181 Ostatnio edytowany przez MDW (2014-08-14 08:20:33)

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

może to głowica albo uszczelka pod głowicą? albo jeszcze coś z ustawieniem początku tłoczenia nie robiłeś nic z pompą?

182

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

A nie zgniotło ci czasem wkładu filtra i tulejka nie poszła w magistralę?

183

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Ciśnienie sprawdzę jak wszystko poskładam, co do czujnika nowy 70zł kupiony w Pankowie i by był popsuty. Z pompą nic nie robiłem, filtra mi nie zgniotło, ale wymieniłem na nowy. Jak go kupiłem to miał zgnieciony filtr, ale to było 3 sezony temu, nie wiem czy coś wtedy nie poszło w magistralę. Ja rozważam taką możliwość, że poszło coś w magistralę po poprzednich właścicielach, przez dwa sezony był spokój, a teraz coś się tam przesunęło i blokuje przepływ. Jeszcze jedno pytanie, którędy olej dostaje się do filtra, obudowa z blokiem łączy się w 3 miejscach, takie duże połączenie co idzie tam ten zawór, i dwa kanały, jeden do miski olejowej, a drugi powyżej na silnik? Którym kanałem olej wypływa z filtra? :stu:

184

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Może głupie pytanie ale gdzie jest dokładnie koniec magistrali? Chyba potwierdzi się czarny scenariusz. Coś tamuje przepływ oleju, nie wiem co, nie wiem gdzie, ale olej nie spływa z filtrów tak jak powinien.

185

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Co to znaczy nie spływa z filtrów jak powinien

186

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

mateusz779 napisał/a:

Może głupie pytanie ale gdzie jest dokładnie koniec magistrali?

Jeden masz od przodu ciągnika patrząc, po lewej stronie wkręcony korek na wysokości rozrusznika, a drugi pod kołem zamachowym. Z boku silnika są zaślepki za którymi są kanały prowadzące olej na panewki główne.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

187

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

tomek1974 napisał/a:

Co to znaczy nie spływa z filtrów jak powinien

To znaczy, że olej nagromadza się w filtrach,w obudowach. Wygląda to tak, że olej jest doprowadzany tak jak trzeba, ale jego spływ jest ograniczony. Czyli coś musi być w magistrali i ogranicza przepust kanału. MAREKPE- dzięki za odp. Ja mam ten silnik w kombajnie. Nie wiem czy dobrze skumałem, ale chodzi Ci o te zaślepki, które są od strony rozrusznika, a dokładnie pomiędzy rozrusznikiem, a filtrami oleju ta śrubka.

188

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

A odmę masz drożną?

189

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

mateusz779 napisał/a:
tomek1974 napisał/a:

Co to znaczy nie spływa z filtrów jak powinien

To znaczy, że olej nagromadza się w filtrach,w obudowach. Wygląda to tak, że olej jest doprowadzany tak jak trzeba, ale jego spływ jest ograniczony. Czyli coś musi być w magistrali i ogranicza przepust kanału. MAREKPE- dzięki za odp. Ja mam ten silnik w kombajnie. Nie wiem czy dobrze skumałem, ale chodzi Ci o te zaślepki, które są od strony rozrusznika, a dokładnie pomiędzy rozrusznikiem, a filtrami oleju ta śrubka.

Spływ jest ograniczony, bo przez panewki, zawór przelewowy itp.
W fortschrittcie tak właśnie ma być, a te zaślepki o których piszesz to od kanałów olejowych magistrala-czop wału, a magistrala ma zaślepki na przestrzał Jedna od przodu tak za paskiem klinowym na wysokości tych zaślepek na boku bloku, a druga pod kołem zamachowym.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

190 Ostatnio edytowany przez mateusz779 (2014-08-19 22:19:47)

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Tak myślałem, że to o te chodzi, ale upewnić się warto. Już jestem po żniwach także na spokojnie się tym zajmę, posprawdzam. Wiem, że spływ jest ograniczony, ale nie powinno zostawać tyle oleju, tak, że filtr jest cały zalany po samą górę. Chyba, że się mylę, nim mi się zaczęły dziać takie przygody poziom oleju w filtrze był poniżej uszczelki.

191

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Panowie wie ktoś czy można dostać same zębatki (?tryby) do pompy olejowej silnika 4vd? Szykuje mi się powoli remont silnika, ale jest też opcja uruchomienia silnika z tej 512 na części. Chcę podreanimować nieco ciśnienie, żeby jesień przechodził. Tulejki w pompie mam dobre, tylko już tryby są kiepskie.

192

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Nowe to u PiotraK a używki na złomie....

193

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

kup drugą pompę i przełurz trybiki

194

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Chcę same tryby, żeby wału nie szlifować. A Piotr miałby same nowe tryby? Myślałem o pompie nowej właśnie, tylko ciekawe jak to wszystko wyjdzie i na ile pomoże i czy w ogóle pomoże? :hmmm:

195

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Poszukaj Piotr pisał o tym

196

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

To pompa i tak Ci zostanie, a tak po za tym to szlif, panewki, pompa, uszczelki i własna robota to ok 1000 do tego nowe pierścienie i kilka lat z głowy.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

197

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Witam, jestem tu nowy i chciałbym odświeżyć temat sprzed roku o wolno spływającym oleju z obudowy filtra. Otóż dziś po odpalenu swojego Fortschritta E 514 i blisko półgodzinnej pracy silnika spuściłem olej i odkręciłem filtry oleju i po podniesieniu pokrywy wkładu filtra wylał mi się olej. Gdy wyciągnąłem filtr obudowa była pełna oleju. Czy to normalne zjawisko? Dodam że silnik ma dobre ciśnienie ok 5 atm na zimnym i 4,5 atm na ciepłym silniku. Z góry dziękuję za odpowiedź

198

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

raczej norma.. też tak mam....

199 Ostatnio edytowany przez sarast (2015-07-25 23:04:05)

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

zawsze odkręcam przewód ciśnieniowy spuszczam olej z filtra i dopiero odkręcam , tak sobie wymyśliłem żeby nie wkładać nowego filtra w stary olej.

Leszek   dla kolegów'

200

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Dziękuję za odpowiedź, najczęściej spuszczałem olej po dniu pracy kombajna, a na drugi dzień wymieniałem filtry dlatego nigdy nie zauważyłem takiego zjawiska.
Pozdrawiam