Temat: Rozrząd
Czy można sprawdzić wałek rozrządu bez wyjmowania jego z silnika?.
Wymienione są wszystkie części na nowe oprócz wałka a i tak dobrze nie pali.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Rozrząd
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy można sprawdzić wałek rozrządu bez wyjmowania jego z silnika?.
Wymienione są wszystkie części na nowe oprócz wałka a i tak dobrze nie pali.
A pompa, wtryski, zapłon i luzy zaworowe sprawdzone?? Ja kupiłem z silnikiem niedawno po remoncie i ledwo nim dojechalem.. okazało się że zawór przelewowy w pompie był padnięty... poza tym byl za duzy luz na klawiszu 1 zaworu
Żeby sprawdzić wałek bez wyjmowania, musisz znać nominalny, fabryczny wznios krzywek. Mierzysz wtedy wychył rurek popychaczy, od poł. dolnego do górnego. Ten wymiar to nic innego jak wznios krzywek.
Maxi, nie mogłeś dojechać do domu, na pewno nie z powodu nadmiernego luzu zaworowego.
Nie przez luz tylko przez zawór przelewowy w pompie... a tak wogóle to admin mógłby przesunąć te posty do odpowiedniego wątku, ponieważ marku w złym wątku poruszyłeś ten temat
przesunięte teraz można pisać do woli :dance:
Znasz Maxi to powiedzenie:" nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu "?
Nie przesadzaj Sławku. Uporządkowane forum ma to do siebie że rzadko ktoś spyta dwa razy o tę samą rzecz... poza tym możliwe że gdyby nie faszyzm to byś teraz ursusem dawał....
maxi 900 myślę ze nie wiesz co to faszyzm.
Sławku zawory wciskają się na 13mm,nie wiem czy to wystarczy.
Witam!
Już tu prędzej pisałem o wałku rozrządu, ale nie wiem, czy ten post się zachował po tej awarii, która tu miała miejsce. Krzywki w nowym wałku mają 51mm w swej maksymalnej wysokości i trzeba sprawdzić wszystkie po kolei. Jutro dokładnie zmierzę wznios krzywek i tu napiszę.
Pozdrawiam
Piotr K
Żartowałem z tym Faszyzmem.
Z góry dziękuję Piotrze za wymiary wzniosu krzywek. Na marginesie zapytam, czy masz oryginalne filtry oleju silnikowego do W 50 ? To pytanie na PW pozostało bez odpowiedzi.
Jasne że chodziło o wkłady ! Za foto- galerię masz +.
Mamy zarówno filtry jak i wkłady filtrów. He, he... a w Łodzi byłem jeszcze wczoraj. Straszne korki. Nie przypominam sobie abym dostał od Ciebie pytanie na PW, bo na wszystkie odpowiadam, ale może faktycznie umknęło ono mojej uwadze. Jutro to sprawdzę.
Pozdrawiam
sprawdz pompe albo sobie ja przestaw na srobce regulujacej rozruch silnika
Nawet zmieniłem od dobrze palącego i to samo.
Witam!
Dzięki Sławku za plusika;-)
Sorki, że dopiero teraz, ale wyleciało mi z głowy. Tak więc krzywki wałka, jak prędzej pisałem, mają w swej max. wys. 51mm, a normalnie 42mm, więc wznos wynosi 9mm i tyle powinny wychylać się laski popychaczy. Dalej zawór otwierany jest przez dźwigienki popychaczy i już samo otwarcie zaworu wynosi więcej niż wznos, tj. ok. 13mm, jak tu prędzej pisano.
Faktycznie, czasem wałek potrafi dużo nabroić i w skrajnych przypadkach nie da się nawet uruchomić silnika.
Pozdrawiam.
U mnie sprawa jest podobna. Pompa zrobiona, końcówki wtrysków nowe, głowice po regeneracji, wymienione pierścienie. Dobrze nie pali, nie ma tej mocy co potrzeba i duże zużycie paliwa. Pozostaje chyba tylko rozrząd...
Ustawiłeś punkt wtrysku Piotrze ?
Ustawiłeś punkt wtrysku Piotrze ?
:nie_wiem: Chodzi pewnie o to sprzęgiełko między pompą wtryskową a silnikiem? Jest jak było, do końca nie wiem jak sprawdzić czy jest ustawione prawidłowo.
O to sprzęgiełko właśnie chodzi. Poszukaj w temacie silniki, to było omawiane. Możesz sprubować, bo kiedyś musi być ten pierwszy raz ...
Bez urazy, ale będzie pewniej jak ustawi to ktoś będący w temacie. Punkt wtrysku to nie miejsce na eksperymenty. Może się uda trafić w punkt lub niekoniecznie - i po co następna zagadka ? Jak się zdecydujesz sam to robić to odezwij się.
Piotrze zajrzyj do obszernego opisu sławka tutaj -> http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=51&p=3
Mi dzięki temu opisowi udało się dokładnie ustawić punkt wtrysku. Tylko na początku wydaje się ten opis troche zagmatwany Po dwukrotnym przeczytaniu i wykonaniu doładnie jak jest tam napisane na pewno ci się uda....
P.s. Zawsze dla pewności zaznacz np markerem na tej podziałce sprzęgiełka ustawienie przed rozbiórką.... jakby coś się pogorszyło to zawsze możesz wrócić do poprzedniego ustawienia
Dzięki koledzy. Przeczytam i spróbuję. Swoją drogą uważacie że możliwe jest np. zużycie paliwa większe o około 30% i dużo mniejsza moc tylko przez źle ustawiony kąt wtrysku? Np. jadę z 2 przyczepami pełnymi ziarna (3,5t na każdej) i ten ch... widzi każdą górkę i muszę redukować...
DOdam jeszcze że pali dobrze na dotyk, ale tylko jak jest ciepło. Jak temperatura spadnie około 1 - 0 stopni, to zapala jak stara k... albo jeszcze gorzej.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Rozrząd
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo