Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » Podgrzewacz
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
karzdy pomysł jest dobry jak działa czemu nie .
mój 323 też ma taką grzałkę swojego czasu w pełni sprawną,,,,dawno jej nie używałem
Domas więc powstawiaj dokładniejsze fotki i opis jak to działa
fotek nie załatwie z braku sprzętu do ich wykonania ale tak jak pisał Miras1232 to włączas tam wtyczkę i jest tam zwykła grzałka wodna,, która grzeje wodę, w połączeniu ze scieca i dobrymi akusami to nie ma mocnych na forszaja zimą
To może dla odmiany w tym wątku, tak w nawiązaniu do tego co pisał koseś w wątku obok - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 779#p46779 .
Podgrzewacze domowe są w dość atrakcyjnych cenach, np. http://allegro.pl/przeplywowy-ogrzewacz … 70399.html lub http://allegro.pl/przeplywowy-ogrzewacz … 85892.html . Można by zrobić jakieś ładne obejście z takim podgrzewaczem, z jakąś zgrabną pompką wody, trójnikami i odpowiednimi zaworkami. W razie potrzeby otwieramy zaworki na wejściu i wyjściu tego obejścia, podłączamy układ do gniazdka i dość szybko doprowadzamy płyny do odpowiedniej temperatury. Potem zamykamy zaworki i odpalamy cieplutki silnik. W porównaniu do różnych grzałek silnika, cena i moc takich podgrzewaczy wydaje się interesująca. Wiecie może jak takie podgrzewacze zachowują się na mrozie i w dość trzęsących warunkach przy silniku? Koseś, może coś więcej napiszesz o swoim patencie?
Urządzenie banalnie poste i tanie ,grzałka taka http://allegro.pl/grzalka-do-bojlera-te … 89897.html i pompa taka http://allegro.pl/pompa-do-pralki-polar … 19085.html .Grzałkę włożyłem w kawałek rury i ze szczytów są zasilenie i wyjście dołączyłem pompę w szereg i podłączyłem w obwód ogrzewania kabiny ale w ten sposób żeby pompa tłoczyła ciecz chłodną a wypychała ciepłą z naczyńka z grzałką .Nie potrzeba żadnych zaworów ani obejść gdyż w normalnym użytkowaniu ogrzewanie w kabinie działa normalnie .
Mój podgrzewacz wygląda tak:
http://www.fotoload.pl/index.php?id=056 … c852380994
http://www.fotoload.pl/index.php?id=b26 … 2ba8360834
http://www.fotoload.pl/index.php?id=afc … 36cf62f373
montuje się go na przewodzie idącym od chłodnicy olejowej umieszczonej w misie do głowicy
ładnie ładnie
masz pewnie taaaaka długa grzałkę, czy drugi koniec masz podparty? wstrząsy mogą zrobić swoje...
Pytam bo mam już złozony swój pogrzewac, jutro chyba zrobię test szczelności i zakaładam.
Cóż mój jest trochę bardziej pancerny.... no a długa bo 30 cm grzałka ma oba końce podparte
moja wchodzi na styk w tą rurę miedzianą i nie ma potrzeby jej podpierać a całość nie jest montowa na silniku tylko na ramie więc i drgania są troszkę mniejsze :walka:
Jak będzie troszkę czasu to zrobię foto zamontowanej w ciągniku
moja grzałka ma moc 2300W
Jak ta grzałka jest na styk w tej rurze to będzie Ci wodę gotować, a nie podgrzewać.
Słuchajcie Daria to spec od grzałek
to odpali ciagnik zagotowany i zostawi na obrotach by ostygł .. jaki problem ??
Chłopaki a może przestancie kombinowac z własnymi patentami i coś takiego watawić
http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-grza … 80208.html
na swojej stronie maja kilka modeki główna jest do MTZ a reszta do wyboru nawet polecjaka do sobówek
Pietia ale tu nie tylko chodzi o kasę że zrobiłem to za 10% tej ceny z allegro tylko że coś potrafię stworzyć ze złomu i dlatego zawsze warto kombinować i się nie poddawać .
Chłopaki a może przestancie kombinowac z własnymi patentami i coś takiego watawić
http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-grza … 80208.html
na swojej stronie maja kilka modeki główna jest do MTZ a reszta do wyboru nawet polecjaka do sobówek
Trochę drogie my będziemy zakładać to koszt 2 podgrzewaczy 130 zł.
dzisiaj była próba niecała godzina i śnieg stopniał z silnika grzałka bez pompki daje sobie rade jak centralne ciepło idzie do góry tylko termostat musi mieć otworek
Termostat z otworkiem to już nie termostat tylko otworek, tyfus wyleczyli, a cholerą zarazili
większość termostatów ma otwory ok. 2 mm, ja w swoim nie miałem i ciągnik był zapowietrzony i grzał się ponieważ powietrze nie mogło wyjść i płyn nie dotykał bimetalu a ten się nie otworzył, wiertło 2 mm i po kłopocie, jeżdżę już tak rok czasu jest ok. ale mogłem zrobić mniejszy otwór
Otwór w termostacie to miało takie dziadostwo co nazywało się Polonez i zimą trzeba było tekturą chłodnicę przysłaniać, dodatkowo w tym otworze wkładali taki pseudo zaworek z gwoździa, który niby miał puścić tylko powietrze, ale teoria teorią, a życie sobie. Ale nieważne, chcesz mieć dziurawy termostat to miej:)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » Podgrzewacz
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo