Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » koła
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
No właśnie myślę ,że nie , aczkolwiek pewny nie jestem . To na pewno można obliczyć tylko ja niestety nie wiem jak
Trzeba policzyc stosunek obwodów kół przed zmiana i po zmianie opon!
Z moich obliczeń wynika ze przed zmianą czyli na starych oponach (z przodu R20 a z tyłu R34) stosunek obwodów kół tylnych do obwodów kół przednich wynosi 1.7 zaś po zmianie na opony o wymiarach:z przodu R24 a z tyłu R38 ten stosunek bedzie wynosił 1.583 z czego wynika ze przednie koła bedą miały troche wieksza predkość obwodową i mogą sie uślizgiwać w stosunku do kół tylnich jeśli tylko bedą miały ku temu warunki!
A tak na marginecie - czy można włączyć przedni napęd podczas jazdy , czy coś się rozsypie?
Ja mam z przodu nalewki i jak wjadę na szosę na włączonym napędzie to skrzynia jęczy ale nie wiem jak jest na org. oponach:lol:
Ja przy moim 323 włączam i wyłączam 4x4 w czasie jazdy i nic sie z tego powodu nie może rozsypać, jak np podczas orania, wiadomo, że jak napęd jest wyłączony, to zmniejsza sie promień skrętu, więc jak dojeżdżam do końca pola, podnosze pług, wyłączam przód i skręcam, nieraz jest zblokowany, że po wyłączeniu nadal ciągnie, ale wystarczy wcisnąć sprzęgło i ponownie odrazu puścić. Wkurza mnie tylko to sięganie do wyłącznika 4x4 do deski rozdzielczej i planuje zrobić podłokietnik z prawej strony i tam umieścić wyłączniki od 4x4, blokady mostów, albo zrobić taki panel na prawym błotniku, nad wajchami od hydrauliki i w nim umieścić te włączniki, włączniki od świateł roboczych(dodatkowych), radyjko, wszystko ładnie podświetlić diodami led, oraz jeszcze umieścić tam popielniczke, zapalniczke, schowek na papierosy, dokumenty i napoje, bo prawde mówiąc nie ma gdzie tego w kabinie włożyć, żeby nie spadło na podłoge i kulało sie pod nogami.
Mój Przedni Napęd 2tygodnie Temu Się Zrypał Opkręciło Wałek Który Wychodzi Ze Skrzyni Wcześniej Jak Tylko Go Kupiłem Też Się Zrypał I Na Szybkiego Naspawłem Frezy I Oszcifowałem Bez Wyciągania Wałka I Tak Chodziło Przez 3 Lata Ale Teraz Chcę To Zrobic Porządnie I Chcę Wymienic Wałek
W dziale sprzedam jest napęd do kupienia
Natomiast ja zastanawiam sie jak by to bylo gdybym dak do przodu w 303 13,6/20 bo teraz mam 12,5/20 ale sa drogie bo jakies 650 zl za sztuke a te 13,6 po 400 zl bo z mitasa , a tam te z goodre. ale zastanawiam sie czy mi nie rozwali przednich napedow bo moj kumpel raz tak zrobil w 914 dal opny z 1224 i mu rozwalilo.
przeczytaj post DanDoma tam jest wyjaśnione i myślę ,że to niedobry pomysł abyś bez zmiany rozmiaru tylnych złożył na przód te większe
Jesli opony bedą zmienione z 12.5R20 na 13.6R20 to nic nie powinno sie stac bo srednica pozostanie ta sama wiec obwód kół tez sie nie zmieni i stosunek obwodów pozostanie ten sam!
Zmieni sie tylko szerokośc opon a to akurat nie wpłynie na tzw.zgrywanie sie napędów!
Czy w kazdym forszaju przy wyłączonym silniku mozna krecic kierownica a kołą sie nie ruszaja ?
Tylko w forszajach z orbitolem czyli wszystkie 323 i niektóre 303
a po co taki bajer i do czego on sie przydaje i po co on ?
To nie żaden bajer, tylko tak sie zachowuje orbitrol w stanie spoczynku, czyli kiedy olej nie ma w nim ciśnienia, a czym lżej sie kręci sama kierownica gdy silnik nie pracuje oczywiście, tym większy znak, że orbitrol jest zużyty.
a regeneracja tego orbitrola duzo kosztuje ? I czy są problemy z wyciągnieciem go ? Czyli kierownica powinna sie krecic z lekkim oporem przy wyłączonym silniku ?
Przy wyłączonym silniku, to prawie wcale nie powinieneś ruszyć kierownicą, z bardzo dużym oporem, a co do kosztów regeneracji, podobnie jak za pompy, mój kumpel tokarz robi to za 40 zł, a z wymontowaniem orbitrola troche sie trzeba nagimnastykować
ale wlasnie kreci sie lekko kierownica wiec do wymiany ? i jaki koszt
normalnie chyba tez w miare lekko
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » koła
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo