1

Temat: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Czołem chłopaki!
Mam taki problem że wyskakuje mi 4 bieg w U 385, patrzyłem pod pokrywę gdzie wchodzą palce zmiany biegów i cała zębatka przesuwa się na wałku który jest luźny.  Czy ktoś wie jak mocowany jest górny wałek w skrzyni? Na nim właśnie jest koło 4 biegu. Nie wiem ale wydaje mi się że wałek ten na na końcach nakrętki i tak jest kontrowany, podobnie jak ma 330. Czy dostanę się do tego wałka od przodu odjeżdżając skrzynią pośrednią? Czy może jest ten wałek kontrowany tylko z jednej strony i może jeszcze od strony tylnego mostu?


Scorpion pamiętam o fotkach.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

2 Ostatnio edytowany przez Rur3k (2012-12-06 23:59:09)

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Może trochę późno ale zdaje się że w innym wątku widziałem że nadal nie ma 4 biegu


Wałek jeżeli dobrze pamiętam ma nakrętkę tylko z przodu więc jak trzeba tylko dokręcić to przy rozjechaniu skrzyni (od pośredniej) i wyjęciu żółwia-zająca  gorzej jak przesuwa się wał z wszystkimi kołami (i to podejrzewam bo normalnie tej nakrętki chyba nie widać) to trzeba i przód i tył odkręcać - po wyjęciu reduktora i oraz odkręceniu blachy (4 śr) trzymającej łożysko kulkowe (z porodu opiera się chyba na igiełkowym)  cały wał wyjmuje się do tyłu.

Na początek trzeba by sprawdzić czy wał nie rusza się przód tył (może to być widoczne po wrzuceniu biegu jako szarpniecie dźwigni) U mnie były takie objawy to wystarczyło wymienić tą blachę od łożyska gdy robiłem reduktor i obyło się bez oddzielania skrzyni z przodu (nie miałem wózków do rozjeżdżania więc było by ciężko to wykonać)
A przesuwkę od 4 biegu wymieniłem wcześniej jak grzebałem w skrzyni pośredniej więc wiedziałem że to nie jej wina.

3

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

jeszcze raz, bo u mnie żółw wywalony. Rozumiem że na przedniej ścianie od skrzyni biegów po odjechaniu skrzynią pośrednią będę widział oparcie tego wałka gdzie blacha przytrzymuje łożysko z wałkiem?  Przesuwkę czyli palec zmiany biegów? jest wstawiony nowy 28 zł kosztował poprawił sprawę na kilka kilometrów.
Jestem na etapie szukania skrzyni pośredniej, staruszek ma w sobotę skoczyć do Żukowa do pana Szpiczakowskiego (ma sporo klamotów F-t).

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Fenol koło Gniezna jest szrot co rozkręcają ursusy na części. Batalionowa czy jakoś podobnie. ja tam brałem kompletną zwolnice.

5

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Jak żółw zając zaspawany to najprawdopodobniej nie masz tego co wykreśliłem
gdy masz zamiast niego założony długi wałek to zastępuje on wałek 54 (od sprzęgła do skrzyni jeden wał) i zostaje  tylko obudowa (nr 49)

http://www.fotoload.pl/123aa66/1b76233d48935383fb684b4c644aa75c9425_min.jpg

więc po rozjechaniu wszystko można rozebrać ręcznie zdejmując tylko pierścienie jedynie obudowa 49 jest przykręcana (imbus będzie potrzebny) odkręcasz ją, wyjmujesz razem z wałkiem 53 (w środku niego jest łożysko igiełkowe na którym opiera się wałek skrzyni), i masz już dostęp do górnego wałka skrzyni biegów ale go nie wyjmiesz bo trzyma go łożysko od strony reduktora

Możesz za to zablokować wałek wkładając coś w koła zębate odkręcić śrubę i wymieniać co masz zepsute chociaż nie wiem czy uda Ci się zdjąć wszystkie koła
najważniejsze to wymienić przesuwkę ( http://www.sklep-grene.pl/product_info. … s_id/14105 ) ona najczęściej jest odpowiedzialna za wyrzucanie biegu
dobrze jest też to wymienić http://www.sklep-grene.pl/product_info. … s_id/14270

6

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Najlepiej zanim zaczniesz robotę zapoznać się z katalogiem np.
http://chomikuj.pl/habza.m/Dokumenty/Ka … 99*c5*9bci

a jak zdarza się Ci o czymś zapomnieć przy rozbieraniu/składaniu to i instrukcją demontażu
http://chomikuj.pl/w_211/Dokumenty/Ursu … 590380.pdf

7 Ostatnio edytowany przez Fenol (2012-12-07 22:17:23)

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Rur3k dzięki, teraz już kapuję. dużo mi pomogłeś. Dziękuję.

jeszcze jedno pytanie czy z drugim wałkiem można zrobić taki manewr od przodu?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

8 Ostatnio edytowany przez Rur3k (2012-12-08 07:16:24)

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Drugim na schemacie ?? to jest wałek sprzęgłowy wewnętrzny wiec trzeba go wyciągnąć po prostu do tyłu jak rozdzielisz skrzynie od pośredniej. Zamocowany on jest obudową (katalog/skrzynia/korpus i wodziki/ obudowa z nr 57)  z łożyskiem o której zapomniałem (bo u mnie jej brakowało)  zostaje ona razem z skrzynią przy rozsuwaniu i to ją w pierwszej kolejności po rozpołowieniu odkręcasz (6 śrub M8) i dopiero jest widoczny żółw-zająć a raczej to co z niego zostało. W razie jak byś miał długi wałek 54 to możesz tej obudowy nie mieć czyli tak jak wcześniej piałem zostaje jeden wałek (54) i jedna obudowa (49)

9

Odp: ursus 385 - górny wałek w skrzyni, wyskakuje 4 bieg

Flaszka dla Ciebie jakiś czas temu wymieniłem przesuwkę, zębatkę i łożysko i wszytko od przodu.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]