Temat: Paliwo
Chłopaki, co lejecie do baku swojego Forszaja?
Różnie ludzie jeżdżą, na ON, oranżadzie, rzepaku... Ja na razie tylko ON lałem, ale zastanawiem się jakby to było jakbym zastosował to co w Zetorze, czyli ON + olej rzepakowy..
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » Paliwo
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Chłopaki, co lejecie do baku swojego Forszaja?
Różnie ludzie jeżdżą, na ON, oranżadzie, rzepaku... Ja na razie tylko ON lałem, ale zastanawiem się jakby to było jakbym zastosował to co w Zetorze, czyli ON + olej rzepakowy..
Forszaj jeżdił u mnie na wszystkim (olej rzepakowy ,sojowy, mieszanki tych olejów z ON i ekotermem ) oczywiście to były tylko testy w warsztacie bo w pole to tylko na czystym ON
Warto pomyśleć o ON i zwrocie podatku. To może się opłacić. Mieszkam blisko granicy. Ukraińcy skolko godno przywożą każdą ilość . Teraz można kupić po 3zł/l więc tankuje Ukraiński miodzik:D
Mój nigdy nie poznał smaku ON tylko orenżadka którą kupuje po 2 zeta i żaden zwrot podatku tego nie zrekompensuje
a co myślicie o biodieslu
też za drogi
Silnik forszaja na oleju roślinnym raczej kiepsko pracuje, musiałaby być dwuobwodowa instalacja paliwowa, do odpalenia na ON, lub opałówie, a po rozgrzaniu na roślinny, bo zimny silnik na roślinnym nie bardzo chce odpalić. Ale z czystym sumieniem i z własnego doświadczenia odradzam tankowanie oleju roślinnego, mój mały rusek T 25, cały ubiegły rok pracował tylko na roślinnym, z Tesco, Biedronki, co popadło, odpalał bez problemu, mocy też nie ubyło, ale za to mam teraz silnik do remontu , zawory i gniazda zaworowe są do wymiany, jak równierz pierścienie na tłokach, a olej w misce olejowej, pomimo, że Texaco, taki do ciężarówek, zamienił się w płynne mazidło, które ciągnie się podczas spuszczania go z miski olejowej, jak wywar z siemia lnianego (komu babcia gotowała, ten wie jak wygląda). Na całe szczęscie taki remont T 25 to koszt ok 100 zł, więc przeżyje, ale odradzam stosowanie takich wynalazków. Osobiście tankuje olej opałowy od wielu lat, a ON nie kupowałem juz chyba z 10 lat i wszystko chodzi jak złoto.
myślę o przerobieniu oleju roślinnego na biodiesla a to nie wychodzi tak drogo
ja leje czysty on ale tylko dlatego ze moge troche taniej go kupic od znajomka ale tylko w ograniczonych ilosciach a jak nie mam on to oranzadka zepak tzn pol na pol lalem w zeszlym roku do 4011 przez lato bylo ok troszke ciezej palil ale jak tylko zrobilo sie chlodniej to przestal zapalac w ogule musialem przeczyscic caly uklad i zalac go on wtedy bryknal
Z mojego doświadczenia wynika, że ,,red bull'' jest spoko do czasu jak się go nie naleje do pompy rotacyjnej. Jeździłem 4514 jakieś 4ry lata na nim. Ciągnik nie pracuje ciężko bo używam go do pryskania, transportu w żniwa, wałowanie czasami agregat uprawowy i takie tam raczej lekkie prace. Po czterech latach ciągnik ledwo co zapalał:(. Po zdjęciu głowicy okazało się że dwie końcówki do bani, zawory też już troche dojechane. Pompa do regreneracji. Całość remontu mnie kosztowała ok. 1000zł. Także na to trzeba uważać. Kolega podobnie załatwił pompę w JD 6020.
Pompy rotacyjne są bardzo wrażliwe na jakość paliwa, a opałówa na pewno nie sprzyja długiemu żywotowi takiej pompy, ale znam gościa, co leje tylko ON i jego 3512 po pięciu latach wyglądał podobnie jak twój 4514pompa, wtryski, zawory do wymiany, więc to chyba nie całkiem wina opału, tylko zależy gdzie się kupuje paliwko, bo w skład ON jest nie wszędzie oryginalny :nooo:
Witam Osobiście ekslpoatuję zt323 od 2 lat. Po zakupie jeździłem tylko na czerwonym po roku wymiana wtrysków pompy i pierścieni, Po remoncie po pracach wiosennych z jednego garu olej leci jak krew z nosa, albo zapiekły się pirścinie albo je szlag trafił, traktor pali jak smok. Jak go kupiłem prosto od niemca, w orce z 5 skibowym phx-em brał 11 litrów na ha obecnie 15l na ha. Od miesiaca jade tylko na ON, żadnego opłału lał nie bedę remonty są dość kosztowne i czasochłonne. Myślę że każdy nabiera doświadczenia na własnej skórze i portfelu. Według mnie to lanie opału jest tańsze tylko w momeńcie zakupu. pozdrawiamuzytkowników forszaja.
żadnego opłału lał nie bedę remonty są dość kosztowne i czasochłonne
Jeżeli zwalasz to na opał jesteś w błedzie ja od 5 lat nie stosuję innego paliwa i nic się nie dzieje , miałem kiedyś peugota 309 zrobiłem nim 700 tys. na iopale potem miałem BMW 5 TDS i też jeździłem tylko na opale jakieś 70 tys. serwisował ten samochód gość z serwisu Boscha i powiedział aby nie zapomnieś dolać do 200lopału 1l mikxolu zachowuje te proporcje inic się nie dzieje teraz kupuję E39 BMW i też będę jeździł na opale swoich kłopotów szukaj gdzie indziej nie w orenżadzie pozdro
mam kolege ktory jezdzil swego czasu cysterna i wozil paliwa z bazy w nowej wsi do stacji swego szefa co jakis czas oddawali je do badania w niezaleznym labolatorium ot tak dla siebie i okazalao sie ze ekoterm jest czystszy i w ogule ma lepsze wlasciwosci niz on wiec nie mowcie ze jak sie silnik sypie to z powodu paliwa adamj24 a moze ten twoj traktorek byl tylko podpicowany i dlatego sie posypal
Ja jak już wspomniałem od 10 lat nie kupowałem i nie lałem ON do T 25, 4011, MTZa 80, Forszaja E 512, a od trzech lat ZT 323A, nie wiem co to zabrudzone filtry czy zapakowany odstojnik, w przeciwieństwie do ON, za czasów gdy jeszcze tata pracował ciągnikami, przynajmniej raz w tygodniu trzeba było z odstojnika wywalać brud, bo silnik poprostu przestawał pracować, a filtry co dwa miesiące były wymieniane :wow:
no niestety ale takiej klasy mamy paliwko na stacjach a paliwo do kotluw ma bardzo wysoko postawiona poprzeczke musi byc dobr i czyste
łohoho, ale sie temat rozrósł:) w tym tygodniu, jak bylem w lublinie, a tacie sie w Forszajku palowko skonczyło (wskażnik mi fiksjue:( ) to nalał tata 9l biodiesla z biedronki i jechał dalej:) .. fakt ze za pierwszym razem to pochodził silnik z 15 sek, ale za drugim odpaleniem chodził równo:)
ano, zobaczymy jak będzie...
biodiesel to nie olej rzepakowy z biedronki , na biodieslu to dobrze chodzi i dobrze odpala czy zimny czy ciepły nie ma z tym kłopotów
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » Paliwo
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo