41

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Oczywiście. Odkręć jej obudowę, wyjmij wszystkie te blaszki i dobrze to wymyj. Sprawdź też całą rurę ssawną od tej chłodnicy do pompy, czy nie ma żadnych pęknięć. Czasami również, przy niedbałym składaniu silnika, dotyka ona osłony chłodnicy i się przeciera. Sprawdź też kolektor ciśnieniowy łączący pompę z blokiem i jak możesz to również dobrze przyjrzyj się samej pompie, bo i tak będziesz to wszystko miał na wierzchu.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

42

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

nie dawalo mi to spokoju wiec postanowiłem zajrzeć do wnętrza odkręciłem miskę wyczyściłem wymiennik posprawdzałem przewody od pompy i przeszedłem do sprawdzania korbowodów okazało się że na jednym wyczuwalny jest luz góra dół odkręciłem kopyto i oto ukazala mi się zryta kompletnie panewka

http://img190.imageshack.us/img190/9898/panewka.jpg

Uploaded with ImageShack.us


Na wale żadnej ryski korbowód też ok sprawdziłem nr 025 czyli pierwszy szlif pojechalem do sklepu kupiłem panewkę zmontowałem wszystko do kupy wlałem 15l oleju i próba , po odpaleniu 0 ciśnienia :uuuu:  wlałem dodatkowo jeszcze pięć litrow odpalam jest 4 , zapinam agregat i w pole po 10 minutach znowu spadło na 0,5 dodam że przy okazji zamieniłem zegary wstawiłem ten ze skalą z 303. Co jest grane? Na wale był wyczuwalny wzdłużny luz ten który reguluje się tymi półksiężycami lub inni nazywają to półpanewkami czy taki luz jest dopuszczalny i czy luz na tych półksiężycach ma wpływ na ciśnienie. Ręce opadają liczyłem się z tym że przez zimę zrobie sobie silnik ale miałem nadzieje że zdążę posiać a tym czasem zostało mi 3 ha i strach jeździć.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

43

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

moim zdaniem jak tak wygląda panewka to wał też dostał tylko na oko ci się wydaje że jest ok i bez szlifu to się nie obejdzie takie mam zdanie

44

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Coś masz z układem smarowania, rozwalona panewka to już jest skutek, a nie przyczyna. jak miałeś wszystko rozkręcone to trzeba było, pompę olejową odkręcić i zobaczyć jak wygląda w środku. Tam chyba jest jakiś klin, może ona się "wyłącza" i masz 0 atm.

45

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

najbardziej interesuje mnie ten luz wzdłużny czy jest dopuszczalny i czy te półksięzyce odpowiedzialne są również za utrzymanie ciśnienia. Jeśli chodzi o wal to widziałem już zryte ten naprawdę jest jak szyba. Wydaje mi się że silnik był niedawno robiony , widać świeży silikon wyciśnięty z pod tulei misa i wymiennik też mają ślady świeżego silikonu.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

46

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

To może jeszcze silikon w kanałach olejowych masz ? Pompę bym jednak wyciągnął na Twoim miejscu i obudowę filtra oleju z zaworem regulacyjnym, porozbierał to wszystko i zobaczył co tam ciekawego jest.

47

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Piotrfire napisał/a:

najbardziej interesuje mnie ten luz wzdłużny czy jest dopuszczalny i czy te półksięzyce odpowiedzialne są również za utrzymanie ciśnienia. Jeśli chodzi o wal to widziałem już zryte ten naprawdę jest jak szyba. Wydaje mi się że silnik był niedawno robiony , widać świeży silikon wyciśnięty z pod tulei misa i wymiennik też mają ślady świeżego silikonu.

Ten luz to nawet powinien być ale nie za duży ile to Ci nie powiem bo nie znam IFY wiem bo podglądam czasami jak znajomy robi perkinsy

Rolnik z powołania:-)

48

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Powiem tak. gdyby nie to forum bez zastanowienia robiłbym szlif ale tyle się naczytalem o powodach zlego ciśnienia że sam już nie wiem. Pamiętam że ilekroć mialem z tym do czynienia zawsze szukałem innych przyczyn aby tylko uniknąć wyciągania wału niestety zawsze kończyło się tak samo , szlif. Zastanawiam się co mi da wyjęcie pompy zobaczę luz? Tak samo filtr no może zobaczę wyrobioną kulkę  , a jeśli nie? zaczekam na opinie Piotra. Zawsze mogę przełożyć motor z 303 ciśnienie spox , cylindry robiłem oleju nie bierze ale to ostateczność.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

49

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

oj Piotrze ... a sprawdzałeś właśnie filtry ??  wirówkę trza było jeszcze zaślepić i zobaczyć  może właśnie wkład filtra też wciągło ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

50

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Tu jest uszczelniacz i jak nie będzie przylegał to wtedy ciągnie powietrze a co do pompy to najważniejsze są tulejki.  http://www.fotoload.pl/123aa37/5493b6912e9f291aea7c6c76b73c371919233_min.jpg

51

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Tu jest uszczelniacz i jak nie będzie przylegał to wtedy ciągnie powietrze

Dekiel pod tym uszczelniaczem był pogięty wszystko ładnie wyprostowalem ale rura ssąca jak przymierzałem jest poniżej lustra oleju i teoretycznie ta nieszczelność nie powinna mieć wpływy na zaciąganie powietrza

oj Piotrze ... a sprawdzałeś właśnie filtry ??

Od tego zacząłem przy pierwszym odkręceniu pokrywy od filtra papierowego wylał mi się z tego miejsca  olej , gdy odkręcałem po raz drugi w komorze filtra nie było nic. Wirówka czyściutka żadnych osadów jak świeżo po umyciu. Silnik jak pisałem wcześniej był nie dawno robiony zastanawiam się co mogli spieprzyć. Chciałem jeszcze obejrzeć kulkę ale niestety nie znalazłem sposobu na jej wyciągnięcie

a co do pompy to najważniejsze są tulejki.

Gdzie są te tulejki? Chodzi o te od osi zębatek?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

52

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Admin .  Jakby wyszło  że  będziesz  musiał  robić  generalkę  silnikowi  to  już  nie  zakładaj  ifki  tylko  wstaw SW 400  wolnossący  bez  turbo .  Po  ostatnich  przemyśleniach (zaznaczam że  mój  silnik  też  niby  dobry  a  nadaje  się  do  generalki)  W  Leylandach  wiadomo  na  czym  się  stoi ,  już  mam  jednego  na  oku.  Te  Ify  to  jednak  stare  konstrukcje .

53

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Piotrfire napisał/a:

... Zastanawiam się co mi da wyjęcie pompy zobaczę luz? Tak samo filtr no może zobaczę wyrobioną kulkę  ....

W pompie bardziej by mnie kliny interesowały te z rysunku wyżej 118 i 115 jeśli dobrze widzę, a co do kulki to raczej czy się zawór nie zacina, może z tym silikonem przedobrzyli. Ciśnienie nie może sobie tak znikać i pojawiać się, to nie jest normalne.

54

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Właśnie że ma i to duże.

55

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

wpadła mi pieprzona kulka gdzie  może być w misce czy w jakimś kanale?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

56

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Chyba w misce, trzeba było odkręcić całą obudowę filtra i na stole dokładnie pooglądać. Na ciągniku to jest męka ze złożeniem zaworu.

57

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

w  kanale obudowy filtra było takie coś z plastiku co to może być?


http://img340.imageshack.us/img340/8834/filtr.jpg

Uploaded with ImageShack.us

http://img51.imageshack.us/img51/2044/smiec.jpg

Uploaded with ImageShack.us


zdjąłem całą obudowę wyczyściłem dokładnie bąka miał zapchane dysze . zmontowałem odpaliłem i zero ciśnienia , rozkręciłem ponownie obudowę filtra papierowego była pełna oleju i nie chciał zlecieć nawet po wyjeciu wkładu.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

58

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

to chyba pozostałości po takim plastykowym stożku co znajduje się tam gdzie filtr

59

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

a we wkładzie masz taką (tulejke z kołnieżem plastikową )?? u mnie cos takiego było może to ona sie pokruszyła i wpadła ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

60

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Resztki plastiku to ta tulejka na którą nadziewasz wkład filtra. Dziwne że masz pełen filtr oleju i zero ciśnienia, może w tej obudowie masz więcej ciekawych kawałków, które zatkały ci kanały. Jeśli po wyjęciu jej nie rozebrałeś tego na czynniki pierwsze i nie sprawdziłeś kanałów olejowych, to odkręć ją jeszcze raz i porozbieraj wszystko włącznie z czujnikami ciśnienia oleju. Nawet jakby pozostałe kawałki wpadły do kanałów olejowych w silniku to smarowania nie będzie ale ciśnienie na wskaźniku będzie dobre, może nawet aż za dobre.