Temat: Silnik Chłodzony Olejem IFA MF 4RTA
Panowie to ja jestem właścicielem tego 524 z silnikiem chłodzonym olejem
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Chłodzony Olejem IFA MF 4RTA
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Panowie to ja jestem właścicielem tego 524 z silnikiem chłodzonym olejem
witamy to ja do pana dzwoniłem
to jak to jest rozwiązane z tym chłodzeniem bo szukam na internecie czegoś o tym silniku i nic nie mogę znaleść
Witamy cię matysk co prawda nie w tym dziale przywitanie ale ok przymknie się oko jeśli się też przywitasz w odpowiednim
To jak ty żeś przerobił ten silnik czy on jest oryginalny ?? jaką tmp pracy ma normalną jak się to sprawuje ?? ile pali ten silnik na godzine ??
a oto zdjęcie tabliczki http://zdjecia.autogielda.pl/S10/730/03 … 850302.jpg
Witamy kolegę co to masz za wynalazek w tej maszynie swojej bo jest bardzo ciekawy, a o posty nie na temat się nie przejmuj moder Wojtas umieści gdzie trzeba.
Z takim silnikiem sprowadziłem z Niemiec i na moje oko nie jest to garażowa robota. Chłodzony jest olejem, system zamknięty. Temp. według kontrolek jest w normie pod warunkiem że czysta chłodnica, a można ją przeczyszczać w każdej chwili ponieważ wentylator ma zmianę kąta łopatek za pośrednictwem pompki powietrza sterowanej z kabiny. Spalanie nie mierzyłem ale na oko 18-20l/h. Silnik spisuje się świetnie ( przy -15 pali bez problemu), czuć nadwyżkę mocy. Posiąda turbo K-27 i chłodzenie powietrza. Kupując kombajn miałem obawy co do silnika lecz dzisiej wiem że był to bardzo dobry zakup aż szkoda sprzedawać.
Jeżeli zna ktoś j. niemiecki to dobrze byłoby się dowiedzieć kto go wyprodukował, sam jestem ciekaw. Na zdjęciu w ogłoszeniu widać dokładnie dane z tabliczki
tu coś jest o tym silniku ale w mocniejszej wersji niemiecki:/
http://www.inw.hs-merseburg.de/fileadmi … DMSATL.pdf
No fajna ta przeróbka :-) Schonebeck też jest miastem z Ifą silnie związanym, ale sam nic więcej o górze tego silnika nie powiem. Jutro pogadam z faderem, ale swoją drogą dobrze by było, jakby na temat tego silnika stworzono oddzielny wątek. Jako ciekawostkę, napiszę jeszcze, że sami właśnie dwa dni temu ukończyliśmy silnik będący miksem kilku rodzai IFY, Mercedesa i Hanomaga :-) Kupa roboty ale mam nadzieję, że warto było. Za jakiś czas pewnie zrobi się o tym sprzęcie głośno :-)
A można prosić o wszystkie posty dotyczące tego silnika, tj. samo ogłoszenie i całą resztkę, która została w poprzednim wątku? Wtedy będzie wszystko w ładnym ciągu...
Z tego co widać to ma taki zam skok 145 czyli wał jest tan sam chyba że go wzmocnili,co do pojemności to dołożyli 0,9 litra z 6560 na 7460 zwiększając tuleje o 8mm z 120 na 128.Ciekawe od czego założyli te części.
Jeśli tłoki 128 to może Hanomag bo są 120 które można po kilku przeróbkach zaadoptować do normalnego i są również 128mm.
Trafiłem również na wykaz turbosprężarek i się okazuje że jest jeszcze silnik o takim oznaczeniu 4VDP14.5/12.8AL-SR
(7.4) i mocy również 218ps.
Tu taki zestaw http://allegro.pl/zestaw-napr-hanomag-d … 69099.html
Tu natomiast strona z turbinami do silników jest również 6vd i 8vd http://usa.world-turbocharger.com/usa/DMS/
A takie silniki miały zastosowanie tylko w kombajnie??
Czy wsadzali gdzieś jeszcze??
Np, koparki etc??
Na eba-y znalazłem agregat prądotwórczy z tym silnikiem http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s … g/9649996.
Te silniki prawdopodobnie były w traktorach Schluter były to silniki przystosowane na olej rzepakowy tu link troszkę jest o tym: http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=79862
mazi plusk leci
matysk początkujący powiedzm to twoje to mdw 524 nie ernest maister toniemcy go tak odmalowali
Niemiec od którego kupiłem był drugim właścicielem i twierdził, że przemalował go pierwszy właściciel, ponoć w firmie serwisującej tą maszynę. Po farbie widać, że nie jest to nowy lakier.
Tłoki to może i Hanomag, bo sami do IFY w zeszłym tygodniu takie zakładaliśmy (tylko te 120mm), ale pozostaje jeszcze kwestia tulei, bloczków, głowic i całej reszty. Hanomag, z tego co się orientuję, ma głowicę podwójne (ale zaznaczam, że nie mam zielonego pojęcia o tych silnikach), a tu raczej są pojedyncze - przynajmniej po pokrywkach klawiatury tak można sądzić. Trzeba to ustalić bo inaczej nikt tego kombajnu nie kupi, a jak już, to na pewno nie za taką cenę.
http://home.arcor.de/motorenbau/herstel … ueter.html
http://www.schlueter-oldtimer.de/
http://www.flickr.com/photos/smilenella/page157/
Tu jest coś napisane również o tym silniku http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=79862
A tu jest więcej, tylko kto to przełoży na nasze ? http://www.lfu.bayern.de/luft/fachinfor … /teil1.pdf
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Chłodzony Olejem IFA MF 4RTA
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo