Odp: Spadek ciśnienia w silniku
może to głowica albo uszczelka pod głowicą? albo jeszcze coś z ustawieniem początku tłoczenia nie robiłeś nic z pompą?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Spadek ciśnienia w silniku
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
może to głowica albo uszczelka pod głowicą? albo jeszcze coś z ustawieniem początku tłoczenia nie robiłeś nic z pompą?
A nie zgniotło ci czasem wkładu filtra i tulejka nie poszła w magistralę?
Ciśnienie sprawdzę jak wszystko poskładam, co do czujnika nowy 70zł kupiony w Pankowie i by był popsuty. Z pompą nic nie robiłem, filtra mi nie zgniotło, ale wymieniłem na nowy. Jak go kupiłem to miał zgnieciony filtr, ale to było 3 sezony temu, nie wiem czy coś wtedy nie poszło w magistralę. Ja rozważam taką możliwość, że poszło coś w magistralę po poprzednich właścicielach, przez dwa sezony był spokój, a teraz coś się tam przesunęło i blokuje przepływ. Jeszcze jedno pytanie, którędy olej dostaje się do filtra, obudowa z blokiem łączy się w 3 miejscach, takie duże połączenie co idzie tam ten zawór, i dwa kanały, jeden do miski olejowej, a drugi powyżej na silnik? Którym kanałem olej wypływa z filtra? :stu:
Może głupie pytanie ale gdzie jest dokładnie koniec magistrali? Chyba potwierdzi się czarny scenariusz. Coś tamuje przepływ oleju, nie wiem co, nie wiem gdzie, ale olej nie spływa z filtrów tak jak powinien.
Co to znaczy nie spływa z filtrów jak powinien
Może głupie pytanie ale gdzie jest dokładnie koniec magistrali?
Jeden masz od przodu ciągnika patrząc, po lewej stronie wkręcony korek na wysokości rozrusznika, a drugi pod kołem zamachowym. Z boku silnika są zaślepki za którymi są kanały prowadzące olej na panewki główne.
Co to znaczy nie spływa z filtrów jak powinien
To znaczy, że olej nagromadza się w filtrach,w obudowach. Wygląda to tak, że olej jest doprowadzany tak jak trzeba, ale jego spływ jest ograniczony. Czyli coś musi być w magistrali i ogranicza przepust kanału. MAREKPE- dzięki za odp. Ja mam ten silnik w kombajnie. Nie wiem czy dobrze skumałem, ale chodzi Ci o te zaślepki, które są od strony rozrusznika, a dokładnie pomiędzy rozrusznikiem, a filtrami oleju ta śrubka.
A odmę masz drożną?
tomek1974 napisał/a:Co to znaczy nie spływa z filtrów jak powinien
To znaczy, że olej nagromadza się w filtrach,w obudowach. Wygląda to tak, że olej jest doprowadzany tak jak trzeba, ale jego spływ jest ograniczony. Czyli coś musi być w magistrali i ogranicza przepust kanału. MAREKPE- dzięki za odp. Ja mam ten silnik w kombajnie. Nie wiem czy dobrze skumałem, ale chodzi Ci o te zaślepki, które są od strony rozrusznika, a dokładnie pomiędzy rozrusznikiem, a filtrami oleju ta śrubka.
Spływ jest ograniczony, bo przez panewki, zawór przelewowy itp.
W fortschrittcie tak właśnie ma być, a te zaślepki o których piszesz to od kanałów olejowych magistrala-czop wału, a magistrala ma zaślepki na przestrzał Jedna od przodu tak za paskiem klinowym na wysokości tych zaślepek na boku bloku, a druga pod kołem zamachowym.
Tak myślałem, że to o te chodzi, ale upewnić się warto. Już jestem po żniwach także na spokojnie się tym zajmę, posprawdzam. Wiem, że spływ jest ograniczony, ale nie powinno zostawać tyle oleju, tak, że filtr jest cały zalany po samą górę. Chyba, że się mylę, nim mi się zaczęły dziać takie przygody poziom oleju w filtrze był poniżej uszczelki.
Panowie wie ktoś czy można dostać same zębatki (?tryby) do pompy olejowej silnika 4vd? Szykuje mi się powoli remont silnika, ale jest też opcja uruchomienia silnika z tej 512 na części. Chcę podreanimować nieco ciśnienie, żeby jesień przechodził. Tulejki w pompie mam dobre, tylko już tryby są kiepskie.
Nowe to u PiotraK a używki na złomie....
kup drugą pompę i przełurz trybiki
Chcę same tryby, żeby wału nie szlifować. A Piotr miałby same nowe tryby? Myślałem o pompie nowej właśnie, tylko ciekawe jak to wszystko wyjdzie i na ile pomoże i czy w ogóle pomoże? :hmmm:
Poszukaj Piotr pisał o tym
To pompa i tak Ci zostanie, a tak po za tym to szlif, panewki, pompa, uszczelki i własna robota to ok 1000 do tego nowe pierścienie i kilka lat z głowy.
Witam, jestem tu nowy i chciałbym odświeżyć temat sprzed roku o wolno spływającym oleju z obudowy filtra. Otóż dziś po odpalenu swojego Fortschritta E 514 i blisko półgodzinnej pracy silnika spuściłem olej i odkręciłem filtry oleju i po podniesieniu pokrywy wkładu filtra wylał mi się olej. Gdy wyciągnąłem filtr obudowa była pełna oleju. Czy to normalne zjawisko? Dodam że silnik ma dobre ciśnienie ok 5 atm na zimnym i 4,5 atm na ciepłym silniku. Z góry dziękuję za odpowiedź
raczej norma.. też tak mam....
zawsze odkręcam przewód ciśnieniowy spuszczam olej z filtra i dopiero odkręcam , tak sobie wymyśliłem żeby nie wkładać nowego filtra w stary olej.
Dziękuję za odpowiedź, najczęściej spuszczałem olej po dniu pracy kombajna, a na drugi dzień wymieniałem filtry dlatego nigdy nie zauważyłem takiego zjawiska.
Pozdrawiam
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Spadek ciśnienia w silniku
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo