Odp: Elektrozawór
Koledzy potrzebuje pomocy to znaczy potrzebny mi przełącznik dwukierunkowy do silnika elektrycznego(12-24V) tak żebym mógł za pomocą jednego przełącznika mieć lewe i prawe obroty.Kiedyś ktoś pokazywał to tu ale nie mogę znaleźć.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » Elektrozawór
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Koledzy potrzebuje pomocy to znaczy potrzebny mi przełącznik dwukierunkowy do silnika elektrycznego(12-24V) tak żebym mógł za pomocą jednego przełącznika mieć lewe i prawe obroty.Kiedyś ktoś pokazywał to tu ale nie mogę znaleźć.
Weź zwykły na 220, do prasy włożyłem taki i przynajmniej się nie spali .. I-O-II
I- lewo
O-stop
II-prawo
Że tak powiem czy ten silnik ma opcję zmiany obrotów ?, tzn. czy ma wyprowadzone kable czy zamieniasz zasilenie z masą ?
Scorpion może jakiś link to tego włącznika .koseś nie potrzeba mi zmiany obrotów tylko prawo -lewo ,silnik jest odizolowany.Można by użyć od bmw od szyb ale drogie,zrobiłem sobie z wyłącznika od awaryjnych ale po jakimś czasie się psuje.Te włączniki będą mi jeszcze bardziej potrzebne jak założę siłowniki elektryczne do kombajnu zamierzam elektrycznie zrobić włączanie młocarni,chederu,przyspieszać motowideł,obroty młocarni,ustawianie klepiska i może ustawianie wiatrów( i w jakieś przyszłości myślałem o stawianiu sit na pilota).Jest tylko jeden problem kasa bo wszystko mi wymarzło i nie wiem jak będzie przed żniwami???
Wyłącznik 230V będzie duży i nieporęczny.
Zakup zwykły wyłącznik hebelkowy z pozycjami ON OFF ON. Do każdej pozycji dwa piny (przyłącza). Na środek dajesz masę i prądowy, potem do jednego "ON" minus i plus silnika, a do drugiego "ON" to samo, tylko że odwrotnie jak w pierwszym "ON". I zależnie od wyboru położenia masz obroty lewo/prawo. Coś takiego jak tutaj http://allegro.pl/przelacznik-hebelkowy … 29669.html, tylko trzeba jeszcze wziąć pod uwagę wymagania prądowe. Napisz coś o serwach.
Mam jakiś zwykły nawet nie wiem od czego on jest taki jak podałeś Helmut chce użyć do sterownika obrotami, tylko nie wiem czy wszystkie elementy wytrzymają taki amperaż
http://allegro.pl/przelacznik-podswietl … 85342.html
Musisz wiedzieć jaki prąd pobiera Twój silnik. Jeśli znasz moc znamionową, i znamionowe napięcie zasilania, to przekształcając wzór P=U razy I otrzymasz, że I=P/U. I już wiesz, czy przełącznik wytrzyma amperaż.
Helmut ja mam dokładnie taki jak podałeś do zmainy obrotów wialni i działa w 100%
Dzięki i wszystkim po +.
Musisz wiedzieć jaki prąd pobiera Twój silnik. Jeśli znasz moc znamionową, i znamionowe napięcie zasilania, to przekształcając wzór P=U razy I otrzymasz, że I=P/U. I już wiesz, czy przełącznik wytrzyma amperaż.
Przełączników nie powinno się dobierać do prądów znamionowych, tylko większych prądów rozruchowych... To jednak nie ma większego znaczenia przy małych silnikach (chociaż tu Tomku dokonujesz rozruchu już pod obciążeniem), ale tu jeszcze dochodzi bezpośrednia zmiana obrotów i w związku z tym gwałtowne hamowanie przeciwprądem, który jest dużo większy od prądu rozruchowego... Dlatego właśnie poprzednie włączniki/przełączniki Ci leciały. Dla spokoju Tomku dobierz je trochę większe...
http://allegro.pl/przelacznik-podswietl … 85342.html te zamówiłem bo mają 15A 230V zobaczymy jak się sprawią ,hebelkowe mają mniejszy amperaż od 3 do 6A na 12-24V nie znalazłem przełącznika trójstopniowego.
Mają takie w każdym sklepie z badziewiem dla majsterkowiczów
Witam Panów!. To chyba mój pierwszy post na tym forum, ale czytam je od dłuższego czasu. Posiadam ZT 323A od jakiegoś czasu i mam problem z tymi elektrozaworami, mianowicie nie wiem czy działają, jak można je sprawdzić???
jeśli działa drugi stopień sprzęgła , przedni napęd , blokada , i uls to znaczy że są sprawne
Najlepiej sprawdź je na krótko, bo problem może tkwić np. gdzieś głębiej w instalacji.
No właśnie Panowie, sęk w tym, że działa tylko drugi stopiń sprzęgła, a reszta nie, dlatego nie wiem co może być przyczyna, ale zrobie tak jak mi radzi Piotrfire. Ale to za jakiś czas. Robie w nim teraz hamulce
A preselekcja (zając) też Ci działa? W razie draki rozważ to co napisałem na poprzedniej stronie -
...W zapasie masz dwa elektrozawory od blokad i przystawki. One w sumie są mało używane i nie lecą za często, a spokojnie możesz je zastąpić ręcznymi zaworkami np. takimi jak były w ZT300/303. Zasada działania ta sama, a niezawodność duuużo większa. No i cena jest znacznie mniejsza.
No i sprawdziłem, jeden nie działa ten od ULS. Ale chyba narazie nie będe go ruszał, do tej pory obywałem się bez tego. Teraz jak już wiem, że to nie elektrozawory, to musze iść po kabelkach, prawda?
niestety tak
Ja po zakupie uruchamiałem elektrozawór od siłownika drugiego stopnia sprzęgła. Miałem padniętą instalację i wszystko wskazuje na to, że była padnięta bardzo długo, bo elektrozawór zardzewiał w środku.
Wracając do tematu - gdzieś na forum jest schemat, jak się trochę orientujesz w tej materii - spokojnie dasz radę.
No i Panowie doszedłem, wszystkie działają, ten który myślałem, że nie działa nie masował. Mam takie pytanie, na schemacie zaraz za zworami jest zespół diod, jakie jest ich zadanie, u mnie tego nie ma zostały same wsuwki.
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » Elektrozawór
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo