Temat: Pęknięte pierścienie

Czy ma ktoś pojęcie od czego mogły pęknąć? 4 cyl. (od baku) Górny na pół, a środkowy na ok. 10. Silnik miał zrobione po kapitalnym ok. 550 mth. Zalany TEXACO URSA. Po jakiś 200 mth zaczął trochę przedmuchiwać (z czasem coraz mocniej), ale nie brał oleju i w końcu przy sianiu rzepaku wziął 10l przez dzień. Jaki jest dopuszczalny luz na zamkach pierścieni, bo nie mogę znaleźć? W C330 (też szerokie dziury) jest 0,35-0,55 mm. Po zdjęciu pierścieni mam od 0,6 do jakiś 3,5 mm.

http://images32.fotosik.pl/106/c47137b2bcc4b9c9m.jpg

2

Odp: Pęknięte pierścienie

Nie zagotowałeś go czasami ?

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

3

Odp: Pęknięte pierścienie

Nie ma takiej opcji. Jest coś pochrzanione we włącznikach od wiatraka, dlatego chodzi cały czas "na krótko". Ma założoną roletę na chłodnice, żeby w ogóle łapał temperaturę. W 5 pługu podnosi się ją do połowy i jest połowa zielonego na zegarze, a jak się podniesie do końca, to zaraz spada poniżej zielonego. Przy takim śmigle i nie zakamienionych chłodnicy i głowicach, to można by chyba Saharę zaorać zanim by się ugotował.

http://images32.fotosik.pl/106/c47137b2bcc4b9c9m.jpg

4 Ostatnio edytowany przez slawek8325 (2009-09-08 16:56:37)

Odp: Pęknięte pierścienie

Może być też taka opcja że silnik był nie dogrzany hmm

5

Odp: Pęknięte pierścienie

Zobacz czy nie przytkało tego plastikowego kolanka między półblokami  , bo mi to wygląda na przegrzanie skoro pękły pierścienie najdalej od chłodnicy .

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

6

Odp: Pęknięte pierścienie

Coś może być na rzeczy, bo kapitalny był robiony po tym, jak po paru minutowej przerwie (ze zgaszonym silnikiem) w oraniu, Ojciec chciał go znowu odpalić. Łomot i kaplica. Z trzeciej tulei zrobił się gruz,a to ten sam półblok. Widocznie jak nie było obiegu, to spuchł tłok i się przylepił. Chociaż wiadomo, że rozrusznik dużo może.

http://images32.fotosik.pl/106/c47137b2bcc4b9c9m.jpg

7

Odp: Pęknięte pierścienie

jak przy moim remoncie silnika wybilem tuleje to było tyle syfu ze szok z 5 centymetrów na dnie i jak to miało chłódzic

posiadacz jedynego fortschritta w wiosce                                                                                                                     gg    3152125

8

Odp: Pęknięte pierścienie

Ponawiam pytanie: Jaki jest minimalny dopuszczalny luz na zamkach pierścieni. Może po kapitalce trafiła się deko ściślejsza tuleja i po porządnym rozgrzaniu, ale bez gotowania, nie miały się jak rozejść i pękły.

http://images32.fotosik.pl/106/c47137b2bcc4b9c9m.jpg

9

Odp: Pęknięte pierścienie

z tego co gdzies wyczytalem to ma byc od 0.3 . sprawdz czy czasem wtrysk ci nie lał bo to sie tak dzieje po remontach. Forszaj po kapitalce i pozniej musi olej brac a szczegolnie jak ktos zalozyl dluzsze tloki. Jak nie bieze oleju to znaczy ze pompa mu dolewa paliwa do oleju a tego nawet nie widać. Najlepiej odłączyc smarowanie centralne od pompy to sie przekonacie ile wasz forszaj bieze oliwy i jak go zajezdzacie na paliwie ktore sie przez pompe dolewa.

10

Odp: Pęknięte pierścienie

Jakoś nie bardzo wierzę w to co piszesz :hmmm: że musi brać olej? Ja przy moim 323 nie mam smarowania pompy od silnika, a oleju mi nie ubywa w silniku, nie bierze oleju.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

11

Odp: Pęknięte pierścienie

a ten remont to gdzie robiłeś? możne młotkiem? i na jakich częściach krajowych? ja widziałem pierścienie które po wyjęciu z silnika można było owinąć wokół kciuka. a teraz wymieniam Polską uszczelkę pod głowicą po 40 godz pracy.

12

Odp: Pęknięte pierścienie

Przeważnie jakieś 30mtg po remoncie duże silniki diesla mogą brać dość dużo oleju. Tak miałem po remoncie w kombajnie, brał ok litra na 3,4 godziny pracy. Olej przy takim poborze pokazuje się na uszczelkach kolektora wydechowego. To trwa tylko chwilowo. Gdy dotrą i ułożą się pierścienie z tulejami to ustępuje i nie powinien brać w ogóle.

Tylko głupi nie wie że jest głupi a mądry to wie

13

Odp: Pęknięte pierścienie

Ją mam tak samo z ta uszczelka po 30 godzinach sądzi uszczelkę ale kupiłem od piotra i już na sam widok widać która jest lepsza i od piotra tańsza a ta polska czy chińska to o du...ę rozbić cieniutka jak papier

14

Odp: Pęknięte pierścienie

witam.zgadzam się że wokół tuleji oblepił cisię syf i chociaż woda pokazywała że jest w normie to silnik się przegrzał.druga sprawa z wlasnego doświadczenia na kombajnie wiem ,że nasze podrubki do fortschnitów są do d...py.jesli robiłes silnik na naszych częściach to może byc druga przyczyna.pozdrawiam

15

Odp: Pęknięte pierścienie

pawelg napisał/a:

Zobacz czy nie przytkało tego plastikowego kolanka między półblokami  , bo mi to wygląda na przegrzanie skoro pękły pierścienie najdalej od chłodnicy .

Ja miałem podobny problem w kombajnie grzał się niesamowicie, koleś doradził mi żeby odkręcić te dwie śruby co łączą krótkim przewodem półbloki i przewiercić te otwory grubszym wiertłem uważając żeby nie przewiercić tulei. I teraz po problemie chłodnica czasami jest tak zakurzona a temperatury nie łapie wcale.

16 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-04-03 10:17:25)

Odp: Pęknięte pierścienie

Romus16, problemy to dopiero się zaczną.... ale od początku. Pompa wody pompuje płyn/wodę kolektorem w dwa bloczki jednocześnie. Potem woda/płyn przepływa przez głowice i dalej w górny kolektor. Ten łącznik, o którym piszesz, wcale nie służy do tego aby płyn przepływał przez niego podczas pracy silnika. W tym momencie jest on zupełnie zbędny i mogłoby go nawet nie być. On potrzebny jest tylko do spuszczania wody/płynu z drugiego bloczka. Jest jeden kranik, a bloczki są dwa, więc do tego zabiegu muszą być one ze sobą połączone. A teraz do rzeczy... Jeżeli musiałeś odwiercać te otwory w bloczkach, to znaczy, że masz już je bardzo zapaskudzone, zakamienione i zamulone, i trzeba je jak najszybciej wyczyścić, bo tuleje już od dawna nie mają odpowiedniego chłodzenia, o ich uszczelnieniach już w ogóle nie wspominając - one już ledwo zipią. Inaczej, w najbliższym czasie spodziewaj wody/płynu w oleju i/lub całej reszty awarii z tym związanych - właśnie szybko zużywające się pierścienie, tuleje, a nawet i zatarcie silnika... Nie miej mi tego za złe, ale musiałem Cię uświadomić wink

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

17

Odp: Pęknięte pierścienie

Nie mam ci tego za złe. Przed odwierceniem tych otworów był czyszczony cały układ chłodzenia i nic nie pomagało dalej się grzał. A po przewierceniu problem znikną. Silnik już tak chodzi 5 sezonów i nic niepokojącego się nie dzieje.

18

Odp: Pęknięte pierścienie

To raczej był jakiś zbieg okoliczności i przy okazji rozwiercenia, coś innego się poprawiło. Przy normalnej pracy tam nie ma przepływu, bo ciśnienia wody/płynu na dole bloczków są mniej więcej takie same i czy to połączenie jest czy go nie ma, to nie powinno nic zmienić. Nie zmienia to jednak faktu, że masz zanieczyszczone przestrzenie chłodzące uszczelnienia tulei i prędzej czy później i tak one w końcu puszczą, bo jest im tam po prostu za gorąco...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

19

Odp: Pęknięte pierścienie

No może i tak. Ale ten koleś co mi to doradził miał identyczny problem i też po tym zabiegu mu pomogło.

20

Odp: Pęknięte pierścienie

Jeżeli pomaga, to na pewno nie na dłuższą metę... Najważniejsze, że pomaga smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.