Grzegorz89 napisał/a:A co może być przyczyną że jak zapalę silnik to dopiero wtedy zapala się kontrolka od słabego ciśnienia? wada pewnie leży w jakimś złym działaniu czujnika lub jakiegoś przebicią...? ciśnienie mam dobre.
A to zależy jakie czujniki masz podłączone i jakie są sprawne. Jeżeli przy wyłączonym silniku i włączonej stacyjce kontrolka oleju się nie świeci, to pewnie czujnik ciśnieniowy nie działa, a działa tylko ten różnicowy od zapchania wkładu. Wkład albo jest brudny albo spłaszczony, ale może też być i tak, że czujnik ciśnieniowy, który powinien być normalnie zwarty i dopiero pod wpływem ciśnienia powinien rozłączać obwód, jest normalnie zamknięty i pod wpływem ciśnienia załącza kontrolkę.
jaro12 napisał/a:Czyli jak dobrze zrozumiałem czujnik różnicowy to ten w 2 otworze i idzie do niego jeden kabel. W 3 otworze jest jakiś czujnik z szerokim gwintem.... Temperatura oleju?. Zaworek hm... sprężynka jest, nic nie pogięte. Na co zwrócić uwagę przy wymianie wkładu?
Z reguły w filtrze oleju, bezpośrednio pod wkładem, są trzy otwory. Opiszę je po kolei, od lewej strony patrząc na filtr przykręcony do silnika.
1) Pierwszy, którego czasem po prostu nie ma, ale jest "przygotowane" miejsce na niego (tak było w traktorowych filtrach) jest otworem przewidzianym dla czujnika ciśnienia oleju. Czujnik ten jest normalnie zwarty i zapala kontrolkę podczas zaniku ciśnienia oleju w silniku, czyli również wówczas gdy silnik nie pracuje, a włączona jest tylko stacyjka. Gdy czujnika tego nie ma w filtrze, to wtedy jest on umieszczony z reguły w głównym kanale olejowym z przodu silnika, przy pokrywie rozrządu na wysokości filtra oleju. W traktorach było też taki specjalny układ, który przy zadziałaniu tego czujnika powodował zapalenie wszystkich kontrolek w zegarze.
2) Drugi otwór przewidziany jest do podłączenia wskaźnika ciśnienia oleju. Pokazuje on ciśnienie pod jakim olej "wchodzi" do silnika. Jest to również to ciśnienie, które panuje we wnętrzu wkładu filtra oleju - o to pytał się prędzej jaro12.
3) W trzecim otworze z reguły umieszczony jest czujnik różnicowy filtra oleju. Składa się on z powiedzmy takiego bolca z dwoma wyjściami. Bolec ten musi być koniecznie odizolowany od masy, czyli od od swojego powiedzmy gwintu. Dalej w otworze znajduje się odpowiednia sprężynka i tłoczek, i dopiero te trzy elementy tworzą jedną całość zwaną czujnikiem różnicowym. Najważniejszy w tym układzie jest tłoczek, bo jak jego nie będzie to filtr oleju będzie zachowywał się tak, jakby wcale nie było w nim wkładu filtra oleju. Czasami w tym otworze zamiast tego czujnika różnicowego znajduje się czujnik temperatury oleju, ale do tego filtr w tym miejscu musi mieć zupełnie inną budowę i w żadnym wypadku nie można tych czujników dowolnie sobie zamieniać. Tak więc jaro12 sprawdź czy masz tłoczek, bo to również może być przyczyną Twojego "ładnego" ciśnienia i filtra niezgniecenia
Czujnik ciśnienia oleju raz jest połączony równolegle z czujnikiem różnicowym a raz nie, to zależy od układu instalacji elektrycznej. Gdy czujniki te są połączone ze sobą, to każdy z nich włącza tą samą kontrolkę i jak ona się zapali, to nie wiadomo który czujnik ją zapalił i co jest przyczyną jej świecenia - trzeba to sprawdzić. Gdy czujniki te są połączone do osobnych kontrolek, to problemu nie ma, bo w zależności od tego jaka kontrolka się zapali od razu wiemy jaka usterka nas spotyka. Czasami te czujniki połączone są w specjalnym układzie, który przy zaniku ciśnienia zapala wszystkie kontrolki w zegarze, a przy zapchaniu/zgnieceniu wkładu filtra oleju zapala tylko jedną kontrolkę ciśnienia oleju.
Kamil2610 napisał/a:A czym może być spowodowane to że wskazówka w zegarze od ciśnienia silnika po godzinie pracy drży jak szalona . Jak odpalam kombajn to ciśnienie jest 5,5 prawie 6 i wskazówka stoi w miejscu nie telepie się a po godzinie pracy ciśnienie spada do 5 atm i drży ???
Na początek sprawdź kulkę w zaworze ciśnienia oleju. Pewnie jest już ona bardziej kwadratowa niż okrągła
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.