Temat: Mułowaty zetorek

Witam mam problem otóż mój zetor 3011 z silnikiem c-360 stał się mułowaty i kopci dymkiem, jeden wtrysk leje na pewno, ojciec kiedyś na jesieni zalał wodę i pojechał na łąki ale kranik się odtworzył i zajechał bez wody. Z pod korka oleju leci dymek. To że trzeba zrobić kapitalny to ja wiem ale co polecacie, od czego zacząć ??. Pierścienie są na pewno do wymiany. Ahh zapomniałem dodać że jest uzależniony od samostartu, ciężko mu zapalić z rana potem jak już ciepły to jest w miarę ok. Jakiej firmy części polecacie czeskie zetorowskie czy polskie oryginalne do ursusa czy jeszcze tam jakiejś firmy, odnośnie firm przeczytałem kilka tematów i mam mętlik w głowie. Najchętniej usłyszał bym opinie jakiegoś mechanika ale żadną radą nie pogardzę.

2

Odp: Mułowaty zetorek

same pierscienie ... jeżeli  tuleje są dobre to   wskrzeszą go troszke ..  ale jeżeli był przegrzany  to wymiana ..  inaczej mija się to z celem .. 
mułowaty ..  za wiele to nie mówi .. moze mieć  poprostu przypchane filtry ..  jeśli stało sie to tak diametralnie ..
czy moze zrobił się mułowaty  od czasu  incydentu z wodą ?
może pompa byc w stanie agoni  a wtryski  jej w tym  pomagają   rozebrac zweryfikowac wymienic i jeździc ..

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

3

Odp: Mułowaty zetorek

Myślę że pompę i wtryski oddam do sprawdzenia, głowice do regeneracji. Zamontuje cały zestaw naprawczy. Zastanawiam się tylko czy nie trzeba wału do szlifu będzie oddać. A mułowaty stał się ostatnio myślę że może to być przyczyną zajechanej pompy.

4

Odp: Mułowaty zetorek

Jak chcesz dać wał do szlifu to zobacz najpierw przy pomocy zegara jakie masz faktycznie ciśnienie

E 516 na części
Telefon 695 076 269

5

Odp: Mułowaty zetorek

Mieć miałem zegar ale podłączony łył przewodem który spróchniał i musiałem wyeliminować gdyż działo się to na polu. Do dziś tego nie zreperowałem tylko zaślepiłem śrubą w bloku silnika

6

Odp: Mułowaty zetorek

to jak odkręcisz stopy  korbowodów i bedą złote panweki a wał nie porysowany  to daj spokój i tylko panewki
zegar wkręc bezpośrenio bez żadnych  przejciówek i tez zobaczysz jak na wolnych masz ciśnienie powyzej 2 to sie nie kłopocz

nie bierz najtańszych części bo szkoda czasu i pieniędzy

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

7

Odp: Mułowaty zetorek

Ale co jak na wolnych obrotach będę miał ponad 2 to mam go wcale nie rozbierać czy co. Mi wydaje się że jeśli jest dobrze to powinno być gdzieś ok. 4.

8

Odp: Mułowaty zetorek

Wykręć tę śrubę z bloku i wkręć w to miejsce zegar. W tych silnikach, zwłaszcza wyeksploatowanych ciśnienie lubi gubić się na wałku rozrządu.
Co do tego, że pali tylko na samostart to przyczyna tkwi w braku kompresji. Trzeba zainwestować po 100 zł w regenerację głowicy plus komplet naprawczy(od 99zł do 400zł), kiedyś najlepsze były z Chełmna, ale teraz podobno najlepsze są z Krotoszyna. Ja do C-330M założyłem z Chełmna,a miałem takie same objawy jak ty. Wału nie ruszałem bo kontrolka zapala się dopiero 7-8 sekund po zatrzymaniu silnika. Głowicę tylko sprawdziłem i stwierdziłem, że tragedii nie ma. Po złożeniu silnika jest całkiem inny ciągnik, w mrozy pali od strzału po zagrzaniu świec przez 20 sekund.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

9

Odp: Mułowaty zetorek

Dzięki takiej odpowiedzi szukałem. Zastanawiam się tylko jaki zestaw naprawczy zakupić, no i niestety musi wytrwać tak do ferii ale na szczęście ma jeszcze 5 zastępców więc nie jest źle jakoś się do człapie do zimy,a potem generałka i lakierek

10

Odp: Mułowaty zetorek

Ja rok temu założyłem do c360 zestawy naprawcze od zetora, polecili je w sklepie. Puki co wszystko ok, a jakie są naprawdę to tylko dłuższa eksploatacja pokaże.

11

Odp: Mułowaty zetorek

Ja włożyłem jakieś podróby niby na licencji zetora (tylko takie mieli w okolicy). No i po 2 latach już zaczęło puszczać dym z pod korka wlewu oleju. Myślałem że będzie coraz gorzej ale na razie chodzi.

12 Ostatnio edytowany przez kamin60 (2012-07-03 09:08:17)

Odp: Mułowaty zetorek

W tym tygodniu wykręcam wtryski do sprawdzenia, jeżeli okaże się że dobre to wykręcam pompę bo nie ma siły nawet z opryskiwaczem wjeżdżać pod góry. Z remontem poczekam do jesieni bo na razie to nie ma czasu

Wczoraj wykręciłem wtryski, sprawdziłem, wymieniłem jedną końcówkę, poczyściłem złożyłem wszystko do kupy. Zmieniłem dwa filtry. Pierwsze odpalenie, trochę pochodził i jazda próbna, jest trochę lepiej ale nie jest tak jak było w tamtym sezonie

13

Odp: Mułowaty zetorek

kolego MAREKPE niestety krotoszyńskie zestawy są fatalnej jakości,mahle to chyba na polskę odpad rozprowadza-najlepsze zawsze były i mam nadzieję że są nadal zestawy z gorzyc droższe ale warto dopłacić,ja akurat na mahle nie mogę nic powiedzieć dobrego niestety.

14

Odp: Mułowaty zetorek

Wszystko możliwe.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia