Temat: zwolnice
witam kolegów forumowiczów mam prośbę czy mógł by mi ktoś poiwiedzieć jak rozebrać zwolnicę dokładnie chodzi mi o wyjęcie ośki bo na niej są luzy :hmmm:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
witam kolegów forumowiczów mam prośbę czy mógł by mi ktoś poiwiedzieć jak rozebrać zwolnicę dokładnie chodzi mi o wyjęcie ośki bo na niej są luzy :hmmm:
sciągnij koło spuść olej z zwolnicy odkręć śruby dookoła zwolnicy ,potrzebne będą trzy śruby 12 dość długie jako śiągacz na obudowie zwolnicy sa na nie miejsca dekiel zejdzie i masz dojscie do osi łożysk itd pozdrawiam,
OK dzięki
kolego arkanzas odkręć sobie trzy śruby od dekla pułośki środkowy otwór służy do ściągania tego dekla pisz do mnie na gg to ci wytłumacze co i jak bo nie dawno to robiłem z zwolnicami bo miałem ten sam problem co ty Nie jest tak prosto jak kolega sarast pisze
sorry zapomniałem o piaście koła tylnego reszta jak pisałem pozdrawiam
panowie ja też pytanie o zwolnicach w kołąch i w przednim moście musze olej wymienić w jelonku a za piernika nakrętki pokryw nie chcą puścić co tu robić bo nie wiem podgrzał bym je palnikiem ale jak sie olej zapali to co tu robić z tym gównem rozkręcał ktoś jakieś pomysły nie koniecznie jelonek inne też mają olej
Olej jedynie się zagotuje zapalić się nie powinien
Palnik to ostateczność z uwagi na olej ale młotek i przecinak jak najbardziej wskazany ,a jeśli i to nie zadziała to znaczy że młotek był za mały .
a nie pęknie lub odpęknie nic
Ostry przecinak i pójdzie, jak nie to wiertłem, wykrętakiem ..
Jaki następny etap rozbiórki żeby dostać się głębiej do łożyska? https://zapodaj.net/99136e8d6a17a.jpg.html wg mnie powinna zejść ta piasta z satelitami. Niby jest luz mały przód tył i próbowałem ściągnąć/ zbić te satelity z piasta łomami i młotem ale coś trzyma nie chcę na Hama walić... czy cała pochwę od skrzyni trzeba rozkręcać? Z katalogu nic mądrego nie wyczytałem. A i jeszcze objawy pod obciążeniem np z obrotówka jak gdzieś się ciągnik bujnal to czasem coś chruplo i chciałem sprawdzić czy łożysko nie zdechło...
Odkrecasz te 3 śruby i powinno zejść...
Chrupanie u mnie było jak zwolnica do mostu nie była dokręcona.... Sprawdziłeś felgę. Jak masz skręcana felga gwiazda to na łączeniu może chrupac
Tylko dziwne trochę z tymi śrubami bo nakrętki od środka zabezpieczone podkładka elegancko zakręcone zaklepane tak jakby to robił na stole a nie na półosi...
Chrupanie, ja to nazywam gryzieniem się, często występuje na frezach. Tak miałem w poprzednim bizonie, wyrobione frezy w flanszach, smarowanie pomagało.
Rozebrałem cała zwolnice... Jednak trzeba było wyjąć cała pochwę przykręcana do skrzyni... Jakiś uszkodzeń dużych brak aczkolwiek wymieniam duże łożysko od satelit bo ma małe luzy... Teraz pytanie nr katalogowy 6220 ? Tam ma być jakieś specjalne czy wystarczy zwykle https://allegro.pl/oferta/lozysko-kulko … 9786616200 ? W katalogu jest jeszcze jakiś symbol 6220 C3 tgl 4 cyfry? Są różne łożyska typu 6220 i rozbieżność od 50zl do 400..
Łożysko za 55zeta hmmm kiedyś kupiłem za tyle malutkie do wiertarki..... I się rozpadło....
Kup chociaż to za 160 .
Albo inaczej. Oszacuj ile będzie Cię kosztować wymiana jak się znów rozpadnie....
Te najtańsze nie dają żadnej gwarancji. Wymiar się zgadzają klient ma być zadowolony....
Jak w katalogu jest 6220 C3 to ma ono zwiększone luzy wewnętrzne, żeby jak się rozgrzeje nie chodziło zbyt ciasno bo szybko je szlak trafi.
A czytałem że C3 to tylko określenie ilości obrotów jaka może wykonać zanim się skończy....a nie prędkości.....
https://www.kierunekspozywczy.pl/Resour … a11846.pdf strona 38
No cóż coś więcej wiadomo... To co wyciągnąłem jest 6220 bez żadnych symboli i prawdopodobnie mogło być już wymieniane... Widocznie C3 nie jest bez znaczenia...
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo