Odp: Generalny remont
Wiesz Traktor teraz to ty obrażasz Scodę tym bardziej że nie popisałeś się z tymi 3mm. przerwami pierścieni, tak że panowie luuuzik .
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 22 23 24 25 26 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wiesz Traktor teraz to ty obrażasz Scodę tym bardziej że nie popisałeś się z tymi 3mm. przerwami pierścieni, tak że panowie luuuzik .
Bez komentarza trzeba to skończyć przecież nie o to chodzi no to luzik.
Witam,jesienią 2011 roku ojciec Piotra K robił mi remont silnika u mnie od 303,większość śmiała się że tyle kasy,a silnik jest taki sam i każdy potrafi go złożyć .Powiem tak nic bardziej mylnego,Pan K wszystko tłumaczył w trakcie remontu,dzieląc się wieloletnią wiedzą za co wielkie uznanie jak również za wykonaną pracę.Silnik chodzi bez problemów,ciśnienie na rozgrzanym 4 atm.,moc super i spadło zużycie paliwa,jeśli ktoś chce raz wydawać pieniądze na remont,to naprawdę tylko Grudziądz ,nie bierzcie psełdo mechaników bo w taki sposób w zeszłym roku padły w okolicy 3 silniki tak że nadawały się na złom,to tyle Pozdrawiam
swieta prawda a nawet wiecej powiedza
slaw1 a co miałeś robione w tym silniku i ile wyniósł koszt? Oczywiście jeśli to żadna tajemnica. Tak tylko z ciekawości orientacyjnie pytam
Silnik miał robiony kapitalny remont,wszystko co możliwe,szlif wału,panewki,korbowody,tłoki,tuleje,wtryski,pompa wtryskowa,jeden półblok inny,pompa smarowania silnika,sprężarka dosłownie wszystko,jeśli się nie mylę to koszt 4600,ale nie żałuję,pieniądze wydane raz i spokój,a kupiłem też przed silnik używany miał być igła ,dobrze że kupiłem go z kompletnym osprzętem bo inaczej to porażka ,z biedą jesień wytrzymał i się zatarł obróciło panewkę,pieniądze wyrzucone w błoto i dwa razy ta sama robota,dlatego twierdzę że niekiedy nie warto oszczędzać.Pozdrawiam
tanio...
faktycznie tanio skoro wszystko wstawione nowe
szczeże to myślałem bliżej o cenie 7 tys skoro taki gruntowny remont ... i jak idać Piotr nie wstydzi się swojej roboty więc ją wykonuje rzetelnie Więc porównywalnie z remontami innych silników cena jest dobra
Mi też panowie K. robili remont silnika. Szlif wału, nowe panewki, nowe korbowody, tulejki, jeden tłok, pierścienie, komplet nowych uszczelek, nowe zawory, regeneracja pompy wtryskowej i olejowej, i pewnie coś jeszcze o czym nie pamiętam już. Do tego znaleźli mi w bloku silnika w kanale olejowym jedną lub dwie nakrętki, które odkręciły się się z filtra siatkowego, wyczaili pękniętą stopę (czy jak się tam się nazywa druga część korbowodu z drugą panewką). Koszt był w granicach 5000 zł (w tym dwa wyjazdy do Grudziądza). NIE ŻAŁUJĘ TEGO WYDATKU. Silnik już 3 sezon chodzi w kombajnie. Po całym dniu pracy na wolnych obrotach trzyma grubo ponad 4 atm. Oleju nic nie ubywa. W razie jakiś niejasności czy Piotr czy Maciej przez telefon udzielą rad i służą pomocą. Zastanawiam się tylko jak oni przy takim przerobie pamiętają każdy silnik i jego właściciela
Mojemu kuzynowi zatarł się silnik ,chwycił na korbie,mówiłem mu aby dał silnik do Grudziądza,wyśmiał mnie,kupił nowy wał,jeden nowy korbowód,pierścienie na jeden tłok bo były pęknięte,reszty korbowodów nie robił ,bo pan szlifierz fochowiec od wszystkiego obejrzał je i stwierdził że są dobre,jedną głowicę,koszt ok.3500zł.Silnik wytrzymał 6 godzin,korbowód z tłokiem wyszedł koło pompy wtryskowej,silnik na złom.Ze mną nie rozmawia ,tak jakby to była moja wina ,na żniwa musiał nająć ,a teraz szuka używanego po remoncie,powodzenia.Jeśli chodzi o koszt remontu u mnie,to miałem z drugiego silnika wałek rozrządu i szklanki,a to nie jest tania część .Wałek+szklanki ok.1800-2000zł.Pozdrawiam.
wziąłem się wczoraj za silnik przy forszu. stał od lata i na sztywnym holu wprowadziłem go do garażu żeby już olej się nie rozbryzgiwał po całym silniku. Po zdjęciu pokryw na głowicach było widać wode w oleju. Jedną głowice zdjąłem no i uszczelka mogłaby lepiej wyglądać, zobacze jeszcze jak pod drugą. Na pierścienie też zerkną bo jak dostał w agregacie troche na temperaturze to mogły popękać. Aha panowie żeby wyjąć pierścienie to lepiej odkręcić korbowody na wale czy te pólblocza do góry zwalić i bez odkręcania korbowodów? Kumpel właśnie w 514 odkręcił te półblocza i wymieniał pierścienie i teraz nie wiem jak jest lepiej. Wydaje mi się że lepiej pojedynczo odkręcić korbowód na wale bo zaś łatwiej bedzie wprowadzić pojedynczo niż to półblocze nakładać z góry na dwa tłoki jednocześnie.
lepiej korbowód od dołu, a przy okazji wyczyścisz wymiennik ciepła
Można wyjąć półblocza jednak nie polecam tego sposobu. Też przy remoncie w swoim zadałem to pytanie i chłopaki doradzili mi żebym odkręcił korbowody. Można wtedy z chiruriczną wręcz precyzją wyjąć i włożyć pierścienie. Nic nie uszkodzisz, a bez odkręcenia, nie jest to takie proste. Cieszę się że tak mi wtedy doradzili. Dodatkowo zadzwoniłem do PiotrK i powiedział mi żebym wybił tuleje i wyczyścił półblocza z kamienia. Myślałem po co to robić, ale jednak później musiałem mu podziękować bo wyskrobałem z pół wiadra kamienia, silnik nie miał chłodzenia. Dodatkowo jak chodził Ci na wodzie sprawdź dokładnie broki, miałem w tym sezonie przygodę z nimi.
Pytanie co zrobić w takim razie w 512 ? Czy lepiej zwalić silnik czy też odkręcić półbloki ? Puściły uszczelki ...
Jak nie masz czym bardzo wyjąć silnika to idzie to szybciej od góry tylko do wkładania najlepiej w dwóch robiłem u jednego taką operację i powiem że sprawnie to poszło.
właśnie to co pisałem wyżej to kumpel w 514 też półbloki zdejmował i wymieniał pierścienie. chodziło mu z nie wyciąganie silnika. co do kombajnu to mam teraz T174 i w razie czego wolę wyjąć silnik i robić go w wygodnej pozycji niż skakać jak małpa po kombajnie
Ale aby go wyjąć też musisz się naskakać jak...
kolega robił 2 silniki w ciągniku i jeden w kombajnie zawsze ściągał pół bloki mówi że mniej zabawy i szybciej, i mówi że powymienia wszystko
Ja dysponuję UNHZ 500 z padniętą pompą , nie wiem czy bym go wytargał ? Sąsiad ma ładowarkę ale tą małą nie wiem czy sięgnie . To tylko teleskopówka albo dźwig pozostaje jak co ? Ile silnik może ważyć z tą ramą w e 512 ?
Strony Poprzednia 1 … 22 23 24 25 26 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo