Odp: Świeca
w MF świeca raczej nie wysiada nie zdarzyło się jeszcze mi ani znajomym jeden kupił nową i miała uszkodzony środek paliwo leciało cały czas a efekt jest taki ze dymił jak parowóz
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » Świeca
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
w MF świeca raczej nie wysiada nie zdarzyło się jeszcze mi ani znajomym jeden kupił nową i miała uszkodzony środek paliwo leciało cały czas a efekt jest taki ze dymił jak parowóz
no trzeba panowie czytać dokładnie -świeca jest zasilana ze zbiorniczka od spryskiwaczy,więc kiedy przestaje kręcić rozrusznik to i przestaje pompować paliwo zbiorniczek!!dwa -jak świeca wystygnie odcina dodatkowo paliwo,trzy-jak by wszystko zawiodło to w zbiorniczku jest 1-2 litry paliwa co szybko się skończą
hmm może zle kombinuje ale na szybkie myślenie nie znaczy ze dobre mozna by było zamontowac taki zaworek na rureczce zasilającej i po odpaleniu silnika poprostu zakręcic ten zaworek dla błogiego spokoju ze cos przez swiece zdechnie hmm tylko nie wiem czy to dobrze wykminiłem:nie_wiem::crez:
Możesz założyć dodatkowy zaworek, ale jak zawór w świecy się nie zamknie to nie wiem czy zdążysz ten ręczny zakręcić zanim silnik się rozpadnie, chociaż to też zależy jak bardzo zaworek otwarty się zatnie.
W MF świeca się nie psuje jeśli ktoś jej w ogóle nie używa, dla mnie jest super prymitywna. Bardziej wierzę w zaworek elektromagnetyczny niż bimetaliczny ale co kto chce
Ten zawór świecy jest wadliwy dlatego że przelew przechodzi przez niego i ew w dół do świecy (w kolektor). Najlepszym wyjściem jest nie samo wywalenie zaworu ze świecą, ale puszczenie przelewu bezpośrednio, a świecę wyprowadzić w bok i drugi bok jej zaślepić. Mówiąc wprost trzeba tylko zrobić jej bajpas i jakieś lepsze zamknięcie do niej tak jak Dario stwierdził (może być elektrozawór, może być nawet zaworek kulowy )
Natomiast nic silnik nie padnie od razu po odpaleniu Ta dawka to jest minimalna (tam się conajwyżej sączy)
Zobaczyć czy sprawdzić bo to wielka różnica? Zobaczyć - zdemontować włączyć i obserwować. Sprawdzić podłączyć miernik i zaobserwować czy po rozłaczeniu jest nadal napięcie na świecy , zamiast miernika można zastosować żarówkę
panowie jak długo grzejacie świecę płomieniową w zt 303 d 10 - 20 -30 sekund, ktoś powie ,jak zaczerwieni się drucik w kontrolce /na desce/ ale kiedy najłatwiej zapali przy np.-15 stopni cecjuża, u mnie wydaje mi sie , że po ok.30 sekundach, choć pełne żażenie jest po ok. 20 sekundach
na to nie ma reguły kiedy najlepiej pali wszystko zależy od stanu tej świecy akumulatorów .. (czy im nie braknie prądu do nagrzania jej ) i pewnie jeszcze czegoś
Świeca jest dobra ale lepszym rozwiązaniem na duże mrozy jest grzałka do płynu w forszaju miałem założony przepływowy podgrzewacz i sprawdzał się idealnie a teraz ten sam mam w fastraku i po godzinie pali na dotyk i w kabinie jest już ciepło.
Zrób fotkę temu podgrzewaczowi i wstaw ją tu.
Mówisz i masz jednak fotka trochę słaba gdyż robiona komórką http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c67 … 0a340.html
Dzięki śliczne, bo zamierzam coś podobnego wykombinować do Forsza i Transita
ja coś takiego robię w poniedziałek będę kończył i próba koszt budowy to cena grzałki a obudowa z inox
Ale nie zapomnij o pompie bo w innym przypadku będzie się gotowało w naczyńku z grzałką i nie wiele to da ,w moim projekcie wykorzystałem pompę od pralki i działa wyśmienicie .
Grzałka z termostatem i bez pompy się obejdzie tylko po co takie patenty ?
To zrób taki układ i zobaczysz czy będzie odbiór ciepła ? a jeśli nie wiesz po co takie wynalazki to już trudno.
Była oryginalna grzałka do Fortschritta montowana w wymiennik ciepła w misce i pompy elektrycznej tam nie było, widziałem też patent z grzałką u znajomego i pompy też nie ma i działa. Trzeba dobrać odpowiednią grzałkę i dobrze mieć włącznik z termostatem, którym ustawisz sobie odpowiednią temp. i będzie działać.
Zapytałem po co komplikować sobie życie, jak wystarczy mieć sinik w normalnym stanie, odpowiedni olej w nim plus zimowe paliwo i musi działać.
Dario pewnie,że tak jest. Mam jeszcze kilka podobnych marzeń tylko jak się nie ma co się lubi to ...
Wracając jeszcze do grzałki montowanej do półbloczka (pokazywałem taka fotkę kiedyś na forum) to podłączyliśmy ją z kumplem do prądu ale po minucie wyskoczył z niej Dżin i przestała działać.
Wiesz co ?
Z tego co mnie się wydaje, to silnik w moim 303 bardziej nadaje się do przetopienia na chińskie czołgi niż do używania ale teraz odpala, ledwo ale jednak. Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś może mieć w gorszym stanie silnik :hmmm:
u mnie też jest taka i także przepalona, od 9 lat jej nie ruszam, w tym roku Forszowi opalarkę w nos i pali, muszę wstawić piecyk do garażu to świece się może zrobi, a pytanie do ogrzewania, powietrze jest zaciągane z zewnątrz czyż nie ? bo silnik jest już rozgrzany, włączam nagrzewnice i pierwszy podmuch to cieple powietrze później tylko zimne, wyłączam i za chwile to samo, co jest przyczyną ? może gdyby zaciągała powietrze z kabiny? bo mam nagrzewnice z Renault 19 ale nie wiem czy wydoli bo oryginalny jest chyba większy
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » Świeca
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo