Odp: Generalny remont
Trochę się dziwie że silniki ifa dajecie do naprawy partaczom, co z tego że zyskacie tysiąc czy dwa jak w czasie nawału pracy wyciągnie kopyta.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 19 20 21 22 23 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Trochę się dziwie że silniki ifa dajecie do naprawy partaczom, co z tego że zyskacie tysiąc czy dwa jak w czasie nawału pracy wyciągnie kopyta.
W minionym roku obydwa forsze miały kapitalkę silnika nowe wały ,korby ,tłoki,tuleje,wałek rozrządu na razie OK.Ale miałem przypadek że nowy[nie regenerowany] korbowód gniazdo na wał miał jajowate[chyba 3 dziesiąte] tylko opatrzność że to wykryliśmy[w końcu nowe] inaczej nowy wał na złom.Uważajcie na podróbki ;węgry indie chiny itd.Regenerowałem też sprzęgło i dowiedziałem się że docisków się nie toczy tylko szlifuje.
Nie dawało mi to spokoju więc dzisiaj zdjąłem miskę jeden tłok z korbowodem wymontowałem i sytuacja wygląda tak, mierząc w najwyższym punkcie korbowodu luz jest max 2 mm, patrząc na pozostałe korbowody które są założony nie ma żadnego luzu góra dół czy też wahania się korbowodu
No to wystawi Ci tylko jedno kopytko albo w promocji dostaniesz jeszcze coś więcej. A tak nawiasem to czemu na 3 jest dobrze a ten jeden ma te wahania.
Nie dawało mi to spokoju więc dzisiaj zdjąłem miskę jeden tłok z korbowodem wymontowałem i sytuacja wygląda tak, mierząc w najwyższym punkcie korbowodu luz jest max 2 mm, patrząc na pozostałe korbowody które są założony nie ma żadnego luzu góra dół czy też wahania się korbowodu
Jeżeli korbowód kiwa się na 2mm, no to jest to dużo za dużo. Nigdy tego w ten sposób nie mierzyłem, ale nawet jak na kalkulatorze sobie wyliczysz to kiwnięcie, to wyjdzie Ci ono dużo mniejsze. Dla pewności pofatygowałem się też i skręciłem dobry korbowód na dobrym wale, i to wahnięcie nie było większe niż 0,5mm na końcu korbowodu. Później skręciłem stary, używany korbowód o nie znanym mi zużyciu, i wahnięcie to było na poziomie 1mm. Nie jest to dobry sposób sprawdzania korbowodu, bo dochodzi tu sporo błędów pomiaru ale jakby nie patrzeć, daje to jakieś pojęcie o stanie korbowodu. Jak możesz to sprawdź też inne korby, ale w inny sposób niż tylko patrząc na nie. Najlepiej zmierz wszystkie stopy mikromierzem, potem przeleć je średnicówką i napisz co Ci wyszło. Być może wcale nie jest tak źle, bo na te 2mm złożyło Ci się jeszcze przesunięcie korby wzdłuż wału.
No to wystawi Ci tylko jedno kopytko albo w promocji dostaniesz jeszcze coś więcej. A tak nawiasem to czemu na 3 jest dobrze a ten jeden ma te wahania.
¬le mnie zrozumiałeś gdy korbowody wraz z tłokami są założone nie ma żadnego luzu, luz pokazuję się tylko wówczas gdy przykręcam sam korbowód bez tłoka
Sławek dobrze zrozumiałem bo raczej jest logiczne że jak włożysz wszystko w cylinder to się usztywni ale nie zmienia to faktu że tak nie powinno byc chyba że chcesz szybko forsza pogonic to nie ma co się spuszczac ale i po złożeniu nie używac żeby było jak nowe.
No to wystawi Ci tylko jedno kopytko albo w promocji dostaniesz jeszcze coś więcej. A tak nawiasem to czemu na 3 jest dobrze a ten jeden ma te wahania.
Oj raczej źle zrozumiałeś bo luz mają wszystkie 4 szt a dla sprawdzenia wymontowałem tylko jeden
No to jeszcze gorzej. Ja jak poskładałem swoją 4011 to zbyt nie używałem żeby dało radę wyjechac za bramę, sprawdź to czemu tak jest, może masz po prostu źle dobrane panewki i wtstarczy założyc inne i będzie ok. W każdym bądź razie oby chodził jak najdłużej.
sławek77 napisał/a:Nie dawało mi to spokoju więc dzisiaj zdjąłem miskę jeden tłok z korbowodem wymontowałem i sytuacja wygląda tak, mierząc w najwyższym punkcie korbowodu luz jest max 2 mm, patrząc na pozostałe korbowody które są założony nie ma żadnego luzu góra dół czy też wahania się korbowodu
Jeżeli korbowód kiwa się na 2mm, no to jest to dużo za dużo. Nigdy tego w ten sposób nie mierzyłem, ale nawet jak na kalkulatorze sobie wyliczysz to kiwnięcie, to wyjdzie Ci ono dużo mniejsze. Dla pewności pofatygowałem się też i skręciłem dobry korbowód na dobrym wale, i to wahnięcie nie było większe niż 0,5mm na końcu korbowodu. Później skręciłem stary, używany korbowód o nie znanym mi zużyciu, i wahnięcie to było na poziomie 1mm. Nie jest to dobry sposób sprawdzania korbowodu, bo dochodzi tu sporo błędów pomiaru ale jakby nie patrzeć, daje to jakieś pojęcie o stanie korbowodu. Jak możesz to sprawdź też inne korby, ale w inny sposób niż tylko patrząc na nie. Najlepiej zmierz wszystkie stopy mikromierzem, potem przeleć je średnicówką i napisz co Ci wyszło. Być może wcale nie jest tak źle, bo na te 2mm złożyło Ci się jeszcze przesunięcie korby wzdłuż wału.
No to zaje.... sprawdzę dokładnie wszystkie korbowody, mam takie małe podejrzenie że gdy regenerowali korbowody to tylko wyrównali stopy ale nie zrobili frezów
Dobrze by było, gdybyś to dobrze sprawdził, bo tak jak to opisałeś, to nie wygląda to za ciekawie. Zmierz dokładnie stopy korbowodów i to w kilku różnych miejscach, a najdokładniej tam gdzie występują naciski na wał podczas pracy korbowodu. Jeśli masz taką możliwość, to zrób to z dokładnością do setnej milimetra.
Ok, dzięki za pomoc, na razie wypadło mi coś innego więc silnikiem zajmę się później
Nie ma sprawy i czekamy na ciąg dalszy....
Nareszcie silnik poskładany i odpalony Zawołałem mechanika aby sprawdził korbowody i stwierdził że wszystko jest ok. Jaki powinno być ciśnienie oleju ? U mnie po odpaleniu ( 800 obr ) ma 5.5 atm a na pełnym gazie troszkę więcej niż 6 atm
idealnie
Jak nówka!
u mnie po 70mtg od remontu przy tych obrotach 800 mam 3,7 a w pracy na polu na rozgrzanym juz oleju na np przy obrotach 1300 mam 3,5
A właśnie do ilu może spaść ciśnienie na rozgrzanym silniku ?
Normalnie jak w Starze 28 którego kiedyś miałem, temperatura 100 ciśnienie 0 i szedł.
tak jak piszesz, vistula miała to samo
Strony Poprzednia 1 … 19 20 21 22 23 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo