321 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-02-04 02:14:14)

Odp: Generalny remont

Jak zdjąłeś obie głowice, to musisz je obie splanować. Nie musisz też kupować całych dodatkowych kompletów pierścieni. Weźmiesz tylko 4 pierścienie więcej. Możesz wrzucić zdjęcie jednego tego Twojego tłoka?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

322

Odp: Generalny remont

To  super! Nie wiedziałem że jest taka możliwość zakupu pojedynczych sztuk...co do zdjęć to postaram się dziś wrzucić.A jeśli o planowanie chodzi to jedna głowica jest dobra bo była sucha nie dmuchało z pod niej i wygląda dobrze, a druga była mokra z oleju, na wiosnę właśnie z pod niej mi wydmuchało i w ogóle wygląda jakby była nie z tego silnika(sądząc po zużyciu porównanym do drugiej głowicy) Także Piotrze proszę o wyjaśnienie mi czego muszę planować obie?bo po prostu normalnie nie widzę sensu, ale dopytuję się bo ja mam nieporównywnywalnie mniejsze doświadczenie. Tak w ogóle to silnik mam nie oryginalny co był w tym ciągniku , bo na tabliczce jest rok84 a na ramie87.

323

Odp: Generalny remont

grzegorz89  głowice przez to musisz planowac oby dwie  ponieważ  podczas dokręcania  głowicy  ,głowica odkrztałca się czego gołym okiem nie zauwarzysz . puźniej po takiej operacji splanowania głowicy  jest bardzo małe prawdopodobieństwo wydmuchania uszczelki z pod niej a jak jej nie splanujesz to   na bank ją dmuchnie  bo nie będzie przyległa idealnie ...
Pewnie też się minimalnie zmieni  wysokośc głowicy  i takie tam  Piotr ci to lepiej wytłumaczy

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

324

Odp: Generalny remont

To w sumie fakt że, przy każdym odkręcaniu i dokręcaniu głowica ma swoje naprężenia, choć to że wydmuchnie uszczelkę bez planowania to nie jest zasada, bo na wiosnę nie było kiedy robić szlifu głowicy i tylko wymieniłem uszczelki na nowe, a odkręcałem obie, bo nie odkręcałem kolektorów tylko żeby było szybciej kupiłem dwie uszcelki i do listopada dobrze trzymało, a ta co była dobra trzymała dalej dobrze,nie ciekła i nie wydmuchało jej...

325

Odp: Generalny remont

Kolektor wydechowy przeżył w jednym kawałku ten eksperyment ?
Szczerze to nie chciałbym kupić od Ciebie takiego ciągnika.

326

Odp: Generalny remont

to też nie zasada  że nie wydmuchało  ale  z reguły  planuje się 2 głowice  ,   w sumie jak już są ściągnięte to  sprawdził bym szczelnośc zaworów domowym sposobem  (nafta)  do kanału ssącego i wydechowego )  jesli się zacznie pocic  mozna dotrzec zawory  wtedy nie będzie tracił kompresji

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

327

Odp: Generalny remont

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/612 … 2ca60.html to link do zdjęcia tłoka co obiecałem, mam nadzieję że, będzie działać bo to pierwsze przeze mnie wstawione. To muszę się z tobą zgodzić że to też nie zasada:) a zawory już sprawdzałem no i ku mojemu zdziwieniu na tej "lepszej głowicy" zawory gorzej trzymają po nocy ściekła -przepuściły. Teraz mam czas na to wszystko to bedę go dokładnie robić.

328

Odp: Generalny remont

Dario napisał/a:

Kolektor wydechowy przeżył w jednym kawałku ten eksperyment ?
Szczerze to nie chciałbym kupić od Ciebie takiego ciągnika.

ale ja nie chcę go sprzedawać! powiem tak że,dokręcasz równo i obie głowice naraz nic się nie powinno stać.Podobnie ja jest głowica sześciogarowego rzędowego silnika to ona też jest długa i też trzeba ją dokręcać powoli, ostrożnie i najważniejsze równo, żeby się dobrze ułożyła.

329

Odp: Generalny remont

Czasem szczęście ludziom sprzyja ale mimo wszystko lepiej splanuj obie głowice.
A możesz jeszcze Grzegorz89 zrobić fotkę komory tłoka?
Na 99,9% jest przeróbka kogoś pomysłowego. U góry dołożono jeden pierścień uszczelniający, a rowek dolnego roztoczono na drugi zgarniający. Wiem, że kiedyś kilka osób tak robiło, ale dla pewności jeszcze bym zerknął w komorę.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

330

Odp: Generalny remont

Moim zdaniem to nawet dobre rozwiązanie, bo zdaje egzamin.Piotrze chodzi ci o komorę tą zawirowującą w denku tłoka? Porobie trochę zdjęć, a wieczorem wstawie.

331

Odp: Generalny remont

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb4 … f5c4e.html obiecane zdjęcie przy okazji zapytam ile uszczelek powinno być pod półblokami? Ja naliczyłem aż 4, z tym że bardzo cienkie.

332

Odp: Generalny remont

Myślałem, że może to są inne tłoki, ale jednak tak jak pisałem. Ktoś sobie po prostu dorobił pierścienie.

Te bardzo cienkie to powinny być raczej 3, no chyba że bloczki ktoś planował, to wtedy może ich być więcej.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

333

Odp: Generalny remont

Uszczelki dobiera się mierząc odległość tłoka w GMP do krawędzi cylindra.Powinno być coś 0.1mm.Tak pisze w instrukcji napraw

334

Odp: Generalny remont

Potrzebuję porady jak powinny być zamontowane korbowody?
Składam silnik który rozkopany przeleżał 3 latka i mam problem z korbowodami w którą zamki.Wydaje mi się że powinno być zamkami w stronę pompy wtryskowej ale wolę się upewnić.Tłoków nie mam założonych więc nie wiem

335

Odp: Generalny remont

Zobacz gdzie są zamki na głównych.

336

Odp: Generalny remont

Zamki na głównych są od strony wydechu.Jak tak założę korbowody to natrysk na denko tłoka jest podczas ruchu tłoka do góry.Natomiast odwrotnie natrysk następuje po połowie ruchu w dół i to by mi bardziej pasowało.Ponieważ tłok chłodzi podczas drugiej połowy suwu pracy.
Poza tym główka korbowodu ma stopkę i z  katalogu części widać że ma ona być w stronę wydechu.Natomiast w instrukcji napraw jest fotka panewek i tam patrząc ma to być odwrotnie.

337 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-07-19 15:44:29)

Odp: Generalny remont

Zaraz, zaraz, a o jakim silniku Ty w ogóle piszesz? W silniku od E512, nie ma żadnego natrysku na denko tłoka...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

338

Odp: Generalny remont

W moim silniku sa dysze na główce korbowodu i  właśnie nimi tryska olej na denko tłoka.Dokupowałem jeden korbowód i przysłali taki sam z tą dyszą na szczycie główki.To jest dysza okrągła dzieląca strumień oleju na 4 .
Jeszcze ze zmian to stary wał korbowy miał średnice 110mm na wyjściu do koła zamachowego a nowy ma 120mm i większe śruby

339

Odp: Generalny remont

Coś dużo rzeczy się tu nie zgadza. Ta dysza powinna dzielić strumień główny na 6, a nie na 4 strumienie i powinny być one skierowane na ścianki tłoka, a nie na jego denko. Poza tym wały te nigdy nie miały średnicy 120mm od strony koła zamachowego. Stare typy miały 100mm, a nowe mają 110mm. Może masz jakiś dziwny miks starego silnika 4KVD z nowym 4VD i do tego jakiś dziwny wał? Napisz jaką masz średnicę tłoka, czy wtrysk masz pośredni czy bezpośredni, jakie panewki korbowodowe i gdzie jest zamocowana pompa olejowa silnika.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

340

Odp: Generalny remont

Witam,mam takie pytanie,ile godzin lub mtg powinien docierać się silnik po kapitalnym remoncie,zanim pójdzie do pługa b-201 w ciężką ziemię,proszę o radę bo nie chcę go przypadkiem przegrzać itp.?