Odp: 323 138KM
no nie wiem czy SW 400 turbo pali w normie forszajowskej:nie_wiem::)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Allegro i inne » 323 138KM
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
no nie wiem czy SW 400 turbo pali w normie forszajowskej:nie_wiem::)
jak wczesniej napisałem BEZ TURBO tylko trzeba czytać uważniej kolego .No a z turbina trzebaby juz 5 obrotowa ciagac.Fakt ze wtedy wiecej spali na godzine ale i wiecej zrobi no nie.Po to ktos turbiny wymyslił aby zwiekszyc sprawnosc silnika a nie by wiecej chlał.Zasada jest taka ze za 15 % wieksze zuzycie paliwa otrzymujemy 30% wiecej mocy.szkopul tkwi w tym aby te moc wykorzystac
za nie uważne przeczytanie przepraszam:-)
Wiecie , bylem przeciwnikiem wstawiania SW400 do forszaja ale dzisiaj widzialem jednego z takim motorem do tego turbodoładowanym i mówie wam muzyka dla uszu . Warto bawic się w taką przerobke bylo widac życie w tym ciagniku .Chyba zacznę szukac takiego silnika . :beer: Żadnego klekotania ani trzesiawki przy gaszeniu
Wogóle zauważyłem że masowo podobne ciągniki mają po 130-150 KM np URSUS 1614 mający ok 150 KM waży 5000 kg przy 323A ważącym minimum 5500kg (mój z obciążnikami przednimi i na tylnych kołach ma pewnie pod 6 ton).... dlatego mocniejszy (najlepiej turbodoładowany) silnik na pewno mu nie zaszkodzi... tylko trzeba do tego mieć odpowiedni sprzęt... jak ja mam np pług 4 zagonowy UNIA Grudziądz, agregat 3m z wałem i brony ciągane 7 z belką i 3 kołami to mi te 100 KM wystarczy
ale czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają
ale czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają
wg mnie spokojnie. To nie samochód gdzie są duże przeciążenia i przyspieszenia
przyspiesenie może nie ale przeciążenia na pewno
Myślę że wytrzymać wytrzymają.... ale na pewno skróci się ich żywotność o kilkanaście %. Ważnym elementem zmniejszającym przeciążenia jest ciężkie koło zamachowe wprowadzające pewną bezwładność no i sprzęgło gumowe (to co pod zbiornikiem jest)...
Słyszałem, że dawno temu dobry mechanik to był taki, który na zrobionym przez siebie silniku, postawi ołówek na sztorc. Parę razy prubowałem, bez super-glu nie da rady. Jakby szło o zakład, odważyłbym się to zrobić na SW 400. Masz rację Miras, mimo że to Leyland made in Andrychów - to muzyka.
Zdrowiu szkodzi samo życie.
Prędzej nam wątroby popękają, nerki rozpłyną, macica wypadnie niż SW 400 turbo rozwali bebechy forszaja. SW, czy jakikolwiek inny silnik. Tak topornego jak W 50 nie znam. Tylko proszę nie wspominać o jego ekonomice, to inna bajka. Drgania, wibracje, co kto chce ! Kultura pracy - nie ma w nim czegoś takiego. Jest niekulturalny. Każdy inny nawet silniejszy o 10, 20, 30 % będzie lepszy, mniej zmęczy resztę.
Wiadomo, że kultura pracy silnika sześciocylindrowego jest nieporównywalna, oczywiście na korzyść szóstki, ten przyjemny dla ucha dźwięk to jest to Wiem nawet gdzie jest taki silnik, ale bez turbiny, tylko że silniczek jak z igły zdjęty i praktycznie za grosze
Ja na Twoim miejscu długo bym się nie zastanawiał. Popatrz uważnie na blok. Pęknięcia to ich genetyczna choroba, jest okazja z ceny zejść. Nawet jak wydaje się cały - siła sugestii !
Masz rację co do peknieć bloku Sławku , do tego te z turbiną mają taki zewnętrzny płaszcz wodny pod którym może byc ukryte peknięcie bloku .
Do Tatymarty- podaj na PW namiary i cenę na ten silnik może się skuszę .
ja mam zalozony sw 400 -jedyna przerobka to przyspawanie w innym miejscu poduszek pod silnik i podszlifowanie ramy by zmiescic filtr oleju silnik do sprzegla przykrecony jest na oryginalnej gumie tej od sprzegla nawet sruby pasuja aha - gaz przerobiony
aha i twierdze ze sw 400 turbo czyli ct106 ma 134 km
ramy nie ma potrzeby przycinac zeby zmiescic filtr.... wystarczy dorobic lub zorganizowac przystawke na weze i filtr zamocowac w innym miejscu łacząc wszystko wezami. takie przystawki mialy przwaznie maszyny budowlane z silnikiem wlasnie sw400. Mnie dodatkowo nurtuje wycofanie przedniej osi pod silnik ale qrde nie zmiesci sie pod mise. To wszystko w celu polepszenie skretu.
Pozdrawiam
tommy
z filtrem mozna kombinowac albo 8 mm podszlifowac rame bo filter normalnie wchodzi ale przyciera o rame wiec troszke luzu nie zawadzi i kosztuje 2 min roboty małym boszkiem
rozumię że całe koło zamachowe ze sprzengłem gumowym od silnika forszaja pasuje przykręcić do silnika sw400 i śruby pasują oryginał (tak pisałeś)?
Myślę że wytrzymać wytrzymają.... ale na pewno skróci się ich żywotność o kilkanaście %. Ważnym elementem zmniejszającym przeciążenia jest ciężkie koło zamachowe wprowadzające pewną bezwładność no i sprzęgło gumowe (to co pod zbiornikiem jest)...
kolo zamachowe jest elementem który zmniejsza przeciazenia ale dla silnika -dla skrzyni i tylnego mostu poprzez duze kolo zamachowe rosna przeciazenia
kolo zamachowe wywalamy jak zakladamy sw 400 bo on ma swoje.Pozostawiamy tylko te gume co jest zamocowana na wałku od sprzegla <jedna polowke>ona wchodzi w kolo zamachowe sw i sruby pasuja.Problemem moze byc z czego jest wyciagniety sw 400 bo w zaleznosci pd tego guma pasuje badz nie.na pewno kolo zamachowe co w starze chodzilo nie pasuje trzebaby gume obciac po obrebie i wyciac nowe otwory
a nieszło by nawiercić otwory w kole zamachowyn i nagwintować 12mm przeciesz jast wystarczalno grube wkręcić szpilki w takim samym obwodzie i wymiarowi równemu otworom co są na gumie i skręsić ? chyba bylo by bardzej konkretnie niż obcięcie gumy (jak by co to ja tylko pytam nie widzalem jakie tam wystepują koła w silnikach SW400)
Miałem ochote naszą czwórkę doładować,potem myśleliśmy z szeryfem na temat sw 400 turbo(mamy blok wał korbowy głowicę,turbinę)połowa silnika prawie.Stwierdziliśmy,później że to nie ma sensu.Zrobiliśmy główny remont silnika i uwierzcie mi że idzie jak przecinak(góry i gliny to norma)Do czego dąże-kultura pracy 6tki na pewno jest leprza itp. ale zdrowy W50 niczym nie odstaje od tej sw 400.Takie jest moje zdanie na ten temat.
http://www.allegro.pl/item300092120_cia … _323a.html
podobny do twojego sławku.
jakbys wiedzial jak wyglada kolo nie da sie tak jak mowisz a mi ciezko dzis wyjasniac
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Allegro i inne » 323 138KM
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo