Temat: na ile ustawiacie luz zaworowy {szczeline zaworowa}
na ile ustawiacie luz zaworowy
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » na ile ustawiacie luz zaworowy {szczeline zaworowa}
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
na ile ustawiacie luz zaworowy
Dawno tego nie robiłem, ale jak pamiętam to w IFIE jest 0,3-0,4 mm
instrukcja podaje 0,2 0,3 mm przy zimnym silniku
Witam!
Przed ustawieniem luzów szczelinomierzem, sprawdźcie najpierw czy nie są przypadkiem powybijane dźwigienki klawiatury, bo wtedy szczelinomierz nic nie pomoże. Nieraz wybicie dźwigienek jest dużo większe niż wymagany luz.
Pozdrawiam.
Piotr K
Masz rację Piotrze !
Najpierw szlifierka, potem szczelinomierz !
Masz plusa.
Fakt ale to jest chyba podstawa sprawdzenie czy dźwigienka (klawisz) nie jest luźny. Ja ustawiałem z ojcem luz pare dni temu... to odchyły niewielkie były... Ale klawisze przed ustawieniem każdego zaworu się łapie od strony popychacza i solidnie szarpie Jak luzy są praktycznie nieodczuwalne to jest chyba ok Chyba że się mylę
Mylisz się.
Nie o tym mowa.
Dźwigienka udeżając biliony razy w trzonek zaworu, w to samo miejsce, wyklepuje sobie dołek. Jest po prostu ubytek materiału w tym miejscu. Trzeba zeszlifować końcówkę dźwigienki tak, żeby po tym ubytku nie został nawet ślad. Wtedy dopiero szczelinomierz spełni swoją rolę.
O to chodzi.
AA no tak! Rzeczywiście... kurcze chyba tego nie sprawdziliśmy Ale w takim razie trzeba będzie jeszcze raz zdjąć pokrywe i to sprawdzić. A nie mam już uszczelek od pokrywy... Chociaż w sumie od założenia ich nie był jeszcze palony. No nic jak się porwie to trzeba się będzie z kręgielitem pobawić bo jeszcze troche mam
Maxi, spokojnie, nie przeżywaj !
Możesz to ustawić "na oko i ucho".
Zakładając, że na dźwigienkach są dołki, to znaczy luz jest wiekszy od zalecanego. I dobrze ! Niech pochodzi parę MTg. Powiedzmy po 20 MTg. zdejmiesz dekiel, klawiaturę, dociągniesz głowicę, zeszlifujesz dźwigienki, złożysz wszystko do kupy, będzie OK !
Awaryjnie, gdy brak jest szlifierki i szczelinomierza, a luz trzeba ustawić, można to zrobić delikatnie dokręcając śrubę regulującą dźwigienkę klawiatury do pierwszego, lekko odczuwalnego oporu (luz 0 mm), a następnie odkręcić śrubę o 1/4 i "trochę" obrotu, a następnie skontrować śrubę. Wtedy luz, zgodnie ze skokiem gwintu, wyniesie ok. 0,3mm. To tak w ostateczności, ale bez obawy, można tak zrobić.
Pozdrawiam.
A powiedzcie czy można własnoręcznie regenerować te klawisze? To znaczy nasrać migomatem i zeszlifować?? Kiedyś znajomy tak klawiature odnowił w ciapku, bo miał wręcz kaniony nie dziurki, a nie chciało mu się szukać nowej. Nic mi nie wiadomo o tym żeby to poszwankowało... Ale czy taki spaw nie jest słabszy i nie wybije się po kilkunastu MTG? Bo taki klawisz to dosyć solidny jest, a spaw elektryczny każdy wie... Poza tym czy takie zeszlifowanie samo nie powoduje skrócenia skoku zaworu i czy w ogóle może to negatywnie wpłynąć jak się szlifuje już po raz n-ty?
Wyrównanie gładzi nie spowoduje zmniejszenie skoku zaworu, przecierz właśnie ten skok jest zależny od prawidłowej szczeliny między klawiszem i zaworem, a napawania to raczej nie polecam, to co jest ewentualnie do wyrównania szlifierką to może 0,5mm, więc na następne kilka tysięcy mtg wystarczy.
Mówią, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.
Jak będziesz szlifował dźwigienki co rok po 0,5 mm., to po 10 latach braknie Ci śrubunku do regulacji. Takie masz ryzyko.
hihihi wiem coś o tym....
Witam. Czy ktos mi pomoze chce ustawic zawory w ZT300. Byłbym bardzo wdzieczny jak by ktoś opisał krok po kroku jak to zrobic.
Zawory w silniku ciągnika ZT 300 ustawia się tak samo jak w każdym silniku spalinowym z regulowanymi luzami zaworowymi, zaczyna się od pierwszego cylindra, ustawiając w nim tłok w pozycji GZP, czyli górnej zwrotnej pozycji, jest to moment przejścia z suwu sprężania na suw pracy, wtedy następuje moment wtrysku paliwa do komory sprężania i obydwa zawory są w pozycji zamkniętej, czyli jest wtedy luz między trzonkiem zaworu a klawiszem. w klawiszu znajduje się śrubunek regulacyjny (śrubka) z nacięciem na śrubokręt, zakontrowana nakrętką na chyba 17 klucz, w szczelinkę między trzonkiem a klawiszem wkładasz szczelinomierz, luzujesz nakrętke, w miare potrzeb dokręcasz śrubkę śrubokrętem, tak aby listek szczelinomierza z lekkim oporem dał się przesuwać, dociągasz kontre, sprawdzasz jeszcze raz ruch szczelinomierza i gotowe, tak trzeba zrobić oba zawory, zachowując odpowiednie wartości szczelin, 0,2 mm dla zaworu ssącego, 0,3mm dla wydechowego. Ustawianie robi się w kolejności cylindrów 1-3-4-2, czyli gdy pierwszy ustawisz w GZP i wyregulujesz na nim zawory, to przekręcasz wałem korbowym tak, że po pół obrotu wału GZP występuje na 3 cylindrze, następnie na czwartym i ostatni do ustawienia pozostaje drugi cylinder. Przed przystąpieniem do ustawiania zaworów sprawdź stan klawiszy w miejscu styku z trzonkiem zaworu, wszystko to jest opisane we wcześniejszych postach. Powodzenia!
Dokładnie jak wyżej opisane tylko jeśli klawiatura jest wybita w miejscu zaworów to szczelinomierz nic nie da. Wtedy najlepiej ją zregenerować albo dokręcić śrubę regulacji do zlikwidowania luzu i 3/4 obrotu ją popuścić .
3/4 czy 1/4?
Ale poco?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » na ile ustawiacie luz zaworowy {szczeline zaworowa}
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo