąt. Zatem siła działająca na ramę rozkłada się na 2 składowe - poziomą i pionową. Składowa pozioma idzie w parę i nic dobrego nam nie przynosi. Niepotrzebnie obciąża konstrukcję. Natomiast składowa pionowa podnosi nam ramiona. Rachunek jest prosty. Składowa pozioma równa jest iloczynowi cosinusa kata zawartego miedzy osią siłownika a poziomem. Drugi składnik równania to wartość siły którą wcześniej obliczyliśmy na siłowniku. Składowa pionowa liczona jest z tego samego wzoru tylko w miejsce cosinusa wstawiamy sinusa. Reasumując. Im większy jest kąt w pozycji spoczynkowej (ramiona opuszczone) tym efektywniej wykorzystujemy siłownik.
Na koniec to co podałem to odnosi się wyłacznie do obciążeń statycznych. W rzeczywistości występują również obciążenia dynamiczne związane np. z wjechaniem kołem w dziurę podczas transportu ładunku. Takie dygnięcie może łatwo załatwic naszego tura.
Dlatego nie piszcie że to jest wszystko ładnie super bo ta rama i konstrukcja jest zdecydowanie za słaba. Tu nie ma nawet co wzmacniać. A ja wiem coś o tym.
Pokrótce postarałem się w sposób łatwy i przystępny przedstawić problematykę związaną z tego typu konstrukcjami. Miłej lektóry:smiley::smiley:
Wszystko ładnie opisałeś ale gdzie jest wzmianka o tym że urządzenie nie tylko podnosi i utrzymuje ładunek podczas jazdy ale trzeba go tez załadowac w jakiś sposób a tu już działają całkiem inne siły i w innych miejscach tak więc ta cała matematyka jest w tym przypadku do niczego ja radzę może odstaw teorię na bok i popracuj z praktyka innych może coś ulepszysz a w najgorszym wypadku zrobisz tak samo tym bardziej że jest tu piękny tur przy forszu wystarczy tylko grzecznie poprosic o jakieś dane dodac coś swojego i będzie sprzęt jak marzenie chyba że te profile są tylko rdzeniem całej konstrukcji ale powiem że to kiepski rdzeń bo za duży, za ciężki i nic nie wnoszący do konstrukcji. Powodzenia!!
Ja w przeciwieństwie do szanownego Kolegi jamir12 nie tylko troche policzyłem ale także i wykonałem sobie swoje tura, którego zdjęcia przedstawiłem na powyższym forum. Także niech kolega z łaski swojej nie pisze mi żebym przeszedł do praktyki bo już to dawno zrobiłem i to z bardzo dobrym skutkiem. Matematyka jest dobra tylko trzeba ją zrozumieć.
Radziłbym najpierw trochę przeszukac forum a później wysnuwać takie wnioski.
Rolnik ja właśnie miałem na myśli Twojego tura że jest solidnie wykonany tylko coś mi się wydaje że pomyliłem osoby za co przepraszam. Jak bym miał robic tura to na pewno według Twojego wzoru. Co do matematyki to najpierw trzeba by było pomierzyc siły ale jako podstawa teoretyczna do budowy w tym przypadku odniosła sukces, musiało Cię to dużo czasu kosztowac tyle obliczeń zrobic.
mam siłownik od wspomagania ramion do C385 ... hmm jeszcze sa jakieś 2 od podnoszenia motowideł w wistulli i jeden od podnoszenia podajnika pochyłego do Bizona
Wojtas po ile te od Vistuli i czy są to jedneo stronnego czy dwustronnego działania i jakie wymiary długośc :)
oj pietia nie powiem ci jakie wymiary bo nie wiem musze poszukac pomieżyc i ci powiem ale nie jeste pewien na 100% ale to sa podobne jak od podnoszenia motowideł w bizonie
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Tur przy zt 303
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo