Odp: ILE to ma koni
Tomala to może dowiedz sie więcej na ten temat a chodzi mi dokładnie jakie były przeróbki tego silnika pod turbo czyli rozrząd ,dawka paliwa czy były robione jakieś wzmocnienia czy po prostu kładli turbo i koniec.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ILE to ma koni
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tomala to może dowiedz sie więcej na ten temat a chodzi mi dokładnie jakie były przeróbki tego silnika pod turbo czyli rozrząd ,dawka paliwa czy były robione jakieś wzmocnienia czy po prostu kładli turbo i koniec.
witam kilka lat temu pantera z pankowa założył turbo do 323 widziałem to ponoć kolektory ite inne części są od mana ,mieli orać phx najszybszą 2
Panowie o turbo dyskutujemy w innym poświęconym temu dziale
jeszcze zależy ilo-skibowym tym phx? choć moim zdaniem to te 120koni to na jego masę to jest dość przy zwiekszeniu mocvy silnika trzeba było by pomyśleć o zwiększeniu masy lub jakieś bliźniaki bo jak za duży sprzęt mu na plecy zaczepisz to może i będzie ciągnął ale troszkę mokro i leżysz i nic ci po mocy wtedy
tomek1974 z tego co ojciec opowiadał to silniki niczym się nie różniły , o dawce paliwa nic nie wiem (niestety od ojca się nic już nie dowiem)
Mam pytanie. Ile koni ma silnik 6VD.
Znalazłem informacje, że w ZT 403-423 powinny mieć 140 koni i w E281 ma ten samy silnik 180koni. Ten silnik może tak wiele regulować na wydajności?
Również silniki v Ifa L60 według dostępnych informacji ma możliwość regulacji wydajności 180-230koni, to jest bardzo interesujące.
W zeszłym tygodniu kupilem dwa funkcjonalne silniki 4VD z Ify W50 za cenu zlomu na eksperymenty:
:smiley:
to ile chcesz z nich koni wycisnąć ?
Nie wiem, ale myślę, że 140-160 koni z turbodoładowaniem jest realne.
Jeden silnik jest dobry i będzie jako rezerwa.
Drugiego chciałbym zrobić remont kapitalny i zrealizować moje pomysły dla maksymalnej wydajności.:cool::play::satan::smiley:
Witaj poulm po dłuższej przerwie
Dzięki.
Teraz mam mniej czasu i mam więcej zmartwień,ponieważ jestem teraz ojcem.:wow:
Oczywiście to mnie nie zatrzyma w rozwoju mojego ciagnika.:dance::pa:
Gratulacje poulm
Gratulacje no to będzie następca
Gratulacje poulm! Macierzyństwo to coś pięknego...
PiotrK napisał/a:... Silników jak i samochodów, w „naszym” zakładzie w Grudziądzu, który istniał pod nazwą „WNS Auto-Warnap” przerabiano rocznie w tysiącach sztuk (miesięcznie ok. 100 szt. silników i 30 sztuk samochodów) począwszy od wspomnianych wcześniej Horchów, Sachsering’ów S 4000-1 (które to miały drewniane szkielety kabiny obite blachą – blacharska cześć zakładu miała w tym celu specjalną stolarnie:-))
...
Jako ciekawostkę napiszę, że mój tata osobiście w tym zakładzie przerabiał 4 Sachsering’i, które grały główne role w filmie „Daleko od Drogi”. Przeróbka polegała tam na wmontowaniu do nich najnowszego wówczas modelu silnika 4VD i tylnego mostu z samochodu W50, oraz odnowieniu drewniano-blaszanej blacharki i poprawieniu ogólnego stanu technicznego tych aut. Kolejną ciekawostką jest to, że w czasach gdy wprowadzono u nas benzynę na kartki, powszechne stało się przekładani tych silników do Ziłów.
...
P.S. W miarę przebłysków pamięci postaram się odpowiednio uzupełniać tą wiadomość;-)No i znowu znalazło się coś ciekawego. Stronka poświęcona powyższym Sachsering'om itp. - http://www.s4000-1.de/index.html
Jest też tam fajna fotka pierwszego modelu "naszego" silnika 4VD - http://www.s4000-1.de/em4-20.html. W nim pompa olejowa nie była jeszcze piątą panewką i nie było z nią tych problemów co teraz. Była wymienna :-))))
W ogóle to fajny kawałek historii...
Odświeżę temat, bo w końcu pojawił się u mnie w warsztacie silnik z Sachsa, czyli pierwowzór IFY 4VD, o którym prędzej tu pisaliśmy, np. też i tu http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 988#p11988 . Jest to tak perełka, której remont mój tata robił ponad 35 lat temu i do dziś prawdopodobnie nie przepracował on nawet dobrej godziny... A żeby dodać jeszcze perełkowatości tej perełce, to powiem, że jest to silnik pokazowy w stanowisku badawczym, który był pracą dyplomową Bronisława Malinowskiego, naszego olimpijczyka - http://pl.wikipedia.org/wiki/Bronis%C5% … rtowiec%29 . Bronek z moim tatą byli bardzo dobrymi kolegami i tata "pomagał" robić mu właśnie tą pracę w technikum mechanicznym, u nas w Grudziądzu. Po wielu latach i różnych tułaczkach, silnik ten ponownie zawitał do nas Jest lekko nadgryziony zębem czasu, ale niebawem będzie chodził jak zegareczek...
Fenol, kilka razy dzisiaj przechodziłeś koło niego, a ja kurcze kompletnie zapomniałem Ci go pokazać. Nie mogę tego odżałować, bo wiem, że bardzo by Cię to zainteresowało. No ale nic, następnym razem na pewno się uda
Jak ktoś chciałby zobaczyć to cudo, to zapraszam...
Staram się na bieżąco przeglądać forum ale nie kojarzę czy pojawiło się coś co mnie interesuje, a mianowicie:
czy ktoś posiada wykres mocy i momentu obrotowego w zależności od obrotów silnika? Albo dane w jakim zakresie obrotów jest maksymalny moment obrotowy? O ile wiem to max. moc jest przy 1800obr/min
A kuknij no na piątą stronkę ego wątku.
Witam. Przeczytałem RPT o instalacji LPG do diesli i poszperałem w necie i jestem bardzo zaciekawiony i zainteresowany obejrzeniem i wypróbowaniem tego wynalazku w ciągniku. Opisy są bardzo ciekawe. Co wy na to?
juz tu jeden taki byl co chcial zamontowac lpg do forszaja i chyba sie poddal bo jakos ucichl a diesel to diesel na ropke musi chodzic
Odbierali dzisiaj ode mnie pszenżyto i jedna renówka była zagazowana lpg. Szofer bardzo zadowolony z działania gazu. Mówi, że bryka dużo mniej pali i ma sporo mocy więcej.
Widziałem silnik od C-330 w Raku zagazowany. Zamiast pompy wtryskowej aparat zapłonowy, a zamiast wtryskiwaczy świece zapłonowe. Działa to i normalnie pracuje, ale szczegółów co do spalania to nie znam.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ILE to ma koni
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo