Odp: Skrzynia Biegów
A w jaki sposob próbujesz? Dźwigniami czy odkręciłeś dźwignie i próbujesz przez otwór w pokrywie skrzyni?
GG 5280421 Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
A w jaki sposob próbujesz? Dźwigniami czy odkręciłeś dźwignie i próbujesz przez otwór w pokrywie skrzyni?
Dla mnie wyglada to na pozostałości po jakimś smarowaniu górnego wałka skrzyni biegów ???
Dla mnie też na to wygląda .
U mnie tam jest korek wkręcony. Może jakiś dodatkowy spływ, albo odpowietrzenie, a może faktycznie dodatkowe smarowanie
Zmierz średnice jednego i drugiego. Też nie potrafię powiedzieć do czego jest ten wlew, wiem że mam w domu trzy skrzynie i w żadnej pokrywie nie ma niczego podobnego. W każdym razie patrząc na zdjęcia wygląda faktycznie jak smarowanie skrzyni które ktoś sobie wykombinował a później z niego zrezygnował. Olej wracający z rozdzielacza leje się po wałkach i jest zasysany ponownie z dołu skrzyni przez pompę. Tak sobie to tłumaczę.
Spojrzałem u siebie na przewód odprowadzający olej z rozdzielacza i ja tam mam podłączone gniazdo hydrauliki zewnętrznej, a dokładniej tzw. wolny spływ.
Ja mam rozdzielacz na 3 sekcje plus 1 sekcja na podnośnik ostatnia sekcja jest nie podłączona to znaczy nie ma od niej poprowadzonych przewodów hydraulicznych zakończonych gniazdami :nie_wiem: nie zagłębiałem się w to bo mam inną robotę .
Tak Oglądam owe zdjęcia Sebastiana i zastanawiam się czy nie można było by zainstalować takiej dodatkowej pompy jak na poniższym zdjęciu która jest do wspomagania w starszych typach ZT300/303 i za adoptować ją jako pompę do smarowania górnych wałków skrzyni biegów ???
Moim zdaniem jest to temat godzien uwagi . Nie wiem jak WY o tym sądzicie ???
Ja w Heńku mam zrobione tego typu rozwiązanie aczkolwiek wydaje mi się, że przy standardowym silniku i nie przesilanej skrzyni biegów jest to zbyteczne. Wystarczy dbać o to żeby poziom oleju był zawsze prawidłowy i starać się ustawić sprzęgło tak żeby nie zgrzytać podczas włączania biegów a skrzynia będzie służyć długo i szczęśliwie:)
Skoro nie ma tego w 323 widocznie konstruktorzy uznali to za zbyteczne albo w moim 323 drzemie jakaś piekielna moc że coś takiego było kombinowane
Może i zbyteczne, ale kto wie ile skrzynia pochodziłaby dłużej z takim smarowaniem. W moim założyłem taki obieg i ULS zaczął chodzić lepiej. Nie przepuszcza wcale, co przedtem było nagminne. Wstawiłem jeszcze w obwód filtr oleju.
Panowie ma rozbebeszoną skrzynię i powoli zaczynam ją skłądać. Poradźcie jak sobie poradzić z uszczelkami pod dekliel skrzyni i między skrzynią a tylnym mostem. Jak robicie na sylicon?
Ojciec zawsze wycinał uszczelki z paieru i na to silikon .
Kup w hurtowni papierniczej duży, gruby arkusz papieru i dotnij.
papier rozmoknie ibedzie ciekło
Kup kryngielit trochę więcej zapłacisz ale bedzie pewniejsze.
Ten klinnkieryt czy jak tam zwał był dobry jak był czarny a tej jasny różowyawy ala gumoleon to możesz sobie wsadzić kruche to i drogie i , ciężko się wycina już lepszy brystol . Jeszcze Mi się nie zdarzyło żeby papier puścił .
Panowie ma rozbebeszoną skrzynię i powoli zaczynam ją skłądać. Poradźcie jak sobie poradzić z uszczelkami pod dekliel skrzyni i między skrzynią a tylnym mostem. Jak robicie na sylicon?
Co dokładnie miałeś do roboty w niej?
Papier + sylikon i nie ma prawa puścić
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo