41

Odp: Problem w E 514

panowie jak to jest z tym kołem ? jak ono pracuje na tych kłach nie może być luzu czy jak ? one nie przeskakują czasem

42

Odp: Problem w E 514

Kieł przekazuje napęd z wariatora na wał i nie ma prawa przeskakiwać. Luzy na sworzniach i tulejce lub łożyskach powodują wibracje i przyspieszone zużycie kła i tulei wariatora.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

43

Odp: Problem w E 514

mam pytanie czy jest jakiś punkt do smarowania na kole młocarni? z góry dziękuję za odp.

44

Odp: Problem w E 514

Jest na kole napędowym wariatora młocarni. Czytaj uważnie FORUM!!!

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

45

Odp: Problem w E 514

Zgadza się na kole napędowym wariatora jest punkt do smarowania ale chodzi mi o to koło co jest ściskane przez sprężynę. Chodzi o koło które jest na zdjęciu które pan umieścił.

46

Odp: Problem w E 514

W tulei są 2 łożyska 6010 2RS czyli jak sama nazwa wskazuje kryte. Ja to robię w ten sposób, że po założeniu nowych łożysk przestrzeń między nimi wypełniam towotem. Wcześniej usuwam osłony z jednej strony każdego z łożysk. A jak mam zdjęty cały wariator to smaruję też łożysko młocarni 6309 2RS. Tam trzeba zdjąć pierścień Segera i metalowy dekielek. Potem osłonkę łożyska i towot. Trochę dłubania jest ale warto.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

47

Odp: Problem w E 514

witam. wiecie może jakie powinno być ciśnienie a kołach w 514??

48

Odp: Problem w E 514

W młocarni nie mam pompowanych kół :nie_wiem: trzymaj się tematu

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

49

Odp: Problem w E 514

Witam Panowie mam podobny problem a nie będę zakładał nowego tematu

Mój problem dotyczy osi bębna . Mieliśmy taki luz jak na filmiku z pierwszej strony po demontażu koła okazało się że oś wybita więc kupiliśmy nową wraz z tuleją i wszystkimi łożyskami.. części z Czech. Pod koniec sezonu okazało się że oś się skrzywiła !! koło wariatora latało na boki myśleliśmy że czeska oś to szajs więc na ten sezon kupiliśmy oś z Pankowa i co jeden dzień patrzymy a koło znowu lekko bije normalnie szok.. Może ktoś miał taki przypadek lub wie co może być tego powodem

50

Odp: Problem w E 514

Spróbuj sprawdzić czy wariator jest wyważony. A nie było czuć wibracji w kabinie? Może być tak, że w jednej pozycji jest OK, a po rozebraniu i poskładaniu talerze są przestawione względem siebie i złe wyważenie jest przyczyną krzywienia wału. Tak mi się wydaje.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

51

Odp: Problem w E 514

Nie nie było wibracji , teraz zresztą chociaż jest minimalne bicie talerzy też za bardzo nie czuć wibracji.

52

Odp: Problem w E 514

Panowie, jak się pozbyć klina na którym osadzony jest kieł na wariatorze bębna młócącego, jest tak zabity, że ani drgnie, młot, ściągacz był już w użyciu, ale 0 efektów, może jest jakiś patent na to?

53

Odp: Problem w E 514

mateusz jak klin wystaje to jesteśmy w domu
po pierwsze postaraj sie to oblać wd 40 cola czy tak dalej zeby korozje przegryzło
po 2rugie do klina musisz ostrożnie i mocno przyspawać gruby płaskownik zakączony naktetką najlepiej na 19 czy 21 klucz
pamietaj aby nakrętka była zwrócona do środka kła
bierześ śrube i wkręcasz w nakretke troche wd 40 troszke pukasz młoteszkiem i wychodzi

54

Odp: Problem w E 514

ja swój  czop podgrzałem palnikiem ale rozsądnie ostygło i zeszło ale klin był napawany

55

Odp: Problem w E 514

WD już było, co  do tego spawania, ciekawy pomysł, ja próbowałem ściągaczem, zahaczałem za klin, śruba na obudowie i próby, oprócz gięcia ściągacza nic się nie ruszyło, dzisiaj spróbuje to polać kwasem odrdzewiającym, a później coś pokombinuję. Dzięki za odp.

56

Odp: Problem w E 514

Wczoraj zciągaliśmy łożyska z osi jezdnej i odrzutnika.Było ciężko,ale palnik i zciągacz hydrauliczny + silna wola i wiedza [gdzie i jak udeżyć] zrobiły swoje.

57 Ostatnio edytowany przez boberek666 (2014-07-28 20:58:19)

Odp: Problem w E 514

Panowie mam problem z grzejącymi  się talerzami wariatora od młocarni (po 30 minutach pracy nie da się dotknąć ). Łożyska n a wale  zimne w porównaniu do wariatorów...

58 Ostatnio edytowany przez sarast (2014-07-28 21:01:26)

Odp: Problem w E 514

luz na tuleji wariatora .pod kątem chodzi i go blokuje. dla tego.sie grzeje aż spali pas

Leszek   dla kolegów'

59

Odp: Problem w E 514

tuleja jest na kole co się  obroty reguluje ?

60

Odp: Problem w E 514

ja mniałem ten problem na tym kole z sprężyną nie pracowało i była lipa

Leszek   dla kolegów'