Odp: Wulkanizacja
Ciekawe ciekawe +
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Hyde Park » Wulkanizacja
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ciekawe ciekawe +
kolego jak dozór techniczny złoży ci wizytę to mocno się zdziwisz za ten zbiornik
Maro jak nie będzie im pasował to się założy inny to są już niewielkie koszty.Silnik jest od forda escorta 1800 ale lepszy byłby 1600 tak żeby były mniejsze garki(80mm) bo teraz musiałem dorabiać takie dystanse na głowiczki bo nie sięgały na całą średnice tulei.Co do uszczelki to jest oryginalna(+silikon) bo tłoki wychodzą ponad blok i nie chciało mi się już ich planować a chłodzenie jest z nagrzewnicy od żuka i silnik elektryczny ją przedmuchuje.Nie długo biorę się za ściągarkę do opon rolniczych i ciężarowych tu będzie zabawy.A jeszcze dzięki za uznanie i plusiki .
Przymierzam się do wulkanizacji na gorąco i czy ktoś z szanownego grona to robił bo coś tam wyczytałem w internecie ale to wszystko jest ogólnikowe.Zacząłem robić termopres sam bo za używkę wołają 1500zł (ile to czasu trzeba odrabiać???) jak wszystko przesieję i będzie chwila to skończę i się pochwale (koszt 60 zł)
Tomek, powiem tak... widziałem podczas pracy, mam zwulkanizowaną na boku oponę 11,5x15,3... niedługo ją przetestuję...
Zastanawiam się, bo temat mnie żywo dotyczy, czy czymś takim można zwulkanizować (połączyć) pasy, takie jak np od KOS-a, czy podobne...
Jak zbudujesz, to czekam na info....
Mam termopres, czasem wulkanizuję, jak ktoś się uprze. Po pierwsze zgłoś się np do firmy Włocar, (znajdziesz w necie ich sklep z materiałami wulkanizacyjnymi i mają przyzwoite ceny) i kup surowiec. kiedyś do dętek był czerwony, a do opon niebieski. Ważna jest też technika nakładania warstw i wyciskania powietrza. poproś o instrukcję, dadzą bez problemu. temperatura w przypadku oryginalnego termopresu jest ustalona przez producenta, a użytkownik decyduje na podstawie instrukcji o czasie wulkanizacji surowca. Wulkanizacja opon to tak na dwa razy, raz się uda a drugi raz się nie uda, ryzyko niewielkie, ale spróbować warto. Ja głownie wulkanizowałem opony do samochodów ciężarowych, bo tam jest szansa na jakiś zarobek, na rolnicze nawet nie patrzę, bo używka jest w cenie usługi.
w przypadku opony 18.,4r30 też usługa w cenie używki <500zł>?
Czasem i drożej.
A właśnie ile płaciliście i za jakie uszkodzenia ???
Np żeby uratować oponę z jakąś dziurą czy przecięciem to robisz porządną łatę termopresem, a potem ładnie wszystko szlifujesz i wstawiasz łatę diagonalną czteroprzekładkową. Z takim śmieciem będziesz pieprzył się pół dniówki albo więcej. To ile ma kosztować jak sama naprawa łata to koszt 160 zł a do tego termopres, to tak z jeszcze raz tyle albo więcej. Zawsze można to zrobić charytatywnie, ale kiszki marsza grają no i napić się cokolwiek trzeba.
Ja płaciłem za naciętą z boku 11,5/15,3 70 zł - łata od środka i łata na gorąco od zewnątrz. Robione u gościa, który zajmuje się tylko rolniczymi i TIR - osobowe to tylko po znajomosci bo nie ma czasu...
Czy tego typu kompresor z silnika dałby rade wydajnościowo współpracować z piaskarką?
Da rade.
Tomek jak tam firma . i jak tam ten twój termopres ..
trafiła mi się opona za darmo 18.4R34 stan bieżnika 70% ale jest przecięta z boku tak na 7 cm w poprzek zastanawiam się nad łatą od środka .. tylko żeby bula nie wyszła ..
mam termopres ale do dentek .. . on raczej nie da rade rozgrzac tej opony ?
Jeśli już to zaryzykowałbym taki wkład http://www.gruszka2005.pl/index.php?p60 … 0-x-285-mm na dobry klej. Podana w linku firma oferuje kleje TIP-topol które są najlepsze na rynku. Przed założeniem wkładu najlepiej oponę skleić na gorąco termopresem. Może być do dętek (trochę dłużej trzeba grzać) tylko musi mieć odpowiednio dużą powierzchnię grzewczą i użyć odpowiedniego surowca do opon, kiedyś (jak ja kupowałem) był niebieski z TIP-TOPolu. Po zawulkanizowaniu gumy przelecieć diaxem od środka usuwając prawie całą warstwę butylową i przykleić wkład zgodnie ze strzałkami, bo inaczej odpadnie. Powinno pomóc.
Firma jako tako szału nie ma ,co do termopresa to już na ukończeniu(nie było czasu bo na polu siedziałem) myślę że będzie porządny.Co do opony to 7 cm to sporo na razie można by większą łatkę przykleić ale żeby było dobrze to musowo na gorąco.Po niedzieli spróbuje uruchomić i pokażę wam jak w prosty sposób to zrobić.
Jako że niektórych to śmieszyło więc usuwam.
Tomek nie żebym się Ciebie czepiał ale wygląda to jak by robił to uczeń pierwszej klasy zawodówki ,zawsze coś robiąc trzeba to robić ze smakiem ,nie mam teraz czasu bo zrobił bym Ci tak z dobrego serca taką maszynkę że cho cho ale stacjonarną gdyż kiedyś taką miałem ale zastąpiły ją łatki tip top.
javascript:insert_text(':nie_wiem:',%20'');
Tak więc to się nazywa termopres? Mam już bardzo dłygo taką maszynkę stacjonarną ale właśnie łatki są łatwiejsze i szybsze w wulkanizacji. Ostatnio maszynką kleiłem tylną oponę przy forszu (poszczypała dentkę)
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Hyde Park » Wulkanizacja
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo