61 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-05-26 08:50:07)

Odp: Układ smarowania

Pewnie, że olej jaki ma Maxi900 jest dobry i wszystkie inne wymienione, tylko czasami nie warto przepłacać. Pamiętajmy, że silniki te konstruowane były w czasach gdy na runku do diesli były tylko Superole CA, CB, a CC i CD weszły później i to już były luksusy. Nie maja turba itd. Fajny jest Superol CD 15W40. Generalnie najważniejsze są dwie sprawy. Olej musi być odpowiedni do warunków w jakich będzie pracował (wiosna/jesień, lato, zima) i najważniejsze, olej ma być tym olejem, za jaki się podaje i za jaki płacimy. Czasami są to bliżej nie określone substancje olejopodobne i wtedy lipa. Miałem już wielokrotnie wątpliwą przyjemność remontować silniki zalane takimi cieczami. Koszmar!

Olej Diesel 3 (Orlen SHPD), o którym pisze Czesio jest dokładnie odpowiednikiem Turdusa SHPD z Lotosu z minimalnymi różnicami, z korzyścią dla Turdusa, bo spełnia on jeszcze normę CH-4, a olej City Diesel 20W50, o który pisze Maxi, jest już w klasie CC, więc w klasie najpopularniejszego Superola CC, tylko że o wyższej lepkości, przystosowany do wyższych temperatur.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

62

Odp: Układ smarowania

Witam ,kupiłem 514 miała walnięty zegar ciśnienia oleju ,wymieniłem , + filtry  ,olej itd.
Po odpaleniu  5 at iszybko .Pojechałem w pole po godz 3 at po 2godz 2 at i tak zostało.
Na drugi dzień zimny 3 at po godz 2 at ipotem spadło do 1 i poniżej.Pomóżci  jaka przyczyna?

63

Odp: Układ smarowania

kumpel  w  512 ma  na pełnych obrotach  niecałą atmosfere a na  małych obrotach wskazówka spada do 0  i tak chodzi  pare lat i nic mu sie nie dizeje a  zapomniałem dodac że jak go odpali to ma około4 atmosfer ale szybko ta "przyjemnośc" spada

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

64

Odp: Układ smarowania

rafi moze dolej wiencej oleju tak do 23 litrów u mnie w 323 pomogło 6 do 5 atmosfer a było 0,7

65

Odp: Układ smarowania

Jeżeli ciśnienie jest takie małe , to pewnie wał nie trzyma , moja rada puki chodzi to koś  morze skończysz żniwa , a potem to wiadomo , silnik na przyczepę i konkretny remont .

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

66

Odp: Układ smarowania

Sprawdź zaworek w przystawce pod filtrem olejowym, może się poprostu zacina lub pękła sprężyna. Ja miałem tak że po paru minutach ciśnienie spadało do 0 a teraz jest ok smile

67

Odp: Układ smarowania

Dzięki wszystkim za rady ! Już zrobiłem, nie obyło się
bez wyciągania silnika !
Przyczyna - odkręciła się śruba na rurce od pompy oleju.

68

Odp: Układ smarowania

u mnie ciśnienie oleju forsz miał około 4-5 ale do czasu ....do czasu jak wyczyściłem mu wirówkę, po tym ciśnienie trzyma sie w granicy 2,5-1 .... myślę, że regeneracja wirówki to zmieni i wróci do normy....

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

69

Odp: Układ smarowania

rafi jmiałem wczoraj ta samą historie tylko ze mi juz zacząl olej uciekac

posiadacz jedynego fortschritta w wiosce                                                                                                                     gg    3152125

70

Odp: Układ smarowania

Przy ostatniej wymianie oleju rozkręciłem bączka i jak zwykle bączek był czysty.Wpadłem na pomysł żeby wstawić tam pasek brystolu. Własnym oczom nie wierzyłem gdy wczoraj robiłem zmiane oleju i znów rozkręciłem bączka.Poprostu nie mogłem go swobodnie rozłożyć jak zawsze tyle nazbierało się osadu, a filtr oleju z filtrona nawet troszke nie był odkształcony.
Kilka razy miałem go sciśnietego i już wiem dlaczego,a ja głupi przez tyle lat nie wiedziałem że kawałek papiery może robić taką pożyteczną robotę.

71

Odp: Układ smarowania

Oryginalnie taki kawałek papieru tam był, ale on tylko ułatwia czyszczenie. Brud w wirówce osadza się też i bez tego papierka. Może wtryskiwacze zaczęły Ci teraz gorzej chodzić i więcej tego badziewia jest w oleju...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

72

Odp: Układ smarowania

Jaki papier chłopaki, w którym miejscu jest on i jak to wygląda?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

73

Odp: Układ smarowania

Wirówka filtra oleju jest od wewnątrz wyłożona paskiem brystolu w celu lepszego przywierania brudu a zarazem jest wygodniejsze czyszczenie .

74

Odp: Układ smarowania

Witam Panowie  nie wiem  czy  było ale  mam taki problem kontrolka czujnika zgniecenia filtra  oleju
na wolnych obrotach na zimnym oleju zapala   się na wolnych obrotach a  na  wyższych
obrotach nie,  na  ciepłym tylko mryga czasem  na wolnych obrotach .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

75

Odp: Układ smarowania

Masz zabrudzony filtr.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

76

Odp: Układ smarowania

i niedługo go zgniecie...
wymień 10 min roboty.....
albo zajrzyj chociaż do niego

77

Odp: Układ smarowania

No nie  do końca tak jest na starym mrygał a  nie  był zgnieciony  zaraz po włożeniu  filtra od Piotra K też tak  jest  hmm .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

78

Odp: Układ smarowania

Jak filtr jest dobry to szwankuje czujnik ,ten typ tak ma.Rozkręć go i zobacz co się z nim dzieje.

79

Odp: Układ smarowania

u mnie mrugała i co sie okazało zawór regulujący ciśnienie szwankował. po wymianie sprężyny jest ok....

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

80

Odp: Układ smarowania

Czujnik  nowy  też od Piotra K . Czyli na  to wychodzi że  może  być  winna sprężyna w  zaworze  ciśnienia  albo w  komorze  czujnika coś  się  może dziać   bo tam nie zaglądałem  tylko  czujnik  wsadziłem  i   to wszystko co  robiłem tam :hmmm:

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "