Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Przeróbka tłumnika
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Odemnie masz 5 :beer: porządna porada ostatnio jak byłem w sklepie to jeden klient pytał ile kosztuje tłumik , a oni za używkę krzykneli 600zł
Przy swoim mam identyczny tłumik, identycznie przyspawany, ale ten silikon ci sie i tak wypali, ja też pouszczelniałem takim silikonem i już śladu po nim niema, najlepszym materiałem do uszczelniania układów wydechowych jest płyta teflonowa, do kupienia w hurtowni "Guma" w Poznaniu, na ulicu Kościelnej, kupuje się ją "z metra".
A wracając do tłumika, to bardzo cichutko na nim pracuje silniczek, nie? Miras?
Przy swoim mam identyczny tłumik, identycznie przyspawany, ale ten silikon ci sie i tak wypali, ja też pouszczelniałem takim silikonem i już śladu po nim niema, najlepszym materiałem do uszczelniania układów wydechowych jest płyta teflonowa, do kupienia w hurtowni "Guma" w Poznaniu, na ulicu Kościelnej, kupuje się ją "z metra".
A wracając do tłumika, to bardzo cichutko na nim pracuje silniczek, nie? Miras?
No dżwięk to nie ma porównania a co do uszczelnienia połączenia z kolektorem to ztoczyłem lekko tę blachę (to stara zębatka od czeskiej sadzarki)tak,że lekko zachodzi w środek kolektora może dlatego nie wypala mi sylikonu.:D
Kiedy mój się przepalił to drugi zrobili mi na wzór pierwszego tylko z 3 mm blachy góra natomiast część dolną z 5mm kosztowało mnie to 200 zł
Miałem problem ze znalezieniem warsztatu, który posiadałby prasę do wygięcia blachy, ale się udało mi się znaleźć warsztat gdzie robią pługi mieli tam odpowiednie maszyny. Tłumnik jest identyczny, jeśli chodzi o kształt tylko z znacznie grubszej blachy.
Za używany oryginał ( z demobilu)chcieli ode mnie 600 zł do tego doszłyby jeszcze koszty transportu, więc wydaje mi się, że się opłacało
A co do patentu Mirasa 1232 to proponowałbym zrobić coś z tą dziurą po starym tłumniku troszkę to psuje wygląd po zatym wszystko bardzo pomysłowo zrobione
A czy taki tlumnik nie powoduje spadku mocy silnika, w oryginale jest szeroki od dołu i stopniowo sie zweża a to moze go tłumic
A czy taki tlumnik nie powoduje spadku mocy silnika, w oryginale jest szeroki od dołu i stopniowo sie zweża a to moze go tłumic
A szóstkę polską dusi? Gdybyś kiedyś zdejmował tłumik w forszaju wiedział byś ,że kolektor ma przewężenie niewiele szersze niż tłumik od szóstki a budowa tłumika dlatego jest taka bo org. tłumik ma iskrownik .
Koszt-200zł,tłumnik od ursusa (z agromy) przyspawany pod skosem do krążka z blachy 8mm,uszczelnienie z kolektorem -czerwony sylikon (350stopni)http://img151.imageshack.us/img151/1779/t322umikfn9.jpghttp://img168.imageshack.us/img168/346/t322umik1tp5.jpg
gratulacje z pomysłu i oszczędności zakupu tłumnika,ale są silikony do uszczelnień kominków i są odporne do 1200 stopni. ja takim uszczelniłen nieszczelności tłumnika i narazie chodzi, ale bedzie trzeba pomyśleć o nowym.
Ja również nie miałem dostępu do ,, zrób to sam", to będzie tutaj. Miałem problemy z tłumikami.Cały czas pękały w dolnej części. Nic nie pomagało. Aż w końcu pomysł z rurą nierdzewną. No i udało się.
1) Wykonujemy 2 identyczne płyty z otworami w środku powiedzmy fi 50
2)Wykonujemy tuleję około 180 mm wysoką, ze ścianką 10 mmgrubą i fi zewnętrzne dopasowujemy do wewnętrznego otworu rury nierdzewnej.
3) Kupujemy wcześniej rurę nierdzewną (allegro) fi 80 lub 82 mm 60 zł + przesyłka.
4) Umieszczamy tuleję w otworze rury zostawiając na dole około5 mm na spaw .
6) Łączymy rurę z tuleją spawem.
7)W górnej części wyżarnika przygotowujemy miejsce na wspawanie płyty.
8) Nawiercamy w płytach 4 owory i gwintujemy tylko w jednej na M 12.
9) W jednej płycie łączymy spawem od dołu 4 szpilki M12, które to śruby wcześniej wkręciliśmy w nagwintowane otwory.
10)Skręcamy 2 płyty z sobą.
11)Od strony nakrętek szpilek łączymy spawem tuleję, na której znajduje się rura z płytą.
12) Ustawiamy w pionie rurę i dolną płytę łapiemy spawem z górną częścią wyżarnika.
13)Odkręcamy górną płytę wraz z rurą i na gotowo łączymy spawem dolną płytę z górną częścią wyżarnika
Najważniejszym elementem rozwiązana jest solidna tuleja umieszczona wewnątrz rury .
Płyty połączone są bez żadnej uszczelki, tylko troszeczkę silikonu.Konstrukcja jest rozbieralna. Chodzi już 2 lata, a właściciel zapomina o problemie tłumika.SPRAWDZONE I POLECAM.
Płyty w podstawie tłumika są grubości 8- 10 mm Górę trochę przydławiłem krążkiem z blachy nierdzewnej wyciętym pod wymiar wodą i wstawką z cieńszej rury około 30 mm wysokości.
witam mój 323 przechodzi kolejną modernizację więc mogę odsprzedać wydech mojej konstrukcji ,tłumik z przewodem elastycznym,
http://img687.imageshack.us/img687/1966/zdjcie065e.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/9140/zdjcie0143s.jpg
200zł + koszt transportu.
A co planujesz ?
w miejsce tego tłumnika pójdzie filtr taki jak w liazce, wentylator miń3cm do przodu ,chłodnica wody oryginalna za nią intercooler i chłodnice , i filtry paliwa trzeba przenieść bo nie mogą się tak nagrzewać , a komin przy turbinie - prosta rura emaliowana dostępna w sklepie zetora ,
a i dostanie nową skórę
jak skończę to pokarze ale to już w innym dziale .
Jano masz jeszcze ten tłumik?
Jak co mam oryginal na ozenek...
na sprzedaż? I co to ozenek : bo nie rozumiem Sam już nie wiem czy bawić się w te tłumiki czy założyć rurę nierdzewną i wygiąć ją do boku. Trochę mnie to już zaczyna denerwować. A teraz tłumi pochodził koło 1.5 roku a był w naprawdę dobrym stanie. Wszystko przez to że chciałem większą dawkę paliwa
Ożenić kogoś czymś to znaczy sprzedać
A, że na ożenek To i u nas się tak mówi:D
Popatrz jaki ja mam, wydmuchac nie ma czego a wszyscy już się przyzwyczaili do tego pięknego ryku a w moim jest kawałek rury wydechu z osobówki z zagięciem
Scorpion i nie masz żadnego tłumienia? Ja to w sumie mam połowę tłumika teraz bo o dziwo pękła w połowie i odpadł na drodze. Ładnie ten ciągnik ryczy, i powiem szczerze, że głośno jest tylko przy dodawaniu gazu i przy obciążeniu. Tak w sumie jest ok. W dużym Władku też pewnie rurę wstawię, bo on to całkiem cicho chodzi. A powiedz jakiej średnicy masz u siebie rurę?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Przeróbka tłumnika
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo