21 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-06-11 10:30:52)

Odp: wtryski silnik ifa

Tak ja mówi Tomek, tu powinno być max 19 MPa i to na nowych rozpylaczach. Po pewnym czasie, wszystko się ładnie ułoży i ciśnienie lekko siądzie do odpowiedniej watrości.
Zwiększenie ciśnienia, pomimo oczywistych tego zalet, nie może być większe niż dopuszczalne, przewidziane przez producenta, bo powoduje to wtryśnięcie przed samozapłon większej dawki paliwa, szybsze odparowanie i szybsze jego zapalenie w innych miejscach niż to przewidziano, co nie jest najzdrowsze dla silnika i powoduje znacznie twardszą i głośniejszą jego pracę.
Dziś, w najnowszych silnikach to ciśnienie jest od 10-ciu do 15-tu razy większe niż w starych dieselkach!!! Obecnie pracuje się nad zwiększeniem ciśnienia do wartości ponad 2000atm! (2200atm to jest granica, której już tak łatwo się nie da przekroczyć, bo paliwo wtedy zupełnie zmienia swoje właściwości), ale te silniki są do tego odpowiednio przystosowane, a ich układ zasilania z "naszymi" silnikami ma tyle wspólnego, że zapłon paliwa dalej następuje przez samozapłon i tyle. Nie ma żadnej pompy wtryskowej, a sam wtryskiwacz, kosztuje nieraz tyle co dobry remoncik Ifki. Nawet paliwo musi być już inne - lepsze i bardziej rzadkie niż zwykłe ON. Obecnie te silniki właściwie to mają więcej wspólnego z benzyniakami niż z dieslami.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

22

Odp: wtryski silnik ifa

Szukałem odpowiedniego wątku i ten wydaje się najwłaściwszy.
Ostatnio dostałem do regeneracji wtryskiwacze od silnika 8VD z kombajnu E516 (ale one są i w innych modelach) i jak się okazało, jakiś magik założył do nich rozpylacze z silnika 4VD. Ludzie z tym silnikiem ciągle mieli problemy i nie mogli dojść z nim do ładu. Co sezon to awaria, aż w końcu go wyzłomowali i te wtryskiwacze pochodziły właśnie z tego silnika. Przyczyną ciągłych problemów były właśnie złe rozpylacze i tu chciałbym uczulić bardzo wszystkich posiadaczy maszyn z tymi silnikami (8VD w układzie V). Tam są takie same korpusy wtryskiwaczy jak w silnikach 3VD i 6VD chłodzonych wodą, ale rozpylacze są już zupełnie inne i nie można ich podmieniać. Z wyglądu są one bardzo podobne, ale strzyk paliwa jest w inną stronę. W sumie to już kilka razy spotkałem się z takimi sytuacjami i jest to dość poważny problem, tak więc radzę bardzo uważać przy regeneracji wtryskiwaczy.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

23

Odp: wtryski silnik ifa

Właśnie o tym myślałem i miałem się pytać,więc dzięki.Powiedz po ile je masz bo bym zamówił?

24 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-11-08 18:29:32)

Odp: wtryski silnik ifa

To Ty chyba telepatycznie przywołałeś mnie do tego wątku. Zanim to napisałem, to przez dwa dni ciągle mi to po głowie "chodziło" i puściło jak napisałem smile Poważnie...
Te rozpylacze są trochę droższe i kosztują 62zł, ale w tym przypadku oczywiście obowiązuje rabacik forumowy i myślę, że spokojnie do 57zł możemy spaść smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

25

Odp: wtryski silnik ifa

Dobra jak dostanę za kuku to się odezwę bo tak myślałem i myślałem i lejące wtryski mogą być główną przyczyną wywalenia kopyta przez blok.Po prostu garki dostają nie równo paliwa i jeden ma ciężej a inny lżej i ten co ma najciężej to nie wytrzymuje.Może jeszcze być tak że nie przepalona ropa idzie na pierścienie i osłabia smarowanie.W silniku V8 wyczuć że jeden ma ciężko to nie realne.

26

Odp: wtryski silnik ifa

Strzyk paliwa pod innym kątem w skrajnym przypadku prawdopodobnie może nawet spowodować pęknięcie bloku w tym silniku. A to dość często się zdarzało...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

27

Odp: wtryski silnik ifa

a wie może ktoś dlaczego z 4 wtrysku leci paliwo a nie wiem jak to uczszelnić