Temat: Remont hamulców ZT320\323
Remont hamulców z tyłu wyglądał w moim przypadku tek ...
Odkręcenie koła potrzebny klucz 27 rurkowy i( przedłużka):stu:
mamy przed sobą zwolnice :
odkręcenie śrub poduszki kabiny klucz 24 oczkowy są 2 śruby mocujące podstawę do zwolnicy i 1 śruba od góry również na klucz 24 trzymająca poduszkę do kabiny (zabezpieczona podkładką) . Ramę kabiny trzeba troszkę podnieść by nic nie przeszkadzało . następnie odkręcamy "wspornik" mocowany do zwolnicy od spodu na 4 śruby na klucz 24 i jedną śrubą przykręcone do uchwytu do mocowania naciągu dolnych cięgieł
wygląda to tak
następnie odkręcamy zwolnice od tylnego mostu śruby na klucz 24 ściągamy ją (trochę ciężka) używamy do tego jakiegoś wózka dźwigu tura czy co tam macie do podnoszenia
wyciągamy szczęki hamulcowe wraz z cylinderkiem z bębna hamulcowego bez żadnego problemu
odkręcamy cylinderek (przymocowany na dwie śrubki fi8 na klucz 13 )
montujemy nowy cylinderek sprawdzamy czy wszystko pasuje i zakładamy w odwrotnej kolejności
Pamiętać by pierw włożyć tą całą flansze ze szczekami i cylinderkiem do bębna hamulcowego poprzykręcać wężyk dopływu płynu i odpowietrznika
a następnie odpowietrzyć układ i sprawdzić czy działa poprawnie bo w przeciwnym razie będzie lipa:uuuu:
i montować resztę
Podsumowując całą operacje w moim przypadku zajęło mi to 3 godziny rozkręcania i skręcania pół godziny drogi do sklepu (Panków) godzinę tam przegadałem
Koszt cylinderka i nowego płynu 112 zł
zachwyt hamulców bezcenny
Mam nadzieje że to komuś pomorze :dance: