81 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-11-07 11:50:00)

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Może tuleja stoi teraz trochę za nisko, może głowicy nie splanowałeś, może masz krzywe/skorodowane bloczki, może miałeś lipną uszczelkę, może nakrętki głowicy się poluzowały albo szpilki wyciągnęły, może wtryskiwacz Ci leje, może pompa wtryskowa źle podaje paliwo, może przegrzałeś trochę silnik (ciężka noga, chłodnica, pompa wody itd.), może... Najpierw zobacz jak stoi tuleja, splanuj głowicę i zobacz czy bloczek nie jest zbyt krzywy/skorodowany, załóż porządną uszczelkę pod głowicę i dokręć ją odpowiednio kluczem dynamometrycznym i jeszcze sprawdź wtryskiwacze. Jak to nie pomoże, to będziemy martwić się dalej.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

82

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

troche duzo tego albo:P zaczne od sprawdzenia glowic dam je do zakladu co sie tym zajmoja. posprawdzam tuleje i bede szukal dalej. o jakich bloczkach mowisz?  co do pompy paliwa czy da sie ja zle ustawic? wymienialem jakis czas temu te blaszki co lacza pompe paliwa z silnikiem ale staralem sie ustawic pompe w to samo miejsce pali jak wczesniej nie kopci wiec chyba jest dobrze. wtryskiwacze po sprawdzam bo mam do tego przyrzad jakie powinny miec prawidlowe cisnienie? co do przegrzania silnika to niemozliwe zegar wskazuje poprawnie temp a staram sie nie przkraczac 90 stopni i jak cos czyszcze chlodnice.

http://www.fotoload.pl/123aa36/0da6cca167e5001fc0cd2b03b436c34116164_min.jpg

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

ja tez miałem problem z pojawieniem sie kompresji w układzie chłodzenia, z tym że u mnie na bierząco pękały tuleje. po konkretniejszych pomiarach się okazało że półzblocza (czy jak to się tam nazywa fachowo) były troszkę zwichrowne, ktoś ten silnik kiedyś przegrzać musiał. dałem te półzblocza do dobrego fachofca i mi to wszystko wyprostował. całość co prawda obniżyła się o to co tokarz zebrał ale mechanik podłożył pod każde półzblocze jedną podkładke wiecej i jak na razie jest dobrze. silnik zrobił 80 mth i nic sie nie dzieje.

84

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

dzieki za podpowiedz czyli na wiosne czeka mnie konkretyn remoncik i wszysko trzeba dokladnie posprawdzac.

http://www.fotoload.pl/123aa36/0da6cca167e5001fc0cd2b03b436c34116164_min.jpg

85

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

PiotrK napisał/a:

Wiśniak, no pewnie, że Ci powiem, ale najpierw i sam trochę pogłówkuj. Sprawa nie jest pilna, jesteś już dawno po remoncie, zima się zaczyna, więc trochę pokombinuj. Twój mechanik, jeżeli lubi naprawiać silniki, sam chętnie na pewno też się zastanowi. Takich lekcji się nie zapomina wink Wielu już takie przestrzelenia przypłaciło poważnymi awariami. Z tego co pisałeś wynika, że u Ciebie przestrzelenie było niewielkie i tylko dlatego ten silnik dalej Ci chodzi. Już jedną podpowiedź miałeś kilka postów wyżej, a druga podpowiedź to taka, że ten temat już był tu na forum poruszany. W miarę rozwoju sytuacji, będziemy Ci więcej podpowiadać dalej smile

Przesledziłem ten watek do konca a odpowiedzi nie znalazłem. czeka mnie remont silnika, mam oddac do mechanika bo sam sie boje jak mu powiedziałem ze nie osiuje sie bloku w tych ciagnikach to powiedział ze głupi jestem, a ja nie miałem argumentow. czekam na rozwiazanie jej zagadki

Rolnik z powołania:-)

86

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

A po co to się robi? Jak silnik latał "krzywy" 20 lat to kolejne 20 nie może?

87

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

takim arugumentem go nie przekonam

Rolnik z powołania:-)

88

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

To go spytaj w którą stronę ma być skierowany otworek ten w tulejce korbowodowej.

89

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Pajej lepiej sam to zrób my wszyscy ci wytłumaczymy krok po kroku.

90

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Krzysiek napisał/a:

A po co to się robi? Jak silnik latał "krzywy" 20 lat

30 lat to już 303 nie produkują big_smile
Spokojnie Pajej jak zobaczysz z bliska i od środka blok silnika to sam powiesz mechanikowi, że jest durny, albo chce wyciągnąć od Ciebie kilka stówek za nic. Poza tym jak chcesz coś w tym silniku dobrze naprawić, to lepiej zrób to sam, bo ja miałem bardzo dobrych fachowców od silników ogólnie, ale na każdym kroku musiałem pilnować tych niby drobnych, ale dla tego silnika bardzo istotnych kwestii o których PIOTRK wielokrotnie wspominał, a i tak nie obeszło się bez kilku konsultacji telefonicznych na Cito. Mam w planach w przyszłym roku wymienić pierścienie, regenerować głowice, wtryski i pompę no i co tam jeszcze wyjdzie, czyli tulejki korbowodowe, panewki itp, ale znowu zrobię to we własnym zakresie.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

91

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Ten mechanik jkeszcze tego silnika z bliska nie widział. ja miałem ochote sam robic ale troche sie boje, nie mam doswiadczenia w remontach czegokolwiek i sprzetu np klucza denamometrycznego. Pozatym to bedzie roboine u mnie wiec cały czas bede mu na rece patrzył. W planie jest wymiana pierscieni, wybicie tulei i przeczyszczenie bloku, moze jeszcze panewki, ale zobaczymy w jakim sa stanie. a wszystko przez to ze mi sie grzał, a zegar nie pokazywał tego (czujnik i zegar od 385 załozony wiosna) przegrzał sie i uszczelka pod głowica poszła prawdopodobnie, bo jest słaby wurzuca wode, robi takie cisnienie ze zaslepka na głowicy wyleciała, moze przez to moze ze starosci nie wiem.
na co zwracac uwage przy takim remoncie i dalej czekam na odpowiedź dlaczego nie osiuje sie bloku, bo puki co to odpowiedź jest taka "bo tak"

Rolnik z powołania:-)

92

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Jeżeli wał urwałby się ale nie uszkodził komory korbowej czyli blok jest cały, wtedy można wyosiować wał razem z blokiem. A tylko przez to, że silnik może mieć na sobie naprężenia, lub po prostu wał pokrzywił stopy podporowe. I tak tego gołym okiem nie widać ale dla pewności i żeby drugi prosty wał nie uległ uszkodzeniu wtedy tak się robi a tak poza tym to nie widzę potrzeby. No jeszcze jakby wał z innego ciągnika zakładać to tak. Ogólnie pomyśl może jak masz płacić mechanikowi o Piotrze. Wydasz pieniądz, ale głowa spokojna.Jest zima i czas. Ja osobiście sam robiłbym i już silnik miałem rozebrany. Wszystko 2 lata chodzi i mam nadzieję że jeszcze sporo polata. Nie taki diabeł straszny. No i Pajej czego Jaś się nie nauczy ..........:D

93

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Ja mam klucz dynamometryczny a dokręcone zostało na koniec i tak rurą 120 cm przez najsłabszego z ekipy big_smile
Jak Ci silnik chodzi i wał się obraca to co Ty chcesz osiować? Po co? Jak będziesz robił szlif wału to niech Ci szlifierz przy okazji korbowody posprawdza, ewentualnie tulejki do wymiany i kątowanie, no i półksiężyce na wale trzeba pomierzyć jakie mają być ale to wszystko jest opisane, a jak weźmiesz do pomocy mechanika to jeszcze lepiej. Wątek REMONT GENERALNY wykuj na blachę i cytuj gościowi z pamięci w sytuacji kiedy będzie chciał coś pominąć lub olać zwyczajem mechaników co się po stodołach fachu uczyli.

Ps. Jak by Ci się stała taka awaria w kombajnie w środku żniw, to nie zastanawiałbyś się "umiem, nie umiem, chce mi się , nie chce" tylko silnik rozbebeszony leżałby już dawno i kurierzy zwoziliby już części zamówione na Cito

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

94

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Pajej prędzej zrobisz i na pewno będzie taniej.Aparatem robisz zdjęcia i potem odtworzysz wszystko.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

95

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Papej nie bądź baba! Sołtys też brał do wszystkiego mechanika od ify. Ja najlepszym na forum  do piet nie dorastam a eksperta od ify  najlepszego na okolicę zagiąłem, raz bo nie wiedział że pod blokiem może być więcej niż jedna podkładka papierowa i ich ilość zależ od wysokości bloku, a drugi raz jak usiłowałem wymusić żeby odłączył centralne smarowanie od pompy. Nie chciał gadać ze mną......byłem tam chwilę nie wiem co on tam jeszcze mieszał. Pół roku później sołtys przyszedł do mnie nie pamiętam co mu padło ale smarowanie ma już jak trzeba.....
A ten twój majster to co chce ci osiować blok w garażu? Czym? winkelm czy łatą do zaciongania tynku?
Z każdym wałem / blokiem robi się chyba tak samo. Wkładasz go bez korbowodów z panewkami posmarowanymi olejem w blok powoli dokręcasz i w trakcie dokręcania obserwujesz czy idealnie równo się obraca czy nie ma jakiś zacięć. No i chyba warto powoli rozbierać i przeanalizować jak wytarte są panewki główne.
Poprawcie jak bredęzę

96

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Może ja zacznę bredzić zamiast Krzyśka, ale czy jest potrzeba wymieniać panewki jeśli ciśnienie jest dobre? Wiadomo że ciśnienie w zegarze nie jest tym co na wale, i że i tak będzie miał to rozkręcone ale czy warto? Fakt u mnie były dobre nie wytarte i ciśnienie dobre. A i jak to jest z wymianą panewek? Podaje się jaki rozmiar wału, i dobierają do silnika. Nie trzeba wału szlifować pod nowe panewki, żeby nie było za ciasno.?

97

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

O osiowanie wału to tylko rozmawialismy bo na forum wyczytałem ze tego sie nie robi w tych silnikach i chciałem sprawdzic co on na to. nie mysle nawet wału wyciagac. Gdyby cos takiego stało mi sie we zniwa to na 99% sukałbym mechanika. Chłopy zrozumcie ze porozbierac i poskładac to dałbym rade cała sztuka polega na tym zeby ocenic czy panewki pochodza czy juz trzeba wymienic podobnie z tulejami.

Rolnik z powołania:-)

98

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Jak od góry tulei zajedziesz palcem czy paznokciem i będziesz miał próg to trzeba myśleć o wymianie. Zależy jeszcze jaki duży,u mnie był ledwie wyczuwalny to same pierścienie wymieniłem. A panewki będziesz widział czy czerwone i powycierane jak siwy kolor mają i nie wytarte to zakładać z powrotem.

99

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Wziąłbym piotra, ale sam dojazd kosztowałby majatek...

Rolnik z powołania:-)

100

Odp: zt 323 dmucha kompresję do wody, co jest???

Z drugiej jednak strony jak masz bulić mechanikowi, co jak składa panewki do wału to mu się sypie popiół z papierosa na panewkę, to może lepiej dołożyć i mieć pewność. Może faktycznie nie wyjdzie tak drogo, a jakbyś się dogadał to może szybko zrobiłby. To życiowe ludzie. big_smile Kiedyś rozmawiałem z p. Maciejem to mi 25zł na kacie zbrakło pojechałem do sklepu i z drugiej karty za 25dychy zostało ze 4 złote. Tak się dobrze rozmawia i słucha. Także może warto się zainteresować. A w końcu do Grudziądza to nie na koniec świata. koło ośmiu godzin i u niego.